Концепцията в „разрязан” вид беше показана във Франкфурт. Автомобилът е произведен в завода на фирмата в Калифорния, САЩ, на базата на С30.
Литиево-полимерната батерия е разположена в багажника. Във всяко от колелата е монтиран електромотор, работещ независимо от останалите. Така фактически автомобилът е със задвижване на четирите колела. Кинетичната енергия генерирана при използване на спирачките се преобразува в електроенергия и се „складира” в акумулатора.
Бензиновият двигател е с обем 1.6 литра, тип Flexifuel, който може да използва за гориво и биоетанол. Включва се автоматично когато акумулаторните батерии са изчерпани на 70 % или при скорост над 100 км/час. Ускорението от 0 до 100 км/час е за 9 секунди, а максималната скорост на Volvo ReCharge е 160 км/час.
Пълното зареждане на акумулаторните батерии трае три часа. След режим на бързо зареждане, което трае 1 час, колата може да измине около 50 км. Разходът на бензин се движи (в зависимост от изминатите километри) от 0 до 5.5 литра на 100 км.