Вчера Mercedes показа частични снимки „тизъри” на концепцията с новия двигател. С нея Mercedes ще се опита да конкурира суперефективните двигатели на Volkswagen. DiesOtto представлява бензинов двигател с характеристики за разход на гориво и за максимален въртящ момент на дизелов двигател.
Главните му особености са директно впръскване на горивото, турбина, променливо налягане и режим на работа без и със запалителни свещи.
За разлика от модела на VW, DiesOtto на Mercedes не се нуждае от синтетично гориво и работи с нормален бензин.
Първият вариант на този двигател е четирицилиндров с работен обем 1.8 литра. Максималната му мощност е 238 к.с. (175kW) и максимален въртящ момент 400Nm.
Тестовете показват среден разход от около 6 литра на 100 км. с голямата лимузина от S-Клас. Двигателят работи без запалителни свещи, като дизелов агрегат при ниските натоварвания. При студен старт и пълно натоварване отново използва свещи.
Хибридната концепция с която във Франкфурт ще се представи и DiesOtto, наречена F700, е с размера на седана от S-Клас, но благодарение на двигателят DiesOtto комбиниран с електродвигател има разход съпоставим с този на компактен автомобил –средно 5.3 литра на 100 км. Наред с това вредните емисии въглероден двуокис са сведени до 127 г/км.