Подробни спецификации на новото поколение Renault Megane изтекоха в интернет. Продажбите на автомобила на Стария континент стартират в началото на 2016 г.
Новият Megane при премиерата си на Автосалон Франкфурт 2015. Снимка: Automedia.bg
Според публикуваните документи, на европейците ще бъдат предложени три бензинови и четири дизелови модификации на модела.
Базовата версия ще разчита на 3-цилиндров бензинов TCe агрегат със 100 к.с. и 175 Нм. С него и с 6-степенна механична скоростна кутия хечбекът ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 12,3 секунди, като ще харчи 5,4 л/100 км.
Същият агрегат 1,2 TCe ще се предлага и във форсиран вариант със 130 к.с. и 205 Нм, като при него ускорението ще отнема 10,6 секунди. Разходът на гориво е свален до 5,3 л/100 км. Тази версия ще бъде достъпна и с автоматична скоростна кутия EDC.
Най-мощният бензинов мотор е 2,0-литров с турбина и четири цилиндъра – TCe 205, чиято мощност е 205 к.с. и 280 Нм. Той работи само със 7-степенен автомат EDC, като разходът на гориво е 6 л/100 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,1 секунди. Този мотор ще се слага на версията GT, разработена от Renault Sport, при която е налично шасито с четири завиващи колела 4Control.
Дизеловата гама включва 1,5-литров dCi в два варианта - с 90 и 110 к.с., както и 1,6-литров мотор, развиващ мощност от 130 или 160 к.с. Най-слабата версия е с механична скоростна кутия и има въртящ момент от 220 Нм. При нея разходът на гориво е 3,6 л/100 км.
Въртящият момент при мотора със 110 к.с. достига 260 Нм с механична скоростна кутия и 250 Нм с 6-степенен „автомат” EDC. Разходът на гориво е съответно 3,3 и 3,7 л/100 км.
Renault Megane с 1,6-литровия дизел със 130 к.с. ускорява от 0 до 100 кч/ч за 10 секунди, като харчи 4 л/100 км. За по-мощния вариант със 160 к.с. и 380 Нм. засега не се разкриват подробности.
Още по темата:
Големият нов Renault Megane


10