Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Китайската компания Dongfeng представи новия си върхов модел. Това е седанът Aeolus A9, който представлява преработена версия на Citroën C5.
Снимка: Dongfeng Peugeot Citroën
На пазара в Китай, в съответствие с местното законодателство, френската компания Citroën си сътрудничи с Dongfeng, предоставяйки на китайците технологии и агрегати. Двете компании имат общ завод в Ухан, като Aeolus A9 и Citroën C5 ще се произвеждат на една и съща поточна линия в съоръжението.
Новият модел на джойнт венчъра Dongfeng Peugeot Citroën ще се оборудва със само един двигател. Той е 1,8-литров с турбо, като също се произвежда в Китай.
Що се отнася до дизайна на Aeolus A9, той се отличава от този на колите на Citroën. По-скоро прилики могат да бъдат открити с автомобилите на VW Group.
Самото име Aeolus, вдъхновено от бога на ветровете в гръцката митология, бе въведено през 2009 година, когато производителят на камиони Dongfeng навлезе и в бизнеса с леки коли. Китайската марка има в гамата си още няколко модела от тези серия - базирания на Citroën C4 Aeolus L6, компактните седани A60 и S30, електрическия E30L и кросовъра AX7.
В Китай PSA Peugeot Citroën има още един джойнт венчър. Той е с местната компания Changan и се занимава с производството за китайския пазар на моделите от марката DS.
Припомняме, че през 2014 година Dongfeng придоби 14% от Citroën срещу сумата от 800 млн. евро.