През 1991 година Volvo представя един различен и невиждан до момента автомобил - седанът 850. Сега, 25 години по-късно се връщаме назад във времето, за да си припомним защо този модел е толкова специален.

Инженерите на шведската марка отделят цели 13 години в изследвания и развитие на този модел. Проектът е приключен през 1991 година и седанът 850 дебютира пред публиката на Stockholm Globe Arena.
Volvo 850 GLT е представен като "Динамичен автомобил с четири световни открития". Четирите нови характеристики включват: напречен 5-цилиндров двигател (задвижващ предните колела), Delta-link заден мост, интегрираната система за защита от страничен удар SIPS и саморегулиращият се механизъм на предните предпазни колани.

Седанът бързо печели вниманието на клиентите, както и редица награди. Това провокира Volvo да създаде и комби 850, което излиза на пазара през 1993 г. Именно това е първото Volvo със стопове, които се простират на цялата D-колонка - запазена черта и на днешните модели.

Година по-късно на пазара излиза спортната версия 850 T-5R. Тя използва 2,3-литров двигател с турбо, който развива респектиращите 240 к.с. През същата година две комбита Volvo 850 се впускат в Британския шампионат за туристически автомобили.

850 често е определен и като автомобила, който промени всичко. И това не е случайно. Това е първият автомобил в света, който разполага с въздушни възглавници за предпазване при страничен удар, както и първото Volvo със система за задвижване на четирите колела.

Моделът е спрян през 1996 година, като го заменя S70. За периода от автомобила са реализирани над 1,3 млн. екземпляра.
Снимки: Volvo


0