Германският автомобилен концерн Volkswagen продължава да губи пазарен дял в Европа на фона на незатихващия скандал с манипулираните данни на емисиите си. Наистина компанията продължава да е пазарен лидер с голяма преднина, но делът ѝ през юни пада до 23 на сто, докато преди година той бе 24,2 на сто, става ясно от анализа на браншовия съюз Acea.
Снимка: Ройтерс
Главната марка VW отчита спад на пазарния дял от 11,7 до 10,9 на сто. Брандът с модели като Golf и Passat понася най-много негативи от аферата.
И по отношение на продажбите групата отчита само слаб ръст. Марките от концерна са продали през юни общо с 1,5 на сто повече коли в Европейския съюз, а главният бранд VW отчита лек спад от 0,3 на сто.
Като цяло броят на доставките през юни скача с 6,9 на сто до 1,46 млн. коли. Обемът на продажбите е на нивото от юни 2007 г., малко преди глобалната икономическа и финансова криза да удари тежко автомобилния сектор. За първото полугодие нарастването е от 9,5 на сто.
И докато VW губи пазарен дял, френският производител Renault, германските и част от японските конкурентни наваксват част от изоставането. Daimler и BMW повишават продажбите си с над средните равнища – с 16,5 и 16,3 на сто.
Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg