Организаторът на световните серии за издържливост и на легендарното състезание „24 часа на Льо Ман” – Западният автомобилен клуб (ACO), създаде работна група по внедряването на автомобили, задвижвани с водородни клетки, в най-висшия клас на надпреварата LMP1. Новите прототипи ще застанат на старта през 2018 г.
Измененията в техническия регламент бяха обявени на пресконференция преди тазгодишното „24 часа на Льо Ман”, което ще се проведе през настоящия уикенд. На срещата с медиите ACO представи и новия двигател на компанията Gibson Technologies (на долната снимка), който от 2017 г. става задължителен за всички участници от клас LMP2.
Бяха оповестени и промени в аеродинамиката и намаляването на теглото на болидите в LMP1. Те трябва да станата с 10 мм по-широки в предната си част, сплитерът да се повдигне на височина от 15 мм. Теглото на машините трябва да бъде намалено от 855 на 830 кг. Освен това частните отбори от 2017 г. ще получат разрешение да използват системата DRS.
Първият модел, задвижван с водородни клетки, който трябваше да участва в маратонското състезание бе прототипът Green GT (на горната снимка). Това бе планирано още за 2013 г., но създателите на автомобила не успяха да го подготвят за старта. През миналата година се появиха твърдения, че BMW иска да се завърне в надпреварата именно с водороден модел, като това трябва да се случи именно през 2018 г.
Снимки: LeMans


0