IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелгейт може да затрие емблематични марки

Предстоят трудни времена за Bugatti и Seat, прогнозира Bloomberg

Дизелгейт може да затрие емблематични марки

Изправен пред огромни разходи заради дизеловия скандал, концернът Volkswagen AG трябва да преосмисли бизнеса на империята си от 12 марки, която построи през последните две десетилетия, пише Bloomberg. Гамата включва всичко от достъпни автомобили до мотоциклети, суперавтомобили и тежки камиони.
Дизелгейт може да затрие емблематични марки
Снимка: Ройтерс

До неотдавна най-големият европейски производител на автомобили можеше да си позволи да подкрепя финансово проблемните си марки, сред които Seat, Bugatti и MAN, тъй като стабилните брандовете като Porsche и Audi генерират достатъчно приходи. Сега обаче тези пари трябва да отидат за погасяването на разходите, причинени от скандала с манипулираните дизелови мотори.

"Volkswagen AG има няколко марки, които могат да бъдат причислени към графата "добре е да ги има", смята Щефан Брадцел, ръководител на отдела за автомобилен мениджмънт към Университета за приложни науки в Бергиш Гладбах, Германия. "Bugatti, Lamborghini и Ducati просто не са ядрото на концерна по отношение правенето на пари", пояснява експертът, изчислявайки, че скандалът с дизеловите коли може да коства около 30 млрд. евро на концерна.

Мнението му донякъде се подкрепя от новия изпълнителен директор на Volkswagen AG Матиас Мюлер, който наскоро обяви, че разразилата се криза вероятно ще сложи край на някои бъдещи проекти, тъй като е наложително разходите да бъдат съкратени. Той също така разкри, че първоначално предвидените 6,5 млрд. евро за справяне с проблема няма да бъдат достатъчни.

Разточителните марки

Една от най-новите придобивки на Volkswagen AG - италианските мотоциклети Ducati, беше закупена през 2012 година за 860 млн. евро. Марката допълни гамата от суперлуксозни брандове, включваща Lamborghini, Bentley и Bugatti. Всички те обаче са изправени пред трудности.

Bentley отчете оперативна печалба в размер на само 54 млн. евро за първата половина на годината, или с 43% по-малко от същия период на предходната година. VW не отчита финансови данни за Lamborghini и Bugatti, но е повече от ясно, че те нямат съществен принос за финансовата стабилност на концерна, пише Bloomberg. И припомня, че френската марка Bugatti, която произвежда минимален брой автомобили с цена над 1 млн. евро, не е била особено доходоносна откакто концернът я придоби през 1998 г. Анализаторът на NordLB Франк Швопе дори определя Bugatti като най-излишната марка на германската група.

Тежкотоварните бранодве

Volkswagen може да се вгледа по-надълбоко и в структурата на подразделението си за тежкотоварни камиони. След като купи шведската Scania и германската MAN, автомобилният концерн все още не е успял да оптимизира ефективността на разходите на двете марки. През първата половина на годината MAN отчете печалба от едва 185 млн. евро, или спад от 17%, посочва икономическото издание.

Проблемният Seat

Наборът от масови марки на концерна включва основната марка VW, чешката Skoda и испанската Seat. Докато първите две се развиват повече от добре, Seat не е отчитала печалба от 2007 година насам. Освен това испанският бранд предлага сравнително достъпни модели, които се припокриват с предложенията на Skoda, която генерира оперативна печалба от 522 млн. евро за първото полугодие. При Seat тя е само 52 млн. евро.

Все пак Seat стартира настоящата година с немалък ръст в продажбите си, като концернът обяви, че ще инвестира 4,2 млрд. евро в операциите си на територията на Испания. Очакванията за следващата година са оптимистични, тъй като тогава трябва да се появи първият SUV на марката - сегмент, който се радва на растящи продажби.

Закриването на марката Seat не е опция, тъй като профсъюзните лидери държат половината от местата в надзорния съвет на VW, сочи информацията. Именно затова концернът ще запази работните места, но използвайки мощностите на Seat за производството на модели на други свои марки.

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "За съжаление повечето нещастниции,и дребни заядливи душици са тук в този форум.... "хубавото е че повечето нещастници (да се чете вагонетки) са се изпокрили вече в дупките си и не смеят да гъкнат от срам.
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Той СОЦваген отдавна ги е затрил.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За съжаление повечето нещастниции,и дребни заядливи душици са тук в този форум....
  • #10
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Още ли не са го закрили тези нещастници!
  • #9
    26 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ФВ е умален модел на немската държава. Всичко е лъжа, измама и пропаганда. Съсипаха икономиките на много държави в Европа, за да са те на гребена на вълната. Това са троянския кон на краварите в Европа. Каквото кажат онези мизерници отвъд океана, това и става. Срам и позор, че пак се хванахме с грешните, вместо да водим балансирана политика и с едните и с другите и да гледаме българския интерес.
  • #8
    27 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Време е тази лъжлива марка съсипала икономиката на много страни да бъде закрита .Нека хората проумеят че заради нея се спря прогреса . Заради манията само Германия да печели и то с лъжи .
  • #7
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Разбирачев ( преди 10 години )
    Главното което разбрахме от статията е че ФВ тръгва по отъпкания от Рено и Пежо-Ситроен път към сглобяване на колите си в Испания от Марокански,Румънски и Български гастербайтери.Сега Голфа има шанса не само да изгнива в ръцете на перничани но и да се ражда в тях!
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Целта на ФВ да направи сеат спортна имиджова марка според мен е неправилна - базовата бензинова ибиза тръгва от 21 000-22 000 лв., докато базовата бензинова фабия стартира от 16 000-17 000 лв. и на всичкото отгоре е по-добра кола на същата платформа. Как да стане?
  • #5
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сега искам Алфа да се избазикат че се продават на вагените,за 3 милярда евро. Хахах
  • #4
    34 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да не се окаже сега, че Фиат ще купят некоя марка от вагените :D