Kia разкри хибридната модификация на новото поколение на седана Optima. Стандартната версия бе показана в края на миналата година, като тогава видяхме и концептуалния вариант на екологичния модел.
За разлика от концепта Optima T-Hybrid, който разчиташе на комбинация от дизелов двигател и електромотор, в основата на серийния модел е бензинов агрегат. Това е 2,0-литров двигател със 156 к.с., с който бе оборудвана и предишната хибридна версия на Optima.
Бензиновият агрегат работи в комбинация с електромотор, развиващ 68 к.с., който се захранва от комплект батерии с капацитет 9,8 кВт/ч. Само на електричество седанът може да измине 63 км, а с едно зареждане на батериите и пълен резервоар преходът му може да надхвърли 980 км.
Портът за зареждане е поставен в предната част на автомобила. При използването на розетка с напрежение 240 волта зареждането отнема 3 часа, а при 120-волтова – около 9 часа. Допълнителен заряд се осигурява от системата за рекуперация при спиране.
Водачът на автомобила може да избира между три режима – електрически, хибриден и режим на зареждане, при който се събира енергия при развиване на по-висока скорост.
Хибридната Kia Optima ще се произвежда единствено в Южна Корея, като предстои тя да излезе и във версия „комби”.
Снимка: Kia


0