IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari спечели „Двигател на годината”

3,9-литровият би-турбо V8 прекъсна хегемонията на малките мотори

Ferrari спечели „Двигател на годината”

Победител в ежегодния конкурс „Международен двигател на годината” стана 3,9-литровият би-турбо V8 на Ferrari – F154, който се поставя на суперколата 488 GTB и разполага с мощност 670 к.с.
Ferrari спечели „Двигател на годината”
По този начин за първи път през последните 8 години надпреварата се печели от мотор с повече от 4 цилиндъра. За последно през 2005 и 2006 г. на първо място бе класиран 3,0-литровия агретат с 6 цилиндъра на BMW - N54B30, след което неизменно на върха са само двигатели с 3 или 4 цилиндъра.

Освен главният приз F154 спечели и в категориите „Най-добър нов двигател”, „Най-добър спортен двигател” и „Най-добър двигател с обем между 3,0 и 4,0 литра”. В крайното класиране италианският мотор събра общо 331 т., като изпревари с 47 т. 1,5-литровия агрегат, използван като част от хибридната система на BMW i8.

На трето място е 3,0-литровият турбомотор на Porsche. Следват 1,2-литровият турбодвигател на PSA, 1,0-литровият двигател EcoBoost на Ford, 2,0-литровият агрегат с 4 цилиндъра на Mercedes-AMG, 6,3-литровият V12 на Ferrari и 2,5-литровият 5-цилиндров мотор на Audi.
Ferrari спечели „Двигател на годината”
Победителите в отделните категории

Двигател на годината  
               3,9-литров би-турбо Ferrari V8

Най-добър нов двигател            3,9-литров би-турбо Ferrai V8

Най-добър спортен мотор          3,9-литров би-турбо Ferrari V8

Най-добър „зелен” двигател    Tesla

Най-добър мотор до 1 литър
     3-цилиндров с турбо Ford EcoBoost (999 куб. см)

Мотор между 1,0 и 1,4 литра      1,2-литров с турбо и 3 цилиндъра PSA

Мотор между 1,4 и 1,8 литра      1,5-литров с турбо и 3-цилиндъра BMW i8

Мотор между 1,8 и 2,0 литра      2,0-литров с турбо Mercedes-AMG

Мотор между 2,0 и 2,5 литра
      2,5-литров с турбо и 5-цилиндъра, Audi

Мотор между 2,5 и 3,0 литра      3,0-литров с турбо Porsche

Мотор от 3,0 до 4,0 литра  
          3,9-литров би-турбо Ferrari V8

Мотор над 4,0 литра
                     6,3-литров атмосферен V12 Ferrari

Снимка: Ferrari

0 от 500