IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Touran/Фолксваген Туран

+Възможности за вариации на вътрешното пространство, достатъчно място в купето, балансирано шаси, висок стандарт за сигурност, добър комфорт-Шумен дизел, жадни бензинови мотори, слабо парно

VW Touran/Фолксваген Туран
История на модела

1/03 Представяне на модела. Мотори: 1.6 FSI с 115 к.с., 1.9 TDI с 100 к.с. и 2.0 TDI с 136 к.с., всичките с шестстепенна ръчна скоростна кутия
9/03 1.6 литров мотор с 102 к.с.
10/03 2.0 литров FSI с 150 к.с., DSG скоростни кутии за двете TDI версии
6/04 1.9 TDI с 105 к.с., 2.0 TDI с 140 к.с.
11/04 Допълнителен 1.9 TDI мотор с 90 к.с.
2/05 2.0 FSI вече и с DSG скоростна кутия
2/06 Нов 1.4 литров TSI със 140 к.с. и 2.0 литров TDI с 170 к.с.
7/06 Представяне на версия на газ (LPG): 2.0 Ecofuel с109 к.с.
11/06 Фейслифт 



Минивановете от Волфсбург се радват на достатъчно внимание от страна на клиентите и това е причина за високите им цени на пазара втора ръка. Добре обмисленият автомобил не страда от сериозни грешки и бързо се превърна в лидер на пазара в Германия. Това е голям феномен при Фолксваген. Дори марката да влезне последна в даден пазарен сегмент, веднага се превръща в пазарен лидер. Така стана и Туран, който детронира Опел Зафира при 7-местните ванове още с появяването си на пазара в Германия.
Touran се предлага с еднакъв брой бензинови и дизелови мотори, както и във версия на газ. Най-непрепоръчителен изглежда 1.6 литровият FSI, който е значително по-скъп от базовия 1.6 литров двигател, но за сметка на това не е чак толкова икономичен, а и трябва да му се налива Супер Плюс бензин/А98.
От четирите TDI-та 1.9 литровият с 105 коня е най-хармоничен. Той се предлага с филтър за твърдите частици чак от края на 2004 година. По-мощните турбодизели нервират в ежедневната употреба с по-високо ниво на шум и недостатъчно добър баланс на въртящ момент в цялата скала на оборотомера. По-слабият дизел пък изпитва известни трудности с тежката 1.6 тона каросерия на Touran. Идеалният баланс при моторите беше постигнат едва в началото на 2006 година с представянето на 1.4 TSI. С помощта на турбина, комбинирана с механично задвижван компресор, от този двигател са изстискани 140 коня (в Golf даже 170 к.с.) и още по-важно: 220 Nm максимален въртящ момент. Към него се монтира, както и при дизелите, DSG скоростната кутия, която комбинира икономичността на механичните скорости с комфорта на автоматика.
Най-големи комплименти заслужава поведението на пътя на Touran. Окачването е много ефективно, а автомобилът стои на пътя достатъчно твърдо, за да не се клати и да е стабилен, дори когато е препълнен. 



По отношение на комфорта – пет пасажери могат да пътуват спокойно в Touran. Седалките отзад са единични и могат да се плъзгат напред и назад. Шестата и седмата седалки, които по образеца на Опел Зафира потъват в пода на автомобила, се поръчват само срещу доплащане. Отпред човек се чувства като в Golf, пред почти идентичното арматурно табло, със същия волан в ръцете, отпуснат на твърдите, добре контурирани седалки, само че малко по-високо. Удобни са и многобройните отделения за поставяне на различни предмети.
Що се отнася до сигурността електронната система за стабилност (ESP) е серийна, към това са прибавени до девет еърбега и отлична устойчивост на каросерията при евентуален удар. Най-лошо по отношение на разходите е покупната цена, сервизните разходи са облекчени от големите интервали на обслужване. Към разходите трябва да се предвиди и смяната на ангренажния ремък (в зависимост от вида на двигателя при 90 000 или 120 000 км).
TDI агрегатите си заслужават дори и при по-ниски нива на изминати километри годишно, но трябва да се има предвид, че склонността им към дефекти е относително по-висока, отколкото при бензиновите. Цената на филтъра за твърдите частици е 650-750 евро.

Най-често срещани повреди

Проблеми с дизеловите мотори, дефектиращо турбо, разбити капачки за наливане на маслото, висок разход на масло, смущения в мениджмънта на мотора, не добре уплътнена система на инжекциона. Течове в охладителната система и дефектиращо електроподгряване при дизела също предизвикват главоболия. Обратни повиквания в сервизите на компанията през юли 2003, заради вентилатора и през декември 2004, заради не добро закрепване на една от помпите при дизеловите версии. 

Ако имате опит с VW Touran, коментирайте съдържанието на публикацията!
0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Александър ( преди 8 месеца )
    Здравейте, имам Tuaran 2,0 ecofuel . от извесно време ми газсне в движение връщам ключа на изходно положение и пак на контакт и тръгва след пова пак го прави. ходих на майстори на диагностики смених каквото каза всеки и пак със същия проблем. колата е с газова метана е махнат карам я от една година и сега почна да дава проблеми. минал съм 40 000 км.моля за съдействие .
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Stoianov ( преди 5 години )
    Имам 2006 109кс ecofuel фабричната метана. Колата е чук. Извънградско 4.5-4.7 кг/100км при 100км/ч. Градско гори 7.5-8. Автомобила е тежичък и заради бутилките. Минусите са, че е муден и гори масло, но една от туба 5л е достатъчна за 13хил. КмАко някой е решил да купува такава трябва да гледа 2 важни неща. На първо място изпарителя/редуктора дали не се е прецакал да мирише на метан. Ако е прецакан да гласи 120-200 лв за рецклаж. Второ дали скоростната кутия е ок.
  • #23
    1 rate up comment 4 rate down comment
    ужас ( преди 8 години )
    боже пази ме!вчера тръгнах за зафира а се върнах с туран.Като чета какво става направо изтръпвам.Опел май са по здрав макар и по дървени.Даже не е комън рейл 2005г.?
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    problematie viv filtara za tvirdi 4estici zapu6en e
  • #21
    22 rate up comment 13 rate down comment
    христов ( преди 10 години )
    Предлагат ми Туран 1.6 с оригинален метан на 80 хил 2008 година.Дали не е малък мотора за това купе,може би ще ми отговори някой по-компетентен от мен.Благодаря ви предварително.
  • #20
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Теди ( преди 10 години )
    Здравейте ! Решихме да сменим колата с по-голяма и сме се насочили към Touran със сигурност,но дилемата е дали ръчна или автоматична система да изберем и колко коня.Като икономичност коя е добра?
  • #19
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Mitko ( преди 10 години )
    Imam voksvagen Touran 2.0 tdi 136 konq 2003g karamgo ot 3 godini naposledak negoharesvam vze damigori poveche i zagubisi moshnosta nevari kakto predi si vareshe smenilsam nov debitometar razlikata e nikakva turboto si raboti 120 poveche nevari neznam kakvo dapravq.Molq kolegi ako znaete otkakvo e moje dami kajete.
  • #18
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Недоволен ( преди 10 години )
    Много доволни, много го харесват, много го обичат. А всъщност е един трошлив миниван. Ръчната 6-степенна скоростна кутия трудно изкарва повече от 150 000 км, двигателят харчи масло и редовно пука глава, радиаторът протича на 8-мата година, интересно как не сте се сблъсквали с тези неща.
  • #17
    11 rate up comment 7 rate down comment
    1.9 tdi 105 ( преди 12 години )
    Моята е 1.9тди 105к.с. 2004г. и като махнем това че си побутва масло е страхотна кола с доста удобства, и макар и вече на сериозни години даржи цена,дори и в Германия
  • #16
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Duky ( преди 13 години )
    Много съм доволен.. VW Touran е чудесен автомобил, на мен не ми харчи масло незная на " колежката " какво и сипват, но според мен не е редно:) Препоръчвам ти Meguin аз съм с такова и досега нямам проблеми :) Колата е страхотна!!!