IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

СПА терапия от Toyota

Тест на новия Avensis 1.8 Valvematic CVT

СПА терапия от Toyota

Динамика и спорт, тази тенденция завладя дори седаните от D-сегмента, които се избират предимно от семейства и бизнесмени. Toyota също се включи в това течение, поставяйки на Avensis мотори от една от най-спортните масови марки - BMW. В случая обаче става дума за коренно различна версия на японския модел, която биха оценили по-консервативните търсачи на нови коли, предпочитащи спокойствието и комфорта зад волана.
СПА терапия от Toyota
Въпросният автомобил е оборудван с доказания и добре познат 1,8-литров бензинов двигател на Toyota. В най-новата си и усъвършенствана версия моторът развива мощност от 147 к.с. при 6400 об/мин и 180 Нм въртящ момент при 4000 об/мин. В случая тестовият модел бе снабден със CVT трансмисия (предлага се и ръчна скоростна кутия).

Силовият тракт не е от онези, които ще ви залепят за седалката. Той и не претендира да бъда такъв. Моторът и трансмисията са създадени, за да предложат достатъчна динамика, висока надеждност, плавна работа и нисък разход на гориво. И смеем да твърдим, че изпълняват тази си мисия.
СПА терапия от Toyota
CVT трансмисията в новия Avensis е значително подобрена, като демонстрира доста по-голяма острота от преди. Това се усеща най-вече при потегляне, при което типичното за тези кутии усещане за буксуване е почти напълно изчистено. Вариаторът обаче съвсем не обича рязкото натискане на педала на газта. В този случай оборотите скачат драстично и звукът на мотора става значителен. Ако искате бързо ускорение, най-добре натиснете газта до долу, след което го върнете малко. Така ускорението няма да бъде по-слабо, но ще си спестите неприятното бучене.

Да, силовият тракт изисква известно свикване от страна на шофьора, както и специфично боравене, но има редица положителни страни. CVT трансмисия е с буквално безброй предавки (разполага и със 7 програмирани, които можете да избирате ръчно), благодарение което позволява на мотора да работи при много ниски обороти - дори при малко над 1100 об/мин. А това се отразява благоприятно на потреблението на гориво. При движение със 140 км/час, например, оборотите са само 2500.
СПА терапия от Toyota
Що се отнася до шофирането на новия Avensis 1.8 Valvematic CVT, то напомня силно на това при хибридите. Ускорението е плавно и непрекъснато, тъй като не се усеща смяна на предавки. Любопитното е, че спринтът 0-100 км/час отнема приличните за подобен автомобил 10,4 сек., но реално зад волана водещо остава усещането за спокойствие. Именно заради плавната работа на кутията.

За спокойствието зад волана основна роля изиграват също така отлично изолираният салон, удобните седалки и най-вече системите за безопасност. Те са включени в базовото оборудване на новия Avensis и не изискват допълнително заплащане. Пакетът носи името Toyota Safety Sense и включва: Система за активна безопасност, която следи ситуацията на пътя пред автомобила по време на движение и предупреждава водача за опасност от челен сблъсък (може да задейства спирачките автоматично); Асистент, следящ за напускане на лентата за движение; Асистент, който следи пътните знаци и ги изобразява на приборното табло, Автоматично превключване между къси и дълги светлини.
СПА терапия от Toyota
Дизайнът не екстериора също остава впечатление за хармония. Той е по-скоро технологичен и модерен, отколкото агресивен. Основните новости са в предната и задната части, които са изпълнени в най-новия стил на Toyota и демонстрират LED светлини и множество хромирани елементи.

Още по-мащабна е промяната в салона. Той всъщност е напълно нов, като прилики с предходната модификация на Avensis трудно могат да бъдат открити. Новият модел е оборудван с по-качествени материали и нови седалки, както и с допълнителен цветен дисплей на арматурното табло. Промени в размерите на модела не са правени, като той предлага достатъчно място за 4/5 души и техния багаж (обемът на багажника при седана е 509 л).

Подобрения са правени също така по шасито и кормилната уредба, която е станала осезаемо по-информативна и приятна за боравене.
СПА терапия от Toyota
Ако трябва да обобщим прекараното време с новия Avensis 1.8 Valvematic CVT, ще го сравним със СПА терапия "All inclusive". Веднага се аргументираме - автомобилът е изключително комфортен, с богато базово оборудване и оставя усещане за спокойствие зад волана. Напрежение няма да усетите дори на бензиностанцията, тъй като потреблението на гориво е повече от приемливо - при нашия тест то бе само 6,2 л/100 км, или точно толкова, колкото е посочено в брошурата. Главоболия не би трябвало да има и по отношение на обслужването, тъй като става дума за доказан във времето атмосферен двигател, при който липсват скъпоструващи и сложни системи. Трансмисията е конструирана в същия дух - обслужването й се изчерпва със смяна на маслото, която става при изминати 90 000 км. Не бива да бъде пропускана и гаранцията от 6 години или 200 000 км.

Ако държите на Avensis, но приоритет за вас е динамиката, по-добре изберете 2,0-литровия дизел, разработен от BMW. Ако обаче искате стабилен, достъпен и комфортен седан, то модификацията 1.8 Valvematic CVT може да се окаже най-разумното решение. Добре оборудван автомобил излиза около 50 000 лв.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: toyota avensis
0 от 500
  • #55
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ВАГи,това ако е куц кон, какво ли е 1,4 турбинирания мАтор на Патас с умопомрачителните 125 катъра с разход 10/100!А какво ли е 1,6 ТДИ чист дизел с още по-умопомрачителни 120 магарета и разход по-висок от японското техническо творение! Я ни светни умнико, как немските куци коне са по-бързи и добри от японските расови! И запомни, че това не са спортни коли, които да отчитат времена, а семейни автомобили, които трябва да могат да те откарат до там за където си тръгнал. Немските не успяват...
  • #54
    14 rate up comment 6 rate down comment
    кадъч ( преди 8 години )
    Европейските марки в момента са много зле японците в момента имат превъзходство и то огромно. От европейските марки най-читавите са Волво и то благодарение на китайците...
  • #53
    5 rate up comment 12 rate down comment
    ...до ( преди 8 години )
    Ти бавен ли си бе момче или просто не искаш да проумееш?! То в статията дори си е написано, добрия стар мотор от преди 15 години поне, странната ск кутия, която трябва да си мазохист за да си поръчаш с този мотор, а ако е с ръчна трябва да си много спокойна душица да не се изнервяш по нагорнищата, да не говорим при изпреварване какъв куц кон ще е това. Остава едно предимство раЗхода, Аз лично не бих си причинил нещастиета да управлявам това заради икономията на няколко гр. или литра дори.
  • #52
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Я пак хубаво виж характеристиките на древната си Вектра и тогава пиши глупости! Пък и не си имал никога Вектра, за да ги пишеш тези неща. Всичко що си имал, ако изобщо нещо си имал е било ВАГ. Номерата ти, че си имал нещо друго не минават. Както и номера с Реното и Шкодатаза което си писал по-долу. Между впрочем, повечето (да не кажа всичките) негативни коментари са твои.
  • #51
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Покажете ЕДНО качество на тази кола с което да превъзхожда дори най-слабите си конкyренти!
  • #50
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Като гледам статистиките на са много баламурниците които ще дадат тези пари за това недоразумение.
  • #49
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    180Нм, 10,4 до 1002500 оборота при 140Страшна работа. Древната ми Вектра от преди 25 години имаше подобни характеристики.Честито на тия дето ще дадат 60 бона за тази кошница.
  • #48
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до: ... ( преди 8 години )
    А да попитам ...каде са високите технологии?Виждам, че яко глупееш, но продължавай да си питаш! Високите технологии, както ти бе обяснено по-долу са в това, че тази кола е изключително здрава, икономична и балансирана. Без високи технологии, тези неща няма шанс да ги направиш. Нали виждаш без високи технологии вурстовете какво правят! Лъжат-мажат и манипулират. Освен всичко, не се сещам за друг автомобил в този калс с подобна мощност, бензинов, с CVT да има подобен разход. Ти сещаш ли се?
  • #47
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Xa Xa BG Realnost ( преди 8 години )
    Ot Mobile.BG:колите ни са подбрани с високо качество и са от богати ТУРИСТИЧЕСКИ и ИНДУСТРИАЛНИ райони в ИТАЛИЯ(ПИЗА, БЕРГАМО, БРЕША, МИЛАНО, ПЕРУДЖА, ВИТЕРБО и ДР. )където собствениците на автомобили получават високи ЗАПЛАТИ и това им предоставя възможността по често да подменят колите си и да ги обслужват в италианските сервизи
  • #46
    5 rate up comment 4 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    А да попитам ...каде са високите технологии? Най- голямата и печеливша компания е голяма и печеливша точно заради тези си модели.А "високите технологии " са за престиж и сваляне емисийте на компанията. Да си купиш тази тойота заради високите технологий е същото като да си купиш гоуф тди понеже компанията майка произвежда веирон.