fallback

Германия погва старите дизели

Решението за спиране от движение се очаква да бъде взето до края на годината

Властите в Германия обмислят ограничаване на движението на автомобили, оборудвани с остарели дизелови двигатели. Очаква се крайното решение да бъде взето до края на годината, съобщава Focus.de. Според инициаторите на идеята подобна забрана ще стимулира покупката на електромобили. Те са на мнение, че автомобилните производители не дават реални данни за изразходваните вредни емисии и затова предлагат ограниченията да засегнат превозните средства, оборудвани с двигатели, отговарящи на стандарти по-ниски от Euro-5. Това означава, че на пътя ще останат само автомобили, чиито мотори изразходват не повече от 80 грама азотен диоксид на 100 км. Този стандарт е задължителен за всички дизелови агрегати, произведени след 2015 г. В момента в Германия се продават близо 3 млн. нови автомобили годишно, като половината от тях са с дизелови мотори. При BMW този показател е 74%, а при Audi – 67%. Според проучванията обаче едва 1/3 от немските дизелови коли по пътищата на страната отговарят на стандарта Euro-6. Отделяните от дизеловите двигатели фини частици и азотни оксиди са причина за около 10 000 смъртни случая годишно в Германия, сочи статистиката на Европейската агенция за околната среда. Още по темата: Дните на бензина и дизела са преброени Холандия също се отказва от бензиновите и дизеловите коли Снимка: Ройтерс  

Тагове:
fallback
  • #56
    до Розоберач ( преди 8 години )
    японските дизели не са проблемните ждрольо, не се прави на цапнат! Японците слагат дизели на колите само за европейския пазар, заради разни *** дето си мислят че ще минават тънко.
  • #55
    Розоберач ( преди 8 години )
    Никой досега не отговори какво правим с японските дизели :) Дрънкате си едни и същи смехурии, то банално стана вече. А някък си пушачи да говорят за дихателни заболявания не иде баш.*** то пушач= *** та..закономерно си е.На мен ми пречи пушиляка от вашите цигари..айде да се глобяваме и забраняваме.Пък и статистиката да четем,от пушене вредите са доказани а от газовете..? Мантри редим и мечтаем за трулей...Пр.остачор..па и с претенции
  • #54
    до: Ганьото с Гоуфа ( преди 8 години )
    Що за глyпak трябва да с и ито тотален такъв, че да не можеш да разбереш, че дизелите са отрова. Това, което бълват трови всички нас, децата, бъдещите поколения. Бай ***'о решил, че ще спести някоя стотинка и трови ли трови. Хората доказаха, че дизела не е за градовете. Там където живеят хора не трябва да се ползва. Дори най-големите дизелджии в Европа го проумяха, но не и българският селянин на който не му пука колко е вредно нещо, а само го вълнува това да кара малко по-евтино, което е спорно.
  • #53
    Анонимен ( преди 8 години )
    Никой не казва, че бензиновите двигатели са за мирисане, ама дизеловите с техните азотни оксиди и фини прахови частици, които седят в приземния слой на атмосферата са най-големия и най-опасния замърсител в градовете, което е пряка причина за ракови заболявания и дихателни проблеми - за сравнение в япония и САЩ, където карат предимно бензинови дв. и то големи заболяванията от рак и хората си дихателни проблеми на бр. насение са няколко ПЪТИ по-малко - ФАКТ. Ай ся ходи дишай от ауспуа на гоуфа пак
  • #52
    Розоберач ( преди 8 години )
    Тия истерясалите със саждите ,псевдо еколози..а наглед про.ст.и хейтърчета с един господ знае какви кашони.В розовия облак от бензинови изгорели газове,има хубави неща като тоулен и бензен, едни такива полезни и леко канцерогенни.. за дизела са от 10 до 25 микрограма на м3, а при бензина са 550 до 650 микрограма..ама нали сте разбирачи.Да бяха само саждите..Щом има Еко-Метан,време за реклама Еко-бензин..хахахха
  • #51
    Анонимен ( преди 8 години )
    Сега наистина ни очаква манна небесна нов внос - ще има Пасати и Вектри на 10 г. по 3 бона, ей !
  • #50
    Анонимен ( преди 8 години )
    Като за кратуни пълни със сажди наистина са нормално мислещи. Немците бавно стоплят. Винаги са след другите. А наш *** балкански стопля 10-тина години след немците. Ще очакваме ВАГенското дизелджийче да стопли след най-малко 10 г. До тогава ще му четем бисерите тук, което никак не е лошо. Развеселяващо е...
  • #49
    Щирлиц ( преди 8 години )
    Щирлиц и "Германито",както го наричате,са две нормално мислещи кратуни,а не зомбирани от екоглупостите,които циркулират в *** ви чутури.
  • #48
    Щирлиц ( преди 8 години )
    Мда,очаквам днес да получа стока,натоварена на ....електрически тир!Очаквайте го и вие,сега в София-скоро и в други градове!
  • #47
    Анонимен ( преди 8 години )
    Германито и Щирлиц са две имена на един и същи кухарник. Знаем си го много добре кой е. Форумния ВАГончик с главата пълна със сажди. Абе направи и малко проветрение бе ВАГи. Отпуши си двете уши, за да стане малко течение! Я кажи колко от изброените от теб горива изхфърлят фини частици? Хайде сега да те видим? Точно те тровят хората в градовете. Ти като си от село сигурно това не те вълнува. Точиш нафта от трактора и тракаш с немския тракалник, който са го набедили за автомобил.
fallback
Последни