1/03 Представяне на модела. Мотори: 1.6 FSI с 115 к.с., 1.9 TDI с 100 к.с. и 2.0 TDI с 136 к.с., всичките с шестстепенна ръчна скоростна кутия
9/03 1.6 литров мотор с 102 к.с.
10/03 2.0 литров FSI с 150 к.с., DSG скоростни кутии за двете TDI версии
6/04 1.9 TDI с 105 к.с., 2.0 TDI с 140 к.с.
11/04 Допълнителен 1.9 TDI мотор с 90 к.с.
2/05 2.0 FSI вече и с DSG скоростна кутия
2/06 Нов 1.4 литров TSI със 140 к.с. и 2.0 литров TDI с 170 к.с.
7/06 Представяне на версия на газ (LPG): 2.0 Ecofuel с109 к.с.
11/06 Фейслифт
Минивановете от Волфсбург се радват на достатъчно внимание от страна на клиентите и това е причина за високите им цени на пазара втора ръка. Добре обмисленият автомобил не страда от сериозни грешки и бързо се превърна в лидер на пазара в Германия. Това е голям феномен при Фолксваген. Дори марката да влезне последна в даден пазарен сегмент, веднага се превръща в пазарен лидер. Така стана и Туран, който детронира Опел Зафира при 7-местните ванове още с появяването си на пазара в Германия.
Touran се предлага с еднакъв брой бензинови и дизелови мотори, както и във версия на газ. Най-непрепоръчителен изглежда 1.6 литровият FSI, който е значително по-скъп от базовия 1.6 литров двигател, но за сметка на това не е чак толкова икономичен, а и трябва да му се налива Супер Плюс бензин/А98.
От четирите TDI-та 1.9 литровият с 105 коня е най-хармоничен. Той се предлага с филтър за твърдите частици чак от края на 2004 година. По-мощните турбодизели нервират в ежедневната употреба с по-високо ниво на шум и недостатъчно добър баланс на въртящ момент в цялата скала на оборотомера. По-слабият дизел пък изпитва известни трудности с тежката 1.6 тона каросерия на Touran. Идеалният баланс при моторите беше постигнат едва в началото на 2006 година с представянето на 1.4 TSI. С помощта на турбина, комбинирана с механично задвижван компресор, от този двигател са изстискани 140 коня (в Golf даже 170 к.с.) и още по-важно: 220 Nm максимален въртящ момент. Към него се монтира, както и при дизелите, DSG скоростната кутия, която комбинира икономичността на механичните скорости с комфорта на автоматика.
Най-големи комплименти заслужава поведението на пътя на Touran. Окачването е много ефективно, а автомобилът стои на пътя достатъчно твърдо, за да не се клати и да е стабилен, дори когато е препълнен.
По отношение на комфорта – пет пасажери могат да пътуват спокойно в Touran. Седалките отзад са единични и могат да се плъзгат напред и назад. Шестата и седмата седалки, които по образеца на Опел Зафира потъват в пода на автомобила, се поръчват само срещу доплащане. Отпред човек се чувства като в Golf, пред почти идентичното арматурно табло, със същия волан в ръцете, отпуснат на твърдите, добре контурирани седалки, само че малко по-високо. Удобни са и многобройните отделения за поставяне на различни предмети.
Що се отнася до сигурността електронната система за стабилност (ESP) е серийна, към това са прибавени до девет еърбега и отлична устойчивост на каросерията при евентуален удар. Най-лошо по отношение на разходите е покупната цена, сервизните разходи са облекчени от големите интервали на обслужване. Към разходите трябва да се предвиди и смяната на ангренажния ремък (в зависимост от вида на двигателя при 90 000 или 120 000 км).
TDI агрегатите си заслужават дори и при по-ниски нива на изминати километри годишно, но трябва да се има предвид, че склонността им към дефекти е относително по-висока, отколкото при бензиновите. Цената на филтъра за твърдите частици е 650-750 евро.
Най-често срещани повреди
Проблеми с дизеловите мотори, дефектиращо турбо, разбити капачки за наливане на маслото, висок разход на масло, смущения в мениджмънта на мотора, не добре уплътнена система на инжекциона. Течове в охладителната система и дефектиращо електроподгряване при дизела също предизвикват главоболия. Обратни повиквания в сервизите на компанията през юли 2003, заради вентилатора и през декември 2004, заради не добро закрепване на една от помпите при дизеловите версии.
Ако имате опит с VW Touran, коментирайте съдържанието на публикацията!