IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой колко продаде в Европа през 2015 г.

Всички компании записват ръст, лидер остава VW Group

Кой колко продаде в Европа през 2015 г.

VW Group остава най-големият автомобилен производител в Европа, разкриват данните на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA). Скандалът с дизеловите коли на концерна не се отразява на продажбите му в Европа през годината, като всички марки на производителя записват ръст.
Кой колко продаде в Европа през 2015 г.
Снимка: Ройтерс

През 2015 година VW Group отбелязва повишение в реализациите си с 6,1% спрямо година преди това. Общият брой продадени в ЕС автомобили на концерна е 3 377 799. Всички марки на немската група отбелязват ръст в продажбите си през годината, като най-голям е той при Porsche - цели 25,7%.

Пазарната си позиция запазват също вторият и третият по големина производители в Европа. PSA Group приключва 2015 година с ръст от 6,2% и 1 448 819 продадени нови коли. Renault Group калкулира дори по-голямо увеличение - 9,2% до 1 334 556 нови коли.

В челната петица попадат още Ford и Opel. При Ford продажбите за годината са 999 224 (ръст от 8,6%), а при Opel - 928 712 (ръст от 2,4%).

Следващата в класацията компания е BMW Group, която остава лидер сред производителите на премиум автомобили. Реализациите на групата достигат 896 390, или ръст 12,4% на годишна база.

Със 714 386 продажби (ръст от 10,6%) обаче марката BMW се нарежда на второ място в категория на луксозните брандове, а пред нея застава Audi със 738 051 реализации и ръст от 5,7%. Третото място в Европа остава за Mercedes със 707 046 продажби и увеличение от 12,6%.

Подробна информация вижте в таблицата на ACEA
Кой колко продаде в Европа през 2015 г.
 

Тагове: ACEA
0 от 500
  • #33
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "Япония? Технологии? При автомобилите?"Хех, на тебе със сигурност ти трябв ограмотяване. Първия сериен комън рейл и първата SCR система са японски. Без тях никой дизел не може да покрие нормален стандарт за емисии. Тук разбира се, изключваме Евро6, защото той е много стриктен, ама само на хартия и дори менте вагонетките го минават, а реално след това на улицата бълват 40 пъти по-високи канцерогенни емисии.
  • #32
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "Тойота и останалите японски производители криха в продължение на 10 години проблемите с ТАКАТА!"Никой не е крил проблеми. Колко са смъртните случаи с еърбеци на Таката спрямо броя продадени коли? 8 случая от 34 милиона автомобила - 0.000024%. Как се открива и исзледва такъв проблем??? Малко мисъл не е излишна преди да се пишат простотии.
  • #31
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "Всичи японски производители са продали общо 1 728 715, демек близо на поливината на VW...."Голям праз. В Япония пък ВАГ продават по-малко от 1/10 от Тойота, и какво от това? Японците пак са лидерите в модерните технологии, а вагонетките само при канцерогенниците, при това и там с копирани от японците техологии. Фактите са си факти.
  • #30
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Мда, ще изляза. Преди 3г моите роднини си взеха в щатско чисто нов Акорд. Това лято като си бяха в Бг ми споделиха защо ли са си разкарали 7г Волво заради скапания Акорд, който влизал за всякакви тъпотии по сервизите. Не е лошо и ти да прогледнеш и да спреш със заучените си фрази
  • #29
    12 rate up comment 3 rate down comment
    doc ( преди 8 години )
    Аноним,излез от махалата си и недей да приказваш небивалиците на убитите комплексари от панелките на Перник и сие!
  • #28
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Майко мила евтини родни ***! За сравнение в щатите автомобилите са с 20-40% по евтини от съответните в Европа, за да си ги купуват бедните латиноси. Толкова за "великия" и "независим" американски пазар. "Нискокачествени и евтини автомобили" се отнася по скоро за тамошния пазар. Качеството им си остава ненадминато и до ден днешен, нека си карат техните ***! Само че и те отдавна са разбрали какви са!
  • #27
    15 rate up comment 8 rate down comment
    doc ( преди 8 години )
    Европейските мизерници и шовинисти си падат по родните си нискокачествени и евтини автомобили.В Америка бяха купени тази година 17 МИЛИОНА коли, или с 3 МИЛИОНА повече отколкото цяла Европа!!!!Да не говорирм за разнообразието на модели и марки,където Тойота,Хонда, Лексус,Мазда и другите американски марки са ненадминати на пазара !Преди нова година бях в NY и толкова Камрита и Приуси не съм си представял,че така доминират в Щатите
  • #26
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Мухаха, колата ми си я купих от Порше Изток, влизал съм там доста по често от теб. Ходя там редовно да си купувам консумативи или смяната им, както и предния ден за който писахОтстъпка правят на 50-60к лв по 2-4к и то при плащане в брой, иначе няма начинНещо си се объркал, това на са ТМ Ауто да ти продават 2 Авенсиса за 60к лв и почти никой да не ги купуваОтносно къде ще са след 1-2г в Европа? Сега пък обърна в световен мащаб? Последно за къде говориш? Смешно почна да става, не че не беше
  • #25
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Nissan ( преди 8 години )
    Лично на мен ми прави впечатление Nissan, с минимален брои модели се справя по добре дори от Toyota и Шкода, да не горорим колко е пред Мазда и Хонда
  • #24
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Всичи японски производители са продали общо 1 728 715, демек близо на поливината на VW....