fallback

Караме много стари, но пък луксозни коли

МВР разпространи статистиката за автомобилния парк в България

Общо 4 130 195 превозни средства са регистрирани в България към месец юли, става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс Най-многобройни към днешна дата в България са превозните средства на възраст над 20 г. Броят им е 1 791 604. Най-малко пък са машините на възраст от 0 до 5 години - едва 155 067. Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1 153 036, тези между 11-15 г. - 677 492, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - 352 988. Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са 1 851 331. Дизеловите коли са 1 639 619, а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617. Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1862, а дизел-електрическите хибриди - 58. Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625. Най-многобройни в България обаче са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023 екземпляра. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590). Подреждането по марки при автомобилите на възраст от 0 до 5 г. е оглавено от Dacia с 12 466 регистрирани коли. Следват Toyota (10504) и VW (10127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8868), Skoda (8174), Ford (8155), Peugeot (8051) и Opel (5097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3324 коли на възраст до 5 г. В категорията 0-5 години на луксозния сегмент лидер е Mercedes-Benz със 7806 регистрации. Второто място е за BMW (5246), а третото за Audi (4028).

Тагове:
fallback
  • #64
    ПреЦедента ( преди 8 години )
    През "лошият" комунизъм българите са карали нови коли, сега карат нови *** !
  • #63
    личен опит ( преди 8 години )
    нова кола - ДА ! НО НЕ и Дачия има много други бюджетни марки които ще изкарат повече от 2-3 години и ще се обезценят далеч по малко
  • #62
    Анонимен ( преди 8 години )
    136.000 ladi....tiq ne trqbvashe li otdavna da sa spreniponeje zamarsqvat prekaleno ... ili koito iska da gi darji kato retro - danak 2-3000 lv/godina
  • #61
    Борис ( преди 8 години )
    Заради въздуха в София, аз самият страдам от астма, но всеки си прави избора. Не бих съдил нито този с новата Дачия, нито този с 26 годишното Ауди 100. Разбира се данъчната система в това отношение трябва да се обърне с главата надолу и данъците за подобни машини да са високите, а не тези за новите, но сега е така. Това е :|
  • #60
    Adviser ( преди 8 години )
    Badete vnimatelni s tezi stari koli !Osobenno e46 s negovoto AUDI S8 (1997)da vnimava na ZePe prelez , che toku viz mu izgasnal dvigatela i go natresal STRANICNO niakoi TOVAREN VLAK...Na dobar pat!
  • #59
    Борис ( преди 8 години )
    Дали ще си купя e46 и то с някой от по-големите двигатели? - Да, и няма да е от гъзария, а просто защото ми харесва ... и това е което мога да си купя с 3-5 заплати, вместо да плащам *** кредити.Дали бих избрал Дачия с 1-2 години лизинг - очевидно не. 2 пъти повече пари, а може би и лихва, технология от 90те, не лоша кола, но кола за която ще се проклиням всеки ден - затова, че и робувам и затова, че въобще съм я купил.
  • #58
    Борис ( преди 8 години )
    Всички тук коментират колко са пропаднали и какви селяни са тези които карат 10-20 годишни коли. Колко от вас карат по-нова кола?Какви са тези сравнения с немските премиуми от 90те? - Та те струват по 3-4к. Едно нова Sandero дори с ел.стъкла, климатик и нормално радио идва към 14-15к. Разликата за повечето хора тук си е огромна и това дори не е избор.
  • #57
    Борис ( преди 8 години )
    Караме стари и неекологични коли. Не знам на какво се дължи това. Градският транспорт поне в София е ОК. На мен самия, обаче за маршрут който карам всеки ден и който се състои от 5-6 спирки трябва да се прекача и да платя 6,40.Да, ами ще си карам старото нафтово Пежо. Предпочитам еквивалентия бензин, но някой някога я е внесъл тая кола и един ден аз се излъгах да я купя. Толкова по тоя въпрос.
  • #56
    Анонимен ( преди 8 години )
    ".. че е беден и няма пари за Приус, но има пари за премиуми нов внос с много коне и пари за телефони, кръчми и какви ли не глупости, но е беден и няма пари за прекрасна кола, като Приус."Каза ***!Моята кола струваше над цената на Приус, но никога и не съм си помислял да взимам това дърво! Няма багажник, мъртвец със 136 кс, кофти управление и тн. Ако е за икономията ОК. Ако не ми дреме за разликата от 2л гориво, Приус ми е последен избор. Какъвто е и случая при менА ти събирай кинти...
  • #55
    Анонимен ( преди 8 години )
    Прочети за ръждите по Мерцедесите и ела пак да си говорим дали е по-добре 5 годишен мерцедес. Тъкмо ръждата му е тръгнала и е влязъл в периода в който започват големите ремонти и обслужване. Там вече е цифромания. Дори и в кварталните сервизи ти дерат кожата, като те видят с мерчо. Частите и консумативите в най-добрия случай са турски. Нали се сещаш с тях как се превръщаш на абонат в сервизите. Иначе за газария и добра возия няма грешка мерчо. Номер едно е.
fallback
Последни