IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW ще пипа и механиката на TDI двигателя

Това важи за малкия 1.6 TDI, докато 2.0 TDI ще се размине само с нов софтуер

VW ще пипа и механиката на TDI двигателя

Около 3,6 млн. автомобила на Volkswagen Group в Европа ще трябва да бъдат подложени на механична оптимизация, заяви говорителят на транспортното министерство на Германия пред Ройтерс. Това са модели с дизеловия двигател с обем 1,6 литра.
VW ще пипа и механиката на TDI двигателя
Снимка: Ройтерс

Автомобилите на Volkswagen Group, при които бе открито устройство за манипулиране на екологичните данни, са оборудвани с дизеловия мотор EA189. Той има три версии - 1.2 TDI, 1.6 TDI и 2.0 TDI, отговарящи на стандарта Евро5.

За да покрие изискванията на ЕС, моторът 1.6 TDI трябва да получи и механични подобрения, се казва в информацията. И се уточнява, че 2,0-литровият TDI се нуждае единствено от нов софтуер. Към момента обаче няма яснота за най-малкия двигател - 1.2 TDI. Не се съобщава и как ще се отразят промените на динамичното представяне на моторите.

Миналата седмица Volkswagen Group официално обяви, че поправката на двигателите ще започне в началото на 2016 година и ще продължи около 12 месеца. В Европа тя ще засегне 8 млн. автомобила от марките Volkswagen, Audi, Skoda и SEAT. В световен мащаб броят на колите е около 11 млн.

Тагове: volkswagen group
0 от 500
  • #17
    12 rate up comment 9 rate down comment
    КРай ( преди 9 години )
    На първо време в ЕС трябва да се въведат жестоки данъци за дизелите. Хората сами ще избягат от тях. Колите ще станат скъпи и по-малко и ще се отървем от непроходимите улици. Ще има кола които има пари- другите на трамвай, метро, тролей и прочие еко транспорти.
  • #16
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Край ( преди 9 години )
    Продажбата на замърсяващи над нормите автомобили е НЕЗАКОННА. От това продажбите са нищожни и купувачите могат да върнат колите. Ако имах народенвагон бих се пробвал но аз имам ТОЙОТА. ДРАЗНЕЩОТО е че тези терикати са участвали чрез немската държава в правенето на нормите за емисии в ЕС. Чрез тях са спънали конглокенцията /разбирай без работа са останали хиляди хора/ и със едно софтоерче са си продавали комините.По същата схема бяха закрити стотици български предприятия барабар с 3и 4 блок наАЕЦ
  • #15
    3 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Предполагам могат да ги върнат, колкото можеш да си върнеш старата Тойота с гърмящия еърбег. Естествено че може принципно да се оправи само със софтуер, не говоря конкретно за този мотор, но едва ли някой от тук пишещите знае.А какво ще гърми, мисля си че нищо...освен леко скопяване на мотора предполагам
  • #14
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    3.6 милиона коли на VAG в Европа ще се нуждаят от хардуерна намесаГоворител на немското транспортно министерство обяви, че Volkswagen AG ще трябва да работи по механиката на около 3.6 милиона свои коли, засегнати от дизелгейт в Европа.Става ясно, че 2.0 TDI моторите ще могат да бъдат "поправени" само със софтуерна намеса, но при по-малкия 1.6 TDI ще бъде нужно и вмешателство в изпускателната система и катализаторите. Въпросните 3.6 милиона коли са от марките Volkswgen, SEAT, Skoda и Audi.Засега се знае, че процесите по преработка на моторите ще започнат от началото на идната година. Все още не е ясно дали най-малкият агрегат от засегнатото семейство - 1.2 TDI, ще се нуждае също от преработка на ауспусите или софтуерна намеса ще бъде достатъчна.
  • #13
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Тексас стартират две дела срещу VW заради дизеловия скандалЩатският главен проглокор на Тексас се включи в групата на тези, които искат да съдят Volkswagen заради скандала с дизеловите автомобили на компанията, продавани в Щатите. До момента са заведени над 250 дела срещу Volkswagen, а новите две дела в Тексас заради нарушаване на правилата на щата за защита на потребителите и нарушаване на местните закони за чистотата на въздуха.Главният проглокор на щата Кен Пакстън заведе двете дела в края на миналата седмица и обяви пред пресата, че в Тексас са продадени около 32 000 автомобила с проблематичните 2-литрови дизелови двигатели, оборудвани със софтуеър, който лъже апаратурата при тестове за вредни емисии. Общо в световен мащаб тези автомобили са 11 милиона, а почти 500 000 от тях са продадени в Щатите от 2009 година насам.Години наред от Volkswagen умишлено са заблуждавали обществото и клиентите си обясни Пакстън. Т.нар. чисти дизели отговорят на стандартите за вредни емисии само при лабораторни изпитания, но при нормалната им експлоатация отделят до 40 пъти над нормите отровни вещества.От офиса на Пакстън заявиха, че ще искат глоба за VW от 50 до 25 000 долара на кола на ден за това, че колите са замърсявали атмосферата, но съдебните заседатели тепърва ще решават дали да уважат иска на Пакстън.Миналата седмица още един щат заведе дело срещу германската компания, като искът беше подаден от главния проглокор на Западна Вирджиния.
  • #12
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Volkswagen призна: новият софтуер ще доведе до влошена динамикаОт Америка пристигнаха поредните лоши новини за собствениците на Volkswagen. Босът на местното подразделение на марката - Майкъл Хорн, призна, че наливането на нов софтуер, който ще заличи несъответствието между вредните емисии по време на тест и в реална пътна обстановка, ще доведе до загуба на динамични качества при автомобилите.По неговите думи, "една или две мили в час ще изчезнат", но опасенията са, че ще има осезаем спад в ускорението от място и доускорението по време на движение. Положителният ефект е, че колите ще постигат разхода на гориво, посочен в каталозите по време на продажбата им.Хорн хвърли вината за скандала върху "няколко инженера", които са решили да използват устройството за манипулация на емисионните тестове върху над 11 милиона коли по целия свят. Според него, решението определено не е било корпоративно.Предвижда се Volkswagen да компенсира по някакъв начин всичките собственици на въпросните машини, но анонс по темата все още няма.
  • #11
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Volkswagen навлиза в още един скандал - криели са данни за катастрофи?Концернът Volkswagen е заподозрян в занижаване на показатели за аварийноста на автомобилите им, попаднали в сериозно ПТП на територията на Щатите. По информация на агенцията Bloomberg, според VW автомобилите им на американска територия са попадали в ПТП в пъти по-малко отколкото тези на конглокенцията. Според информациите, на един милиона автомобили VW са били фиксирани 34 подобни аварии, докато средният показател за всичките останали 11 компани-конглокенти, присъстващи на американския пазар, е десет пъти по-висок - 301 ПТП. Засега информацията за занижаване на данните за аварийност се препроверява от известни експерти. Ако фалшифицираното занижение на данните за аварийност се подтвърди, то концернът го чака сериозна глоба, подобно на случая с екологичния скандал с дизелите.
  • #10
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    хехе, щели да минат с нов софтуер.. то така ако ставаш, още миналата година като ги хванаха щяха да са замазали нещата в щатите. И с новия софтуер като почнат да гърмят ЕГР клапани и филтри като пуканки какво ще правят вагонетките? А, сетих се - ще си карат клиентие да си плащат ремонтите, защото те вагините винаги са безгрешни. Ха-ха, на балъците честито.
  • #9
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    пхаххах ***, хвалиш се с 3 литрова печка ли че нещо не те разбрах? Я по по-полека и У деснО... Иска ти се да караме всички димящи печки ама ще е друг път, като почнеш да караш нещо над 400 коня бензин V8 пак ще си говорим, до тогава си ***...тракай си там по баирите и не се прави на вървежен...
  • #8
    2 rate up comment 10 rate down comment
    хий ( преди 9 години )
    А,някъде да ме цунеш ,не става ли ?