IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасната игра на Porsche

Германците прекалено много разчитат на своите SUV модели

Опасната игра на Porsche

През март компанията Porsche обяви за най-добрите финансови резултати в своята история. Приходите и печалбата на германския производител се увеличиха само за година с 25%. Експертите от Business Insader’s обаче забелязват една тенденция, която в близките години може да изиграе много лоша шега на марката.
Опасната игра на Porsche
През 2013 г. Porsche декларира 19% марж (разликата между стойността на продукта при неговото производство и тази, на която е продаден). Година по-късно той е 18%, а през 2015 – 16%. Маржът е сред най-добрите в автомобилния бранш и той прави компанията една от най-успешните в последно време .

Като цяло марката е най-известна със своите спортни автомобили, но двата най-популярни модела са кросовърите Cayenne и Macan. На тях се падат 68% от продажбите през 2015 г. От общо 225 000 реализирани на пазара автомобили 80 000 са Macan, а 73 000 – Cayenne.
Опасната игра на Porsche
Именно големият интерес към тези два модела се превръща в нож с две остриета за Porsche. За повечето производители продажбите на SUV са най-надеждния източник на високи печалби. Проблемът при германците е, че тяхната начална цена е по-ниска от тази на следващите два модела в гамата – 911 и Panamera.

Като цяло – колкото е по-евтина една кола, печалбата от нея съответно е по-малка. В случая Porsche има предимството да бъде част от концерна VW Group и да разполага с неговите технологии. Така може да бъде спестена сериозна сума от разработката на даден модел.
Опасната игра на Porsche
В Porsche обаче положението е по-различно. Примерът с Macan е доста показателен – той разчита на платформата на Audi Q5, но като цяло 70% от компонентите му са различни. Сред тях са скъпите би-турбо V6 мотор, скоростната кутия с 2 съединителя PDK, както и инфотеймънт системата.

Macan излиза на пазара на цени по-високи от тези на Cayenne при дебюта му преди 14 години. В САЩ по-малкият кросовър стартира от 52 600 долара, но реално продажбите му се осъществяват за около 60 000 - 62 000 долара. За Cayenne началото е на 58 300 долара, но след добавяне на екстри сумата обикновено превишава 70 000 долара.

В същото време седанът Panamera стартира от 78 100 долара, но почти винаги напуска шоурума срещу 90 000 – 100 000. При 911 базовият вариант струва 89 400, но и там сделките се осъществят при цени над 100 000 долара.
Опасната игра на Porsche
Разбира се, има и версии на Cayenne Turbo S, които приближават 200 000 долара. При Panamera Exclusive Series цените стартират от 263 900 долара, а при 911 Turbo S Cabriolet – от 200 040 долара.

Като цяло обаче преди излизането на Macan в Porsche успяваха да поддържат среден ценови диапазон на моделите си в порядъка на 90 000 – 100 000 долара. След появата на кросовъра той падна на 85 000 – 95 000 долара. И има опасност да намалее още, след появата на версия на малкия кросовър с 4-цилиндров мотор, която ще бъде още по-достъпна като цена.

На пръв поглед това не дава отражение, но именно намаляването на маржовете крие някои капани. Основният е, че за да постига същите печалби Porsche ще трябва да продава все повече и повече автомобили. Към момента това не е проблем, компанията се справя чудесно. Но ако изведнъж се стигне до спад в икономиката, нещата могат да се влошат.
Опасната игра на Porsche
Само преди години на Porsche им трябваше да продадат две 911 S, за да генерират приход в рамките на 250 000 долара. Сега за същото нещо се нуждаят от 3 Cayenne или 4 Macan. Разбира се, пазарът на SUV модели е по-голям от този на спортни коли. Но пък 3 или 4 сделки крият доста повече рискове от две.

Това е опасна игра, която засега в Porsche са щастливи да играят, но един ден не се знае. Особено, ако интересът към кросовърите изведнъж намалее, категорични са експертите на Business Insader’s.

Снимки: Porsche
 

Тагове: Porsche Cayenne macan
0 от 500
  • #16
    10 rate up comment 6 rate down comment
    ddd ( преди 8 години )
    Опасно глупава и напълно невярна статия.
  • #15
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Хехе ( преди 8 години )
    Тия па кой ги брои за производител.С един корвет ги правя диви и щастливи!
  • #14
    16 rate up comment 9 rate down comment
    !!! ( преди 8 години )
    Тази статия е абсолютно безмислена!
  • #13
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Propov ( преди 8 години )
    *** в цялата работа с гоненето на печалби и разводняване на гамата все по надолу е че след примерно 10 години Порше ще изгуби легендарният си статус. За идващото поколение марката ще се легитимира като производител на яки джипки и седани , а такива правят и доста други марки. Магията вече няма да я има. А без магия и маркетинга няма да може да помогне много. Ягуар, Реиндж Ровър и най - вече другите германци ще им изядат баницата.
  • #12
    23 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не знам пичове, ама Порше с всяка година си вдигат продажбите и подледно тука четохме че давата на 15-те си хиляди служители по близо 9000 евро бонус и вдигнаха пенциите на пенсионираните им работници. Експертите от Бизнес инсайдър могат само вода да им носят на немците. Според статията излиза че е пороблем да си все по успешен и по печеливш. Желязна логика. Да си гледат и анализират маржовете на американските коптори дето ги карат там.
  • #11
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз или ти си в заблуждение? Ако четеш малко повече, нямаше да ръсиш глупости! Или може би искаш да ми кажеш, че Порше не са изкарали около 20 млрд. за акциите на ФВ ли? Я сега пусни търсачката и чети на воля писателю! Само да те питам бутиковите коли Порше от къде ги имат тези пари? Сигурно са играли на тика има-тука няма пред централна гара нали. А оправданието ти, че не си фен те издаде. Гузен негонен бяга. Сега очаквам да разясниш защо Порше първо купува ФВ, а после става обратното! Обясни!
  • #10
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Пич, говориш глупости. Аз не съм фен на ВАГ недоразуменията ама Порше преди да го купят от ВАГ беше бутикова марка правеше страхотни коли но имаше малка печалба, а не по-голяма. Откакто почнаха да правят Тоуарег-Кайен почнаха да правят пари. Причината е ясна, хората с големи пари не са на 20години и няма как да се заврат в 911, докато Тоуарег-Кайен хем е престижно порше, хем е удобно за всеки ден и бизнес и се купува. Лошото е че вместо да направят инстински Порше джип продават маскиран туарег
  • #9
    19 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ето как от една легендарна марка се прави ширпотреба. Нима, когато не бяха под шапката на ВАГ и правеха наистина култови спортни автомобили не печелеха добре! Печелеха милиарди и тогава, но пустата му лакомия, далавери и задкулисни игри...Можеха да си продължат самостоятелно. Ако помните първо Порше купиха ВАГ, но работата се разсмърдя и после ВАГ купиха Порше. Класически случай на корупция и задкулисни далавери. ОК под шапката на ВАГ са, но трябваше да продължат да правят спортисти,а не keНeфи
  • #8
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тази статия е точно 180 градуса на реалността. Порше стават все по-скъпи в последните години. Всеки следващ модел идва на по-висока цена. Набора от допълнителни опции също поскъпва. В момента обикновена 911 Карера С с няколко задължителни опции струва около 150к евро, което са пари за 911 Турбо в миналото.
  • #7
    28 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Всичките марки на ВАГ така се омешаха, че вече няма нищо автентично. Кайен е Туарег, скоро 911 ще го направят на платформа на голф за да спестят. Отвратителни са тези концерни с много марки няма значение дали са японски, американски или немски.