IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Появата и историята на R18

Как Audi създаде нов шампион за 24 часа на Льо Ман

Появата и историята на R18

 Появата и историята на R18
Audi R18 e-tron Quattro е несъмнено един уникален състезателен автомобил. Но когато първото поколение R15 бе победено от Peugeot на Льо Ман през 2009, от Audi промениха своите виждания. И след като от ACO направиха всеобхватни промени в регламента на състезанието в клас LMP1, инженерите трябваше да започнат отново от чертожната дъска. Именно така се ражда R18.  

Новият конкурент на Toyota има аеродинамични форми, сходни с R15. Двигателят е 3,7-литров, шестцилиндров с 540 к.с. Разполага също с два предно монтирани електрически мотора, които заедно предават 100 к.с. Докато все още беше прототип, целият екип на Audi бе под напрежение. Доказателство за това е катастрофата на Том Кристенсен през 2011, когато изгуби контрол на Terte Rogue по време на тренировка.

Въпреки това Audi бе в челните позиции с време от 3:30:466 мин. за обиколка. Друг плюс беше, че новият автомобил е по-добър претендент за купата. Разходът на гориво се промени коренно, което даде възможност на R18 да остане по-дълго на пистата, докато Peugeot трябваше да влиза за презареждане на всеки 12 обиколки.

"Ще останем на пистата, докато резервоарът е почти празен", казва Ралф Ютнер, технически директор на германския отбор. И изглежда ентусиазмът, който витае из тимът на Audi, дава резултат - R18 печели. През зимата на 2011 колата бива преработена, като промените са в двигателя - той е заменен с по-малък. Причината за това са нови правила в регламента.

Така и се появява R18 ultra, произлизащ от R18TDI. "Работим всяка година - от V-12, през V-10, до V-6 двигатели, като наблягаме на системата за впръскване, което е ключов елемент при дизеловите двигатели. Колкото по-добро горене на дизела, толкова по-ефективен и по-мощен е двигателят. Дори една десета от милиметъра може да направи големи промени в доста аспекти. Отнема много работа по развитието. Два сезона, през 2 различни години, не са достатъчни за пълно усъвършенстване"- коментира Улрих Барецки, директор на отдела за двигателни технологии.

Но Audi не спират дотук. Те създават още един автомобил - хибридна версия на TDI, на име e-tron quattro, която използва технология от Williams F1 team. Това нововъведение позволява да се съхранява енергия за електрическата система, когато автомобилът спира. Ключов компонент тук играе маховикът. Енергията от спирането на автомобила се набавя, само ако спирачките биват задействани при скорост от 120 км/ч или повече. Следващата година (2012) Peugeot напускат шампионата по издръжливост поради финансови причини. Основният претендент сега е Toyota, също разработила хибридна система. Но тимът на Audi доказва отново, че е достоен претендент - първите три места са съответно за две R18 e-tron quattro и R18 ultra.

През следващите 3 години Audi защитава първото място в своя клас, като през настоящата година взе трето място, а първото и второто място бяха за Porsche. Именно тук се доказва успехът на всеки състезателен тим - в 24-те часа на Льо Ман, а Audi Sport Team вече се доказаха като достойни лидери за своя клас LMP 1.

Снимка: Audi

Тагове: Audi R18 e-tron Quattro
0 от 500
  • #18
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Хехе ( преди 10 години )
    Дамо дето между поршето и хаудито няма нищо общо!
  • #17
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Аз лично не виждам какъв е спора? Ауди действително се превърнаха в легенда на 24 часа на Льо Ман и действително имат рекордно много поредни победи в последното десетилетие, но Тойота са напълно достоен конглокент. Всъщност Тойота са единствения конглокент на Ауди и Порше в момента, ако те не се състезаваха, състезанието щеше да е безмислено и Аудитата и Поршетата щяха да бият с по 20-30 обиколки конглокентите си. Аплодисменти и респект за Тойота за усилията, но немците все още са най-силни на 24ч.
  • #16
    27 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Колега феновете на Алуди са освен прости и неграмотни.Стига тапизми напиши в Гугъл кой е шампион за 2014 в ендуранс шампионата и ще ти излезе Тойота.Аман от селски тапири всезнайковци.
  • #15
    26 rate up comment 7 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Дошо,както винаги си запознат в дълбочина с нещата.А кажи сега колко победи имат японските отбори на 24 часа Ле Ман?Имат точно 2 победи.Първата през 1991 г с Мазда 787 Б,а втората през 2004 г.И забележи,че Japan Team Goh печели състезанието с Ауди Р8 ЛМП.Като как си го обясняваш факта,че половината победи на японци в 24 часа Ле Ман се дължат на Ауди?Чакам коментар по темата.
  • #14
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Прав си- последните години Ауди са на челните позиции.
  • #13
    33 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    При всякакви регламенти Ауди мачка наред на Льо Ман. Пуснаха веднъж на Бентли, сега дават път на другите братовчеди от порше.Тойота си скъсаха гъ3а и досега нямат победа нито на льо ман нито във формула 1 (неззависимо, че бяха с най голям бюджет)Вие си злобейте тука и плюйте.
  • #12
    25 rate up comment 15 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Как Алуди създаде шампион?Лесно!Плаща си където трябва за да може да се състезава с голям по обем дизелов ДВГ с две турбини срещу по-малки по-обем атмосферни бензинови двигатели работещи по цикъла на Аткинс.
  • #11
    28 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "На немците от Алди е само канцерогенния дизел."Дори и той не изцяло - турбините са на Гарет, английски.
  • #10
    29 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Е голема технология разработили тия Алди.. хибридна система купили от англичаните Уилямс, цялото шаси построено от италианците Далара.. На немците от Алди е само канцерогенния дизел.
  • #9
    31 rate up comment 8 rate down comment
    По далеч от Мяуди ! ( преди 10 години )
    Само където на повечето аудитата Ви са с предно и нямат нищо общо със състезателните които са 4х4 или задно. Общо взето Ви продават Пасат с различен дизайн и еднакви мотори,скороти и задвижване на по-висока цена. Специално за балъци !