Компанията BMW продължава тестове на приемника на роудстъра Z4. Прототип на автомобила бе заснет в Германия, като според изданието Autocar премиерата на модела ще се състои в края на 2017 или началото на 2018 г.
Автомобилът е изграден на напълно нова плаформа, създадена съвмество с Toyota. В серийната си версия версия той вероятно ще получи името Z5, като ще бъде оборудван с хибриден силов агрегат и система за задвижване на четирите колела. За хибрида засега не се разкриват подробности, знае се само, че той ще се появи около година по-късно от стандартните модификации.
За разлика от предшественика си, роудстърът ще получи мек свалящ се покрив. Инженерите на BMW са предприели този ход за съхраняване на теглото, намаляване на центъра на тежеста и подобряване на управляемостта.
Моделът е получил дълъг капак и широка решетка на радиатора. Дължината на машината няма да превишава 4500 мм, а височината – 1340 мм. Очаква се междуосието да бъде около 2500 мм, което означава, че най-близкият съперник ще бъде Porsche 911. Конструкцията на возилото ще е от въглеродни нишки, чийто състав ще бъде подобен на тези, използвани за BMW i3 и i8.
При преминаването от първо към второ поколение на Z4 баварците се отказаха от М-версия, мотивирайки се със слабо търсене. Това не им попречи да предложат модификация Z4 35is с 6-цилиндров мотор с 340 к.с. и 450 Нм. За сравнение Z4 M при първата генерация разполагаше с 343 к.с., но с по-нисък въртящ момент – 365 Нм.
Новото поколение на роудстъра ще излезе на пазара в 2 версии. Първата е Z5 sDrive 30i с 2,0-литрова турбочетворка от новата серия B48. Моторът показа сериозен потенциал при новата 7-Series, където във версия 730i разполага с 258 к.с. и 400 Нм.
Вторият вариант ще разчита на 3,0-литров турбомотор с 6 цилиндъра, който при BMW M2i има 370 к.с. и 500 Нм, но се очаква тези показатели да бъде увеличени. Същият агрегат ще се предлага и на купето Toyota Supra, което се разработва едновременно със Z5.
Снимка: Autocar


0