IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volvo казва „сбогом” на дизела

Шведите ще се съсредоточат върху хибридите

Volvo казва „сбогом” на дизела

В следващите 10 години компанията Volvo изцяло ще се откаже от дизеловите двигатели. Това съобщава Car and Driver, като цитира шефа на шведския производител Хакан Самуелсон.
Volvo казва „сбогом” на дизела
Преди дни Volvo представи прототип на бъдещия си кросовър XC40, оборудван с хибриден силов агрегат, състоящ се от 1,5-литров бензинов турбо двигател и електромотор. Според Самуелсон именно подобни агрегати ще бъдат използвани не само при семейството „40”, но и в по-горната серия - „60”. В нея влизат бъдещите модели, които ще заменят сегашните S60, V60 и XC60.

„Хибридите са отлична алтернатива на дизелови двигатели, тъй като могат да осигурят същата мощност и въртящ момент, но в същото време разходът на гориво и нивата на вредните емисии СО2 са далеч по-ниски”, обясни Самуелсон.

Компанията вече спря продажбата на дизелови модели в САЩ, като очаква интересът към тях в Европа също значително да намалее заради затягащите се екологични норми. Според шефа на Volvo, за да може дизеловите мотори да отговарят на изискванията, тяхната конструкция и обслужване ще трябва да бъдат усложнени. А това ще доведе до поскъпването им.

При хибридите пък се наблюдава точно обратното на дизелите – те поевтиняват непрекъснато, като същевременно стават все по-ефективни. При Volvo преминаването към бензинови мотори ще бъде още по-лесно, тъй като всички двигатели от семейството Drive-E се сглобяват на един конвейер с дизеловите.

Снимка: Volvo

0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Volvo, кат те чалоса някой от бакържиите на околовръстното и ще карат д5 нанаиси :)
  • #7
    12 rate up comment 6 rate down comment
    V O L V O ( преди 9 години )
    Аз имам S60 D5 2002 година 163 к.с колата е чипосана на 200 к.с и е на 230 000к километра и едва ли в близките МИНИМУМ 10 години бих го сменил за хибрид. Даже изобщо не мисля да го сменям, изключително корава и неразрушима тухла е. D5 е велик двигател.
  • #6
    14 rate up comment 8 rate down comment
    до: :) ( преди 9 години )
    Кое по-точно им е икономичното?Като разход на гориво в литри да, но в потребени калории за изминаване на 1 км. не са. Дизеловото гориво изкуствено се държи на ниска цена и хората си мислят, че е икономично, но не е. Ако трябва да му се сложи действителния акциз за калоричност в даден обем ще стане скъпо и нерентабилно. Да оставим обаче цената на горивото. Това не е толкова страшен разход, както поддръжката на дизеловата кола. Едно, че е по-скъпа, а и се поддържа от скъпо,по-скъпо.
  • #5
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Striker ( преди 9 години )
    Милите ВАГенясници...чак жал ми става.
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    :) ( преди 9 години )
    Дизелите са икономични но много тровят.
  • #3
    29 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Фолксваген и Ауди ще направят стачка,за да се задържат колите в миналото,каквито коли продават те.Нито дизайна им променят ,нито технологиите-демодирани коли,/но в немската пропаганда като Ауто-Билд им казват непреходни!/.После ми говорят за германски инженери.Какви инженери са като от 1 век си продават едно и също. Инженери са японците,защото промениха тая индустрия с колите си и всички ги следват тях,а не обратното.
  • #2
    41 rate up comment 3 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    А дизелите им бяха наистина добри. Кой не е чувал за легендарния D5, колко много коли още си вървят безпроблемно с него. Чудесен мотор и като мощност, здравина и разход. Значи щом тези, които са доказали че могат да направят перфектния дизел се отказват - работата и бъдещето са ясни, че са в хибриди и електрички. Кой ще изпадне от влака вече е ясно, жокер - една нагла, държавна, германска, престъпна корпорация.
  • #1
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Те имат един от най-добрите хибриди в момента, но е скъп и е рядкост все още по нашите ширини. Няма да им е трудно и ще са много добри - сигурен съм, защото имах възможността да пробвам хибрида им и е хем със спортни заложби хем приятен за шофиране при нормални условия в града.