IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Dacia е кандидат №1 за президент на АвтоВАЗ

Никола Мор ще трябва да промени и структурата на управление на руската компания

Шефът на Dacia е кандидат №1 за президент на АвтоВАЗ

Името на новия президент на АвтоВАЗ ще стане ясно на 15 март, но според медиите в Русия изборът вече е направен. Мястото на освободения швед Бу Андерсон ще заеме французинът Никола Мор, който от 2014 г. е начело на Dacia. Неговата кандидатура е издигната от алианса Renault-Nissan, но трябва да бъде одобрена и от другия основен акционер в АвтоВАЗ - компанията "Ростех".
Шефът на Dacia е кандидат №1 за президент на АвтоВАЗ
Изданието Live News цитира свой източник от "Ростех", който на свой ред потвърждава, че новият президент на най-големия руски производител ще бъде чужденец, предложен от Renault-Nissan. Предвиждат се и промени в структурата на управление, като в Съвета на директорите ще бъде включен топ мениджър, отговарящ за контактите на компанията с държавните структури. Досега тази функция упражняваше вече бившият президент Бу Андерсон.

Никола Мор ще навърши 56 години през април тази година. От 2006 г. той работи като мениджър в завода на Dacia в Румъния, като постепенно се издига до вицепрезидент на компанията и директор по производствените въпроси в Renault. През 2014 г. французинът е назначен за президент на румънския производител.

Другият вариант за президент на АвтоВАЗ е Винсент Коби, който сега изпълнява същата функция в друго подразделение на Renault-Nissan - компанията Datsun. През кариерата си френският топ мениджърът е работил за NIssan както в Токио, така и в Европа, където стига до длъжността вицепрезидент. През 2010 г. Коби оглави възродената марка Datsun .

Снимка: Dacia

0 от 500
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    ми кой друг!? ( преди 9 години )
    после пък ще стане СЕО на рено и т.н. едни и същи "коли" - една и съща менажерия...
  • #5
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ми то и сега Веста и Калина са си чисти продукти на Рено-Нисан, просто ще махнат мързеливите руски мениджъри от ръководните постове
  • #4
    20 rate up comment 4 rate down comment
    karutsar ( преди 9 години )
    Агонията на инженерно -техническото недорузомението LADA се удължава.Това удължаване няма да спаси LADA от фалит , защото пазарът няма нужда от такъв продукт наречен LADA.Разбрали го даже и редовите рашъни и само 15% от тях си купуват това изделие което е измислено през 1964г от италянците като FIAT 124 но сега сме 2016г.Да веднага ще се намери някой който ще каже "сегашната LADA не е тогавашната ЖИГУЛА" но аз веднага ще го контрирам , че тогавашната ЖИГУЛА е по качествена от сегашната LADA.
  • #3
    18 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тоя не е вред.Вместо да си стои в Европа той ще ходи при ония диваци.
  • #2
    20 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И Сталин да сложат пак няма оправия. Те мужиците като се напият и такива сглобки правят че...
  • #1
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Fury ( преди 9 години )
    Ай чистито, догодина Лада Логан и Лада Дъстър ще превземат Рашъ.