IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кафява мечка и Марая Кери проверяват всеки Nissan

Японците разкриха как се създава качествен кросовър

Кафява мечка и Марая Кери проверяват всеки Nissan

Кафява мечка и Марая Кери проверяват всеки Nissan
Снимка: Nissan

Всеки нов автомобил преминава през серия от тестове, които имат за цел да проверят издържливостта и качеството на отделните системи и компоненти. В Nissan също провеждат такива изпитания, като стигат дори по-далеч, залагайки на нетрадиционни практики.

Новата гама от кросовъри на марката - X-Trail, Juke и Qashqai, се подлага на 150 000 различни теста, сред които и доста необичайни, разкрива официална информация от японския производител.

Така например, озвучителните системи на моделите се подлагат на 1200-дневен тест, при който се проверява качеството и издържливостта на аудиото. Силата на звука се увеличава максимално, като се пускат избрани парчета на Марая Кери и немски хаус. С песните на известната певица се проверяват високите тонове, докато електронната музика служи за тест на басите.

Това съвсем не всичко. За да се провери здравината на стъкления покрив, се имитира тест с кафява мечка, която се катери върху автомобила. Всяко стъкло се отваря и затваря от робот цели 30 000 пъти, а за проверка на издържливостта на компонентите се използва вулканичен прах, който се внася от Япония.

Чистачките се активират на различни степени непрекъснато в продължение на 480 часа, като система имитира различни атмосферни условия. Тестът на мигачите пък изисква 2,25 млн. включвания и изключвания.

Педантично е подходено и при организацията на салона. Японските инженери са проверили формата на почти всички видове бутилки на пазара, за да са сигурни, че ще паснат на отворите в корите на вратите. При проектирането на Qashqai се оказало, че пуснат наскоро на пазара студен чай се събира трудно в нишата. За да поправи грешката, компанията променя дизайна корите на вратите, като това й коства повече от 50 000 евро.

Друг любопитен детайл е тестът за практичност на материалите в салона. Кабината е подложена на изпитания, които включват умишлено изцапване с шоколад, червило, кафе и др.

0 от 500
  • #1
    39 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ето така се прави, а не като вурстовете само да си служат с измами и да печелят на гърба на клиентите си. Мога да се хвана на бас, че нито един ВАГ няма да издържи теста на Нисан за качество дори и да смъкнат изискванията наполовина. Между другото ВАГ са първите, които започнаха да ползват части и компоненти с определен живот. Правят се евтино и така, че да издържат определен период. Обикновено не повече от 1-2 г. след свършването на гаранцията.