Снимка: Ройтерс
Базираният във Волфсбург германски автомобилен концерн Volkswagen призна за нови проблеми, съобщава Investor.bg. При вътрешнофирмено разследване се е установило, че при някои двигатели има нередност и по отношение на отделяния въглероден диоксид - както дизелови, така и бензинови.
„Според досегашната ни информация от това може да са засегнати до 800 хил. коли на концерна Volkswagen", се казва в изявление, цитирано от Ройтерс. „Икономическите рискове се оценяват първоначално на около 2 млрд. евро".
Засегнатите от новооткрития проблем автомобили са от марките VW, Seat, Skoda и Audi, оборудвани с дизелови двигатели с обем 1,4, 1,6, 2,0 литра, произведени през и след 2012 г. С такива се задвижват моделите VW Golf, Polo и Passat, Audi A1 и A3, Seat Ibiza и Skoda Octavia.
По отношение на бензиновия мотор, това е 1,4-литровият агрегат със система за деактивация на два от цилиндрите при ниско натоварване, който се поставя на VW Polo.
Възможно е при тези модели разходът на гориво, който е пряко свързан с отделяните CO2 емисии, да бъде с около 10-15% по-висок от обявеното, се казва в съобщението от VW.
Проблемът засяга най-вече автомобилите на концерна в Европа, тъй като на континента съществуват редица данъчни облекчения, обвързани именно с нивата на въглеродните емисии СО2.
Сервизна акция не се предвижда, тъй като в случая не става въпрос за технически проблем, казват от Volkswagen. И са категорични, че безопасността на превозните средства не е засегната по никакъв начин.
Припомняме, че досега аферата се простираше най-вече по отношение на отделяните азотни оксиди. През септември компанията призна, че е манипулирала резултатите при тестовете на стенд на дизелови автомобили с помощта на специален софтуер. В този контекст Volkswagen вече задели 6,5 милиарда евро за извънредни разходи. И обяви сервизна акция за 11 млн. коли в света, която ще стартира от началото на 2016 г. Само преди ден обаче Федералната агенция за защита на околната среда на САЩ (EPA) обяви, че е открила такова устройство и при двигателя 3.0 TDI. Концернът отрече подобен сценарий.
Появилата се късно снощи информация доведе нов срив в акциите на Volkswagen Group - с 8 на сто до 102,05 евро за брой. От началото на кризата концернът изтри 24 млрд. евро от пазарната си капитализация.
До 78 млрд. евро може да коства дизеловият скандал на Volkswagen Group, сочат изчисленията на швейцарската банка Credit Suisse, цитирани от CNN.
Всичко за скандала може да прочетете ТУК