IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби

Изпробвахме новото комби на германската марка

Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби

Сдържаният по германски дизайн на новото поколение Opel Astra Sports Tourer не бива да ви подвежда. Немското комби е по-модерно и по-динамично от всякога, като редица от наличните в модела иновации се появяват за първи път в този сегмент. Успяхме да изпробваме автомобила при международното представяне в Порто, Португалия.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
Комбито е 10-то поколение (за родоначалник се приема Kadett Caravan от 1963 г), като при всяко едно от предишните Opel използва напълно различен дизайн. Е, тази практика явно остава в миналото, тъй като новият автомобил напомня на предишния, представен през 2011 г. Приемствеността в дизайна е нещо положително и типично за повечето успешни германски автомобили. Вижте например VW Golf, с който впрочем новата Opel Astra Sports Tourer ще се бори за вниманието на клиентите.

Споменавайки германските автомобили, Astra Sports Tourer е типичен техен представител. Дизайнът й изглежда сдържан и функционален, но само на пръв поглед. Ако се вгледате в детайлите, ще откриете редица технологични и уникални дизайнерски похвати. Това е формула, на която вече споменатият Golf залага открай време. Само че при новата Astra Sports Tourer дизайнът е изпълнен с повече чувство и емоция.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
Сдържан дизайн откриваме и в салона на автомобила. Всичко в него е подчинено на функционалността и ергономичността, като акцентът е високия комфорт. Уредите са лесни за използване и разположени в полезрението на водача, а използваните материали правят добро впечатление и оставят усещане за висок клас.

Същото усещане оставят и седалките, които впрочем са едно от големите предимства на Astra. Креслата разполагат със сертификат от независимата германска организация от медицински експерти по ортопедия AGR, предлагат отопление, ел. управление и дори масаж, вентилация и регулиране на страничните опори - екстри, които сме свикнали да виждаме при автомобилите от горните сегменти.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
От по-скъпите автомобили е заимствана и вратата на багажника със система Opel Sezam, която може да бъде отворена автоматично както чрез бутон в салона, така и чрез движение на крака под задната броня на автомобила.

Като цяло салонът е комфортен и много просторен. Недостатък са единствено аеродинамичните шумове при висока скорост, но това е нещо типично за автомобилите от този ценови сегмент.

Сред другите акценти в салона на Opel Astra Sports Tourer можем да изброим новото поколение на инфо-развлекателна система IntelliLink с интеграция на смартфони чрез Apple CarPlay и Android Auto, системата за персонална комуникация и мобилни услуги Opel OnStar, отоплението на задните седалки, системите за закрепване на товари в багажника, мултимедийните монитори на задните седалки и много други.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
По отношение на платформата на новата Astra Sports Tourer, тя е напълно нова, като е позволила редуциране на общото тегло на автомобила с до 190 кг. при различните версии. Иновацията предоставя също така по-високи здравина и степен на усукване на купето, както и по-просторни интериор и багажно пространство, въпреки че външните габарити на модела са почти непроменени - 4702 мм дължина, 1871 мм широчина и 1510 мм дължина. Багажникът предлага с 80 литра по-голям обем от предшественика, като максималният капацитет при сгънати задни седалки е 1630 литра.

Гамата мотори е също изцяло нова. Двигателите са дизелови и бензинови, с намален обем и турбо, като развиват между 95 и 200 к.с. При представянето на комбито бе наличен единствено новият 1,6-литров BiTurbo CDTI дизелов мотор със 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът е повече от достатъчен за компактното комби, като го тегли уверено дори при скорост от над 160 км/час. Работата му е плавна и доста тиха, като любопитна подробност е, че въртящият момент от 350 Нм е наличен още при 1500 об/мин. Ускорението 0-100 км/час отнема малко над 8 сек, като също толкова изисква доускорението от 80 до 120 км/час, което само по себе си говори за високата еластичност на мотора. Що се отнася до потреблението, то лесно може да бъде сведено до под 6 литра на 100 км. при смесен пробег.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
Но какво би бил един добър мотор без добро шаси? Именно затова инженерите на Opel са проектирали усъвършенствано окачване, като са заложили и на напълно нова кормилна система, която е изключително информативна. Предлаганото като опция при предишното поколение адаптивно окачване липсва, но въпреки това новият модел оставя усещане за по-комфортна возия. Вероятно заслуга затова имат редуцираното тегло и по-директното управление.

Не бива да пропускаме и системите за сигурност, тъй като по този показател новата Astra е истински отличник. Тя предлага система за поддържане на лентата на движение с активна корекция на волана (автомобилът завива сам), индикатор за дистанцията до движещия се отпред автомобил, предупреждение за сблъсък с движещото се отпред превозно средство, функция за автоматично спиране, система за разпознаване на пътните знаци и други.

Сред уникалните нововъведения за сигурност и комфорт изпъкват интелигентните незаслепяващи матрични LED светлини IntelliLux LED. Тази технология се появи за първи път в С-сегмента с премиерата на хечбека Astra, а сега дебютира и при Astra Sports Tourer. Системата се състои от 16 светодиодни сегмента – по 8 във всеки фар. Те светят индивидуално, като засичат останалите превозни средства и ги оставят "в сянка". Така фаровете на Astra винаги използват "дългите светлини", но без да заслепяват останалите шофьори на пътя.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
В заключение можем да кажем, че Opel Astra Sports Tourer е семпъл на вид, но много модерен представител на компактните комбита. Автомобилът предлага висок комфорт, достатъчно пространство и уникални екстри за сигурност и удобство. Дали всичко това ще му помогне да завладее голямо парче от пазара - предстои да разберем. Факт е обаче, че в Opel вече са получени над 100 000 поръчки от клиенти за версията хечбек с пет врати и комби варианта.

Цените на Opel Astra Sports Tourer в България стартират от 28 945 лв с ДДС. Натъпканият с екстри BiTurbo CDTI вариант, който изпробвахме, струва малко над 43 000 лв. с ДДС.

Снимки: Opel

Тагове: opel astra sports tourer
0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    чичо ( преди 8 години )
    нямам претенции за голям разбирач, ама новата астра ми е като фейслифт на старата от една страна и някакси удължена от руга коетоя прави дори по-грозновата като осанка, мое мнение вече не се заглеждам много по опелите но все пак се интересувам от коли.
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Николчо Анонимен ... ( преди 8 години )
    .. от каране на рено ли си се увредил толкова?
  • #18
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    За кола в този ценови и социален клас, по-добре Меган или Логан.
  • #17
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Никола ( преди 8 години )
    Анонимния , много си зле , ако ти четеше по-добре щеше да разбереш , че не съм фен на немските к***нефи и стига си спамил върху мненията на хората !
  • #16
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Никола ( преди 8 години )
    А защо си "анонимен", бе ?! Даже те е страх един ник да постнеш , а освен това си и ограничен щом мислиш , че всеки ,който не харесва Опел е фен на ВАГ ! Впрочем Ваг са същите смешковци като Опел , поне за мен !!!
  • #15
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Имах съмнение, че Никола не само с очите има проблеми, което се доказа от последните му писаници. Според лудата му логика, всеки на който му харесва този модел на Опел е дилър на марката!? По-голяма тъпотия от това едва ли има! Със сигурност това момче е фена на Фолк с ваген тди нов внос, който по цял ден ги ръси такива. Гоуфаджиите най-много мразят Опел, защото Опел са по-добрата марка. Факт!
  • #14
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Никола ( преди 8 години )
    Е щом и дилърите на Опел започнаха да пишат в защита на тази "сива мишка" новата Астра , значи всичко , което съм казал е вярно !
  • #13
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Николчо, с очите ли нещо не си добре или с главата? Или може би и с двете?Старата Астра е направо коптор спрямо тази. Изобщо не бих си позволил да ги сравнявам, защото е недопустимо. В момента виждаме нещо класическо, изчистено, добре аранжирано и направено. Този път не са залитнали в някоя посока и са направили един завършен от всяка страна автомобил. Браво на Опел! Този път успяха и наистина не намирам нещо в което да се издънят, а те това много го умеят.
  • #12
    7 rate up comment 21 rate down comment
    Никола ( преди 8 години )
    Новата Астра изобщо не ми харесва като интериор , направо е отстъпление спрямо предишния модел . Вижте какви миниатюрни бутончета има , а тези на волана все едно са взети от Фиат Мултипла , ужас. Стария модел го критикуваха , че имал много копчелъци , но поне беше красив , този е с трагичен кокпит , гледал съм го на живо и е даже по-зле от снимките . Ако го сравняваме с новия Меган е едно нищо отвсякъде .
  • #11
    6 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ти сериозно ли? Сравняващ Форд и Опел. Доста нелепо. Виж Опел и Дачия са на едно ниво.