В Северна Франция, в град Диеп на Ла Манш се прави Clio R.S. Тук младият Д'Артанян, когото французите смятат за реална историческа фигура, спасява честта на кралицата на Франция, като донася след много препятствия ценната диамантена огърлица. Д'Артанян стига от Париж и до града на брега на Ла Манша за няколко дни, като по пътя съдбата го разделя временно с Атос, Портос и Арамис. С Clio R.S. от столицата на Франция до Диеп се стига за няколко часа и с разход на 10 литра бензин на всеки 100 километра.

Новото Clio R.S. привлича погледите с дифузьора в задната броня, черните джанти и своеобразната линия на предните светлини, но въпреки всичко колата привлича много по-малко общественото внимание от четирите тежко въоръжени мускетари на краля в знаменития роман на Александър Дюма. Пътищата на Франция и останалата част от Европа вече са пълни с обичайните Clio, които също изглеждат готино. Но за Renault ефективността е най-важното нещо и производителите са се постарали тя да е максимална при Clio R.S.
Историята на Clio R.S. е не по-малко вълнуваща от романа на Дюма. Ролята на коварния кардинал Ришельо и неговата охрана в случая се изпълнява от технолозите и финансистите на Renault. Те пресмятат, че старото R.S. е било успешно, но твърде скъпо. Инженерите и Renault Sport тестерите са мускетарите на Негово Величество. Те си поставят задачата да направят един бърз автомобил, който ще бъде по-евтин за производство. За целта им се предоставя бюджет, два пъти по-малък от обикновеното дори в Renault.
Най-радикалното намаляване на разходите става чрез намаляване в ширината на автомобил. Вече не се използват широки гуми, а от корпоративния склад е взет 1.6-литров турбо двигател с въртящ момент от 240 Нм и двоен съединител. Съвсем по мускетарски инженерите се изхитрят и избират амортисьори, използвани при рали автомобилите. Правят промени в предната броня, спойлера, задния дифузьор, слагат двоен ауспух и специални 17” и 18” алуминиеви джанти. Така новото Renault Clio IV R.S. работи със спортен хъс и мускетарско вдъхновение. Вдига адреналина като във Формула 1, като в същото време е лесен за управление и удобен за всекидневно ползване.
Двигателят, разработен от наследниците на мускетарите – инженерите от Renault Sport, притежава най-съвременна технология като DLC (Diamond Like Carbon) гърбични механизми, заимствани от Формула 1, и променливо управление на клапаните. Силата на двигателя се допълва от плътното контролиране на разхода на гориво - 6,3 л/100 км. Скоростната кутия е 6-степенна автоматична с двоен съединител и позволява бързо адаптиране към желания стил на шофиране чрез гладка смяна на предавките в автоматичен режим и енергична в ръчен режим. Има три функции за шофиране, включително режим „Състезание“.
Една още по-разширена версия на мускетарския Clio R.S. е Renault Captur. Renault Captur e особено просторен джип с задна седалка, която е тип пейка, огромната подвижна жабка, която побира значителните 11 литра, и демонтиращите се тапицерии на седалките. Двигателят TCe 120 е с 6-степенната автоматична предавателна кутия с двоен съединител и позволява преминаването на по-висока предавка става бързо и гладко без загуба на ускорение. Разходът на гориво можем да го сравним с този на механичната предавателна кутия, а резерви части бързо и лесно се намират на www.AutoDoc.bg.

