IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Уникален, не просто достъпен

Тест на специалната Dacia Duster Champions Edition

Уникален, не просто достъпен

Duster е флагман на румънската марка Dacia, както и нейна визитка в страните от Западна Европа. С този модел производителят успя да се наложи дори на пазара в Германия, където реализира цели 30% от продажбите му в Европа. И като всеки успешен модел, флагманът на Dacia се сдоби с редица специални серии. Най-новата от тях се нарича Champions Edition, налична е в ограничен тираж и е насочена към онези клиенти, които търсят богато оборудване и уникален стил.
Уникален, не просто достъпен
Въпросната модификация Champions Edition е създадена за да отбележи 10-годишнината от възраждането на румънската марка, която през 2005 година премина в състава на Renault-Nissan. Именно от френско-японският концерн са заети основните възли и агрегати на моделите Dacia. В най-голяма степен от това се възползва Duster, който е оборудван с двигатели от Renault и със система за задвижване към четирите колела от Nissan.

Dacia Duster Champions Edition се възползва също така от всички опции, които се предлагат за проходимата машина. И не само това. Моделът разполага с екстри, които не са достъпни за останалите модификации. Въпросното оборудване е подбрано с цел уникална визия на модела. Както и максимален комфорт за пътуващите.
Уникален, не просто достъпен
Duster Champions Edition демонстрира създаден специално за модела син цвят Cosmos Blue, съчетан с тъмносива окраска на джантите и страничните огледала. Синият цвят намира приложение и при някои характерни детайли в интериора, като например предпазните колани, стелките, тапицерията и шевовете на седалките. Серийното оборудването пък включва опции като мултимедийната система MEDIA NAV с тъч екран, Bluetooth, USB и интегрирана навигация.

Лимитираната версия на модела се предлага единствено с дизеловия мотор с обем 1,5 литра и мощност 110 к.с. Агрегатът се куплира с ръчна скоростна кутия с 6 степени, като може да бъде съчетан с 4х2 или 4х4 задвижване.
Уникален, не просто достъпен
Уникален, не просто достъпен
Дизеловият агрегат е най-оптималното предложение за Duster, като е познат от редица модели на Renault, Nissan, Dacia и дори Mercedes и Infiniti. Моторът е достатъчно динамичен и еластичен, като в същото време демонстрира нисък разход на гориво - около 6 л/100 км при смесен режим на шофиране. 

Съдейки по грубоватият външен вид на Dacia Duster, мнозина вероятно предполагат, че автомобилът има некомфортна возия. Истината обаче е съвсем различна - всъдеходът на румънската марка има едно от най-комфортните шасита в сегмента. Возията е мека, като е облагодетелствана от големия ход на окачването, високия просвет и високопрофилните гуми. В същото време обаче колата остава стабилна и позволява динамично шофиране.
Уникален, не просто достъпен
Не липсват и недостатъци, но те са пренебрежимо малки, особено с оглед на цената на автомобила. Такива са слабата изолация от шум в купето, както и липсата на опции като регулиране на волана в дълбочина.

Въпреки че не е перфектен, Duster остава едно от най-интересните предложения на пазара. Румънският всъдеход е наистина проходим, просторен е, като освен това предлага добър комфорт, прилична динамика, нисък разход на гориво и достъпна цена. А версията Champions Edition надгражда всичко това с уникално излъчване, богато оборудване и комфортен салон.
Уникален, не просто достъпен
Цените на Duster Champions Edition dCi 110 започват от малко над 30 000 лв. с ДДС. Тестовият екземпляр прехвърля сумата от 35 000 лв., но разполага с допълнителните екстри круиз контрол и ограничител на скоростта, заден паркинг сензор, кожен волан, подгряване на предните седалки. 

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    ддр ( преди 9 години )
    Две са нещата които не ми харесват:Твърде слаб мотор и ниско разположен дисплей.
  • #12
    19 rate up comment 0 rate down comment
    ив ( преди 9 години )
    "Най-оптимален" се използва от неграмотни хора,много често от депутати и членове на правителството. Ако трябва този,който го е писал да го разбере на български,това означава: "Най-най-добър". А иначе,в Германия наистина има много Дъстъри,а те разбират от машини.
  • #11
    10 rate up comment 2 rate down comment
    karutsar ( преди 9 години )
    До предходният анонимен да ти напомня а може би и да те науча на нещо-няма таково животно НАЙ-ОПТИМАЛНО думата оптимално означава - НАЙ .
  • #10
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Дизеловият агрегат е най-оптималното предложение за Duster..."Това означава, че този двигател по-добър от най-добрия. Абе хора, научете се да пишете! Пълна простотия е този израз
  • #9
    14 rate up comment 1 rate down comment
    mancho ( преди 9 години )
    Може и да е правилния избор, като струва 10-15х. отгоре... по същия начин, някой ще каже... Предпочетох Мазда цх-5 (или др Форд Куга...Шевролет Каптива), пред Шкода Йети...
  • #8
    28 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Германия наистина са хит моделите на Дачия. Направо се учудих, че карат толкова много Дачии. По-често срещани са отколкото у нас. видях и таксита Дачия между другото в Берлин и Мюнхен. Наистина съм учуден при условие, че си имат Шкода, но толкова Шкоди не карат, колкото Дачии.
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До луд гидия ( преди 9 години )
    Не, не си!
  • #6
    8 rate up comment 29 rate down comment
    уникален .. ( преди 9 години )
    задръстер за задръстеняци като 2-ия!
  • #5
    10 rate up comment 29 rate down comment
    Смях ( преди 9 години )
    С тоя глокник освен картофи и потни селянки друго не може да се вози. Да не приказваме за китайската пластмаса и грозния дизайн на това недоразумение на автомобилната промишленост! *** за Дачия !
  • #4
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    за тези цени толкова