Един от най-впечатляващите спортни седани – Mercedes-Benz E-Class, подготвен от ателието AMG, дълги години бе верен на философията, според която подобни автомобили трябва да бъдат със задно предаване. Появата на модификацията Mercedes-AMG E 63 W212 със задвижване на четирите колела обаче промени това и вече 90% от клиентите на модела гласуват доверие на версията с 4Matic.
Това е и основната причина следващото поколение на суперседана W213, което в момента активно се тества по пътищата на Германия, да бъде предлагано единствено със задвижване на четирите колела. Шефът на Mercedes-AMG Тобиас Мьоерс потвърди за намеренията на производителя, като даде и някои подробности за модела.
Топ-мениджърът отрече появилите се твърдения, че новата E-Class във версията на AMG ще получи пълноуправляемото шаси, което се поставя на пистовото суперкупе GT R. От него обаче ще бъде взет двигателя – 4,0-литровия би-турбо V8, който развива 571 к.с. в базовата версия. Ще има и по-мощен – S-вариант с 612 к.с., като при него ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 3,5 секунди. Освен седан компанията ще пусне и на пазара комби AMG E 63.
Твърди се, че и в BMW работят в същата насока и следващото М5 няма да се предлага със задно предаване, а само със система 4х4. Това ще стане заради новата платформа на модела – CLAR, която е пригодена за подобен тип автомобили.
Снимка: Motor1


0