IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen - лидер в Европа, но с намаляващ пазарен дял

Основните конкуренти на германците наваксват част от изоставането

Volkswagen - лидер в Европа, но с намаляващ пазарен дял

Германският автомобилен концерн Volkswagen продължава да губи пазарен дял в Европа на фона на незатихващия скандал с манипулираните данни на емисиите си. Наистина компанията продължава да е пазарен лидер с голяма преднина, но делът ѝ през юни пада до 23 на сто, докато преди година той бе 24,2 на сто, става ясно от анализа на браншовия съюз Acea.
Volkswagen - лидер в Европа, но с намаляващ пазарен дял
Снимка: Ройтерс

Главната марка VW отчита спад на пазарния дял от 11,7 до 10,9 на сто. Брандът с модели като Golf и Passat понася най-много негативи от аферата.

И по отношение на продажбите групата отчита само слаб ръст. Марките от концерна са продали през юни общо с 1,5 на сто повече коли в Европейския съюз, а главният бранд VW отчита лек спад от 0,3 на сто.

Като цяло броят на доставките през юни скача с 6,9 на сто до 1,46 млн. коли. Обемът на продажбите е на нивото от юни 2007 г., малко преди глобалната икономическа и финансова криза да удари тежко автомобилния сектор. За първото полугодие нарастването е от 9,5 на сто.

И докато VW губи пазарен дял, френският производител Renault, германските и част от японските конкурентни наваксват част от изоставането. Daimler и BMW повишават продажбите си с над средните равнища – с 16,5 и  16,3 на сто.

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

Тагове: acea
0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Продължавам предишния пост:На практика ПСА е първият алианс на автомобилни производители в Европа, който се е оказал изключително успешно бизнес начинание, поне в основната си цел да стабилизира и двете компании, които към момента на сливането изпитват сериозни трудности !И в това французите, колкото и да не ги харесвате, са новатори!
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    В историята на френското автомобилостроене има едно събитие с почти всички марки в него: Когато Пежо и Ситроен рещават да се слеят в ПСА ( Пежо придобива ок. 60% в Ситроен, а Ситроен ок. 30 % в Пежо ) и двете компании се нуждаят от наличен капитал и се принуждават да продадат дъщерните си фирми за камиони - Ситроен продава Савием, а Пежо - Берлие, като и в двата случая купувач е Рено, който моментално буквално премахва Берлие, а Савием обединява със Рено Тръкс за да формира RVI.
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    М ( преди 7 години )
    За Рено знам,че имаха не малък дял в АМС и произвеждаха дори Чероки, след което по политически причини приключиха с американските продажби,а не както се прокламира заради дефектни автомобили,защото заводите в които са се правили Рено за Америка са го правили от А до Я а не само сглобяване и електрониката е била американска, дори не и германска.Ситроен купува Мазерати и използва от него само двигателя за модела СМ, но това е само за 2 до 3г. и след това развод.
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    М ( преди 7 години )
    До последният коментар.Рено е национализирана след 1944г.,а Луи Рено хвърлен в затвора по обвинения в колаборационализъм с Германия,което не е вярно самият той е нареждал техниката произвеждана по време на войната да бъде с дефектни части и за това много камиони макар и нови са дефектирали на фронта след само няколко километра.От там и имиджа за здравината на френската техника.Пежо и Ситроен са проспериращи и закупуват бившата Симака след това Талбот в годините когато тези фирми бяха в апогея си
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Бедничкият, явно си спал в час по история, ВАГ започва серийно производство 1938ма, тогава все още не е имало война.Що се отнася до Пежо и Рено и двете ги затрива френската държава, първите ги принуждават да купят фалиралите Ситроен-Мазерати и Симка-Талбот, въпреки че Пежо не са имали мераци да събират фалирали заводи, а вторите са насилствено национализирани и по късно сляти с шлаката Додж, което на практика затрива и Рено.
  • #4
    16 rate up comment 18 rate down comment
    до 2-ри смехурко! ( преди 7 години )
    Има,Дошко,има!!!В Кравария живеят много по-прости хора,които още си мислят,че спортните автомобили са с цял заден мост,че малките камиони са автомобили,че Хонда може да прави и автомобили освен сенокосачки и агрегати и че Лексус е премиум марка.И си имат много повече имигранти,но им викат латиноси и афроамериканци!
  • #3
    24 rate up comment 2 rate down comment
    до 1-вия смехурко! ( преди 7 години )
    Даже не знаеш историята на ФВ и Рено!Преди ВСВ не е имали ФВ,с изключение на първите предпроизводствени модели и пригодения за нуждите на Вермахта Кюрбелваген. И дълги години след ВСВ Рено е била много по-голям производител от ФВ/Както и Пежо,Ситроен,Фиат/.Аман от неграмотници!
  • #2
    25 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Щом най-лъжливата фирма в света все още е лидер по продажби си правете сметката, колко са зле хората на този континент. Лъжат ги, мамят ги, продават им китайски *** на високи цени и те се кефят, че карат пенсионерска таратайка. Същото е и с дизелите. лъгаха ги, че е по-евтино да си с нафтова печка и накрая лъснаха лъжите. Същото е и с емигрантите. Вкараха милиони тарамбуки и ни обясняват колко хубаво било това. Няма такъв континент с толкова глупави хора. Просто няма...
  • #1
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ако Рено изпревари ВАГ ще е голям смях, това за последно се е случило преди Хитлер да окупира северна Франция и да заграби насилсвено технологията на Рено. Каква ирония някога френските марки са били по-силно от немските , а последните 70 години само ги догонват.