IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz GLC – три в едно

Тествахме най-малкия SUV на компанията от Щутгарт

Mercedes-Benz GLC – три в едно

Mercedes-Benz GLC официално дебютира през миналата година, като зае място на GLK в моделната гама на производителя от Щутгарт. Кросовърът смени радикално дизайна си, напълни се с най-модерни технологии и излезе на пазара с атрактивни цени, които трябва да му позволят да се пребори с основните си конкуренти – BMW X3 и Audi Q3.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Екстериорът на модела демонстрира по-обли форми, изпълнени в стила на най-новия дизайн на германската марка. Така родството с ъгловатия GLK е избегнато, но същевременно кросовърът запазва внушителния си вид, който го прави атрактивен и лесно забележим и разпознаваем.

Интериорът на GLC до голяма степен напомня този на последното поколение C-Class, като залага на модерни форми и материали от високо качество. Налице са всички типични за Mercedes елементи. Лостът за автоматичната скоростна кутия е поставен на волана – там, където сме свикнали да се намира превключвателя на чистачките. Налице са още солиден „таблет” на предния панел, както и масивен селектор на мултимедийната система COMMAND.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Въпреки обявеното родство с C-Class, което се вижда в името GLC, приемникът на GLK като конструкция е по-близо до новата E-Class на Mercedes, която бе показана през януари на автосалона в Детройт. Двата модела имат обща предна част от платформата MRA, която се използва за най-новите модели на марката. Шасито позволява най-различни вариации, което го прави подходящо не само за кросовъри, но и за седани, комбита и купета.

Всъщност GLC е единственият модел в сегмента, който предлага опция за оборудване на шасито с въздушно окачване и електронно контролирани адаптивни амортисьори. При програма Sport шасито е по-стегнато и допълнително намалено с 15 мм. Специално разработеният офроуд пакет има до пет допълнителни програми. В офроуд-режим адаптивното въздушно окачване оптимизира контакта на гумите със земята и осигурява безпроблемно придвижване по чакъл или пясък.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Избирането на режим Incline позволява да се изкачват стръмни склонове, а режимът Trailer е създаден за управление на прикачен товар. Всички модели са със задвижване на четирите колела 4MATIC с разпределение на въртящия момент в съотношение 45:55 между предната и задната ос.

Любопитната подробност при системата 4MATIC е наличието на блокируем междуосев диференциал, който вече е разположен извън корпуса на скоростна кутия. Според експертите от Mercedes това е направено с една-единствена цел – за да може целият кормилен механизъм да се прехвърли отляво на дясно. И съответно да се направи модификация с разположен вдясно волан – каквато досега при GLK нямаше.

Сравнен с предшественика си новият Mercedes-Benz GLC има със 118 мм по-голямо разстояние между двете оси и с 40 мм по-голяма височина. Задните врати са по-широки, като всичко това се отразява най-вече на мястото на возещите се отзад пътници – с цели 120 мм повече, както и на багажника. Той е с обем 580 литра, а при свалени седалки може да достигне 1600 литра.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Новият GLC поне засега се предлага изключително с 4-цилиндрови двигатели. Тестовият автомобил бе във версия 220d, оборудвана с 2,1-литров турбодизел (OM651) с 2 турбокомпресора. Мощността на агрегата е 170 к.с., като той се съчетава с новия хидромеханичен „автомат” 9G-Tronic, който е изцяло разработка на Mercedes-Benz.

Като цяло в конструкцията на кросовъра са използвани алуминий и високоякостна стомана, което позволява на автомобила да свали около 80 кг. от теглото си. За дизеловия мотор и по-голямо тегло не е проблем, защото се справя чудесно на пътя. Той дърпа кросовъра без никакво напрежение, за което спомага и 9-степенния автомат. Предавките се сменят в точните моменти, което се отразява положително и на разхода на модела – средно около 7,5 л/100 км. през цялото време.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Въпреки агресивния си външен вид GLC няма спортни амбиции. Возията е мека и плавна, като това кара водачът да се чувства комфортно зад волана при всякакви настилки. Съществена роля за това играе и пневматичното окачване, което „поема” всички неравности. Шумът на двигателя почти не се чува, което също е сериозен плюс за автомобилите от този сегмент.

На разположение на шофиращия са сериозен брой електронни системи за безопасност, които правят пътуването още по-сигурно. Сред тях са адаптивен куриз-контрол със система за предотвратяване на сблъсък, асистент за потегляне по наклон, адаптивни светлини, парктроник, асистент при паркиране, система за следене на лентата на движение и на мъртвите зони, камери, както и редица други.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Общо взето Mercedes-Benz GLC обединява три автомобила в един – имате внушителния на вид кросовър с добри всъдеходни възможности, имате типичното семейно комби, в което можете да натоварите доста багаж за по-дълга ваканция и имате автомобил за всекидневието, който е достатъчно маневрен и икономичен, че да може да ви служи в града.

Цените на кросовъра стартират от 41 700 евро с ДДС за най-слабата версия, което сравнено с конкуренцията е доста впечатляващо.

Снимки: Automedia.bg, Mercedes-Benz
 

Тагове: mercedes-benz glc
0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Japanese Guy ( преди 8 години )
    Bedna ti e fantaziyata kakva elektronika pravyat nemtzite.Osobeno v High End Audio tehniikata sa absolyutni lideri.Nay-skapata i nay-kachestvena tehnika za slushane e Made in Germany.Clearaudio,Burmester,Avantgarde Acoustic...
  • #13
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ...шваба и електроника...Швабите електроника от много години не правят. китайчетата им е правят и за това е с такова качество. А този дизайнер, който е решил, че този грозен китайски псевдо-таблет, трябва да стърчи, като * над таблото, трябва незабавно да си скъса дипломата и да се хвърли от някъде. До бива некадърност, бива, но това вече прехвърля всякакви граници!
  • #12
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Да поставиш да стърчи така дърводелски над таблото това наподобяващо таблет...шваба и електроника...
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тя вашата работа е дай да изгорим къщата, заради бълхата.Непочистените от снега пътища и дупките не са причина за каране на SUV. Всички ревът, че нямат пари, че в градовете е мръсно, а в същото време се вози въздух(представете си колко куб.м. въздух ще возите в колата) в машини 4х4. Какъв е смисъла?В цял свят, гледат да накарат хората в града да кара електромобили и хибриди, а у нас Бай *** ще си го мери с другите, карайки SUV. И после защо нямало места за паркиране. Няма да има...
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    karutsar ( преди 8 години )
    Харесва ви не ви харесва всичко минава на SUV и ние ще минем на SUV , смешни не смешни ще се нагодим според реалността.Реалността е че всички автопоизв. лека по лека се преориентирват на стандарт SUV.Преди 20 г. колко марки предлагаха SUV модели и сега колко марки предлагат SUV модели.Впочем посочете марка да не предлага SUV модел - няма да можете ,защото всички марки предлагат SUV модели.Постепенно ще се мине само на 4х4 задвижване не е задължително да приличат на огромни вседеходи но ще са 4х4
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    Аз мисля да съм такъв смешен със SUV, в градки условия. Защото няма да ти казвам зимата какви премеждия съм имала със W140-ката в непочистеният ни град. Ходя по 25 минути на работа. А все пак Казанлък е 36 квадратни километра...
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до: karutsar ( преди 8 години )
    То в последно много мъже минаха на левия бряг. Значи ли че и ти ще направиш същото? Освен, ако не си там вече... Колкото до СУВовете, то тяхното разпространение е пряко свързано с цената на петрола. Ако цената се задържи на ниски нива, то и тези коли ще се харчат, ако вземе да се вдига, хит ще са тези с алтернативно задвижване, по-малките и икономични. Най-смешни са ми хората, които ползват СУВ за градски автомобил. Голяма глупост и простотия. Мястото на тези коли не е в града.
  • #7
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ако беше истински таблет, който да го махаш и ползваш, като таблет щеше да е супер. Да обаче това е имитация на таблет и е много грозен.
  • #6
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не е зле. Даже ми харесва как са го направили. Единственото нещо, което ме отвращава е таблета, който са сложили. Всичките им модели са с таблети за съжаление.
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе това в багажника вградена каца за кисело зеле ли е? :)