IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Официално: Toyota е №1 по продажби

Резултатът на японците обаче е по-слаб от миналогодишния

Официално: Toyota е №1 по продажби

За четвърта поредна година титлата по продажби попада в Toyota. Японската компания е реализирала 10,15 млн. коли в световен мащаб през 2015 година, с което изпреварва германския си конкурент Volkswagen, става ясно от комюнике на компанията, цитирано от световните агенции.
Toyota е №1 по продажби
Снимка: Ройтерс

Постижението на Toyota Motor е по-слабо от това през 2014 година, когато компанията пласира общо 10,23 млн. коли. Резултатът обаче е достатъчен за лидерското място.

Toyota, която включва и марките Daihatsu и Hino, отчита свиване на продажбите на японския пазар с 6,5 на сто до 2,17 милиона коли на фона на велите потребителски разходи. Продажбите в чужбина обаче са нараснали с 0,9 на сто до 7,98 милиона.

Като цяло японската компания прогнозира продължаващ спад на продажбите и през настоящата година очаква да пласира на пазарите 10,114 милиона коли.

За лек спад в реализациите си съобщи и вторият в класацията по продажби - Volkswagen Group. Германският концерн е пласирал общо 9,93 млн. нови коли в света през 2015 година, което представлява спад с 2 процента спрямо предходната година.

Сходно е и подреждането при продажбите на отделните модели. За поредна година лидерското място е Toyota Corolla, а веднага след нея се нарежда VW Golf, който измести от тази позиция Ford Focus.

0 от 500
  • #8
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Някои звучат като акционери в двете фирми. Колкото повече продават, толкова повече дивиденти ще получат.
  • #7
    10 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тойота продават ширпотребите си в щатите от десетилетия, единствено там бият ВАГ. От статията става ясно че даже и в родната Япония не ги купуват вече. Ама в САЩ не им остава пще много щото продажбите на Голф да се вдигнали двойно а в Мексико 2.5 пъти. И колкото повече ги виждат по улиците там, толкова повече ще ги купуват.
  • #6
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Аналгин ( преди 9 години )
    Да ме боли, че едните *** били пред другите ***...Май вас ви боли че немските *** за втори...
  • #5
    13 rate up comment 31 rate down comment
    двоичния ( преди 9 години )
    Ами кво да ви кажа здравички коли са си и стават за градско ползване и обслужването в сервиза на Тойота е добро, това са плюсовете. Едно приятелче работи като Uber шофьор и кара нова корола, возих се в нея и я карах няколко пъти, но тази кола е само за някой, който хич не му пука какво кара важното е да не му се троши. Еми сори ама няма как някой фен на автомобилите да си купи корола за 30 бона вместо 5,6 годишна Е класа за същите пари, моят Мерцедес е W220 2004 facelift и е МНОГО над тойотата..
  • #4
    30 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ВАГ с 10 марки зад гърба си и цялата немска държава не може да продаде повече от великите Toyota! Даже и не ги е срам ВАГ и продължават с партенките и манипулациите. Наглеци от класа. Не стига, че лъжат, като ромале, а и имат наглостта да се тикат сред първите.
  • #3
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е, сега се почна...Ама що така било, и кое е по-качествено.Нека взаимното противопоставяне да започне ... СЕГА.
  • #2
    24 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А къде е новината питам?Това дори и *** ВАГонетки го знаят, че Toyota е 1 по продажби. Знам, че ги боли, а отзад ги сърби, но това са фактите, такива, каквито са!Toyota продава заради качеството на продукцията си, а ВАг продава въпреки качеството, но до кога! Въпрос на време е да бъдат там, където им е мястото в дъното при посредствените фирми от Китай и Индия.
  • #1
    4 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Качествените марки на продават в големи количества.