IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Екологията ще вдигне цените на новите коли

А това ще се отрази на продажбите, които ще тръгнат надолу, прогнозира IHS Automotive

Екологията ще вдигне цените на новите коли

Продажбите на нови автомобили ще се увеличават през следващите 2 години, но след това ще тръгнат надолу. Причина ще бъдат новите екологични технологии в автомобилите, които ще повишат крайната цена за потребителите, прогнозира американската агенция IHS Automotive, цитирана от Bloomberg.
Екологията ще вдигне цените на новите коли
Снимка: Ройтерс

През следващите две години автомобилният пазар на САЩ ще расте, като ще достигне обем от 18,2 млн. продажби през 2017 г., надминавайки рекордното постижение от 2000 година, когато бяха реализирани 17,4 млн. нови коли. След това обаче новите технологии за намаляване на вредните емисии ще покачат крайната цена на машините, което неминуемо ще се отрази на търсенето, считат експертите на
IHS Automotive, според които броят на продадените нови коли в САЩ към 2022 година ще се сведе до около 17,3 млн.

"През тази година продажбите на нови автомобили представляват светъл лъч за промишлеността на САЩ, тъй като цените на горивата и лихвените проценти останаха относително ниски. По-строгите екологични стандарти за превозните средства през следващото десетилетие обаче означават допълнителни разходи за автопроизводителите, които най-вероятно ще повишат цените за клиентите", смята Майкъл Робинет, управляващ директор на
IHS Automotive.

Според американската агенция за защита на околната среда средният разход на гориво при новите автомобили ще бъде сведен от настоящите 6,6 л./100 км до 4,3 л/100 км. през 2025 година.

За да бъде това възможно, автомобилните производители ще трябва да създадат повече електрически и хибридни автомобили, както и олекотени материали, което означава допълнителни разходи,
сочи информацията. Освен това за САЩ се предвиждат по-високи лихвени проценти и малко по-бавен икономически растеж, което също ще се отрази на продажбите на автомобили както в Америка, така в целия свят.

0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Дедо ( преди 10 години )
    Разбира се, че ще плащат потребителите! А и не само те. Ще плащат с пари и със здраве и с живот.
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    заплатаджии ( преди 10 години )
    Нали знаете че заради такива като вас България до 25 години ще изчезне.За едната заплатка хулите който не трябва.Хулете ,хулете и з бъдещето не мислете.
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    dnes v express car vav Varna mi oferiraha CX-5 ultimate 2.2 diesel automatic za 71000 sas vsi4ko za modela...6te karam japan-ka otnovo!
  • #19
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За да бъде това възможно, автомобилните производители ще трябва да създадат повече електрически и хибридни автомобили, както и олекотени материали, което означава допълнителни разходи--------------------- Ми те японците и сега продават такива автомобили.Примерно Аурис хибрид не е по-скъп от дизелова кола от същия клас, но е много по-добър,чист и технологичен,а и здрав. Това,че германците не могат да правят коли и само копират от японеца не означава,че всички ще вдигнат цените.
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    мДам.. ( преди 10 години )
    Найстина автомобилите си станаха доста скъпи...но ..! Материлите и обурудването са съвсем ба друго ниво,а инфлацията също е нещо нормално за нормално развиващите се икономики, съпоставени с нашите срандарти цените са въх., някой беше ги сравнил пасат с апартамент в голям град в българия,ами апартамент в голям град в Германия примерно под 200к ? почти мираж...
  • #17
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До Mazda 323 ( преди 10 години )
    През 1992 твоята мазда и хабер си нямаше че след 15 години ще доизгнива в България. Ако ти си карал Mazda от магазина през 1992-ра щеше да си най-големия гъзар за който съм чувал.
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не толкова екологията а разните там електроники помпат цените и то в Европа, а не другаде. Само за последните години, за да се продава автомобил на територията на ЕС, трябва да има АБС, ЕСП, сензор за налягането на гумите. За тези се сещам, но има и още. Та не нещата не са така, както изглеждат отстрани, а са малко по-други. Колегата под мен, казва, че Авенсис бил скочил с 5 к. Аз не съм забелязал подобно нещо. Да не сравнява цените след излизането на новия модел? Тогава на стария винаги падат.
  • #15
    5 rate up comment 11 rate down comment
    none ( преди 10 години )
    И Тойота сериозно са понапомпали цените. Гледах "новият" (аз лично не разбрах кое му е новото) Авенсис, подскочил е с около 5К нагоре.
  • #14
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ...за Голф ГТИ през 1991 и климатика се е доплащал...Че то тогава Гоуфовете си бяха голи, като пушки. Климатика беше лукс, а ел.стъклата върха на сладоледа, ако поне си поръчал предните с такива. На Гоуфовете от онова време само предните можеха да се поръчат електрически. В същотот време моята Мазда 323 1992 г. беше с 4 (четири ел.стъкла) в базовата версия+климатик. Королите и Сивиците също бяха с ел. стъкла, само немските талиги бяха с ръчки и без климатик.
  • #13
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Разбирачев ( преди 10 години )
    Как ги преписвате тия статии от чуждия печат??? Във ваша статия от преди 3 месеца пишете че Нисан е получил награда от американскито правителство за най-екологичен автомобилен концерн в САЩ понеже средния разход на колите им е 9.7/100 при 13.2 средно за САЩ.Къде ги видяхте тез 6/100 и 4.3/100??Не можете да обръщате от мили на галон,както се мери разхода в САЩ в л/км ли?Пикапите-основните коли в САЩ под 20/100 рядко харчат.Дизел почти никой не кара.