fallback

Въвлякоха BMW в дизеловия скандал

2,0-литровият дизел бил 11 пъти над нормата, BMW отрича всякакви машинации

Дизеловият скандал, който разтърси концерна Volkswagen, вече чука на врата на друг голям германски производител - BMW. Автомобили с дизелов агрегат на базираната в Мюнхен компания произвеждат отровни азотни оксиди, които са 11 пъти по-високи от допустимото в ЕС, твърди в днешния си брой германското издание AutoBild. Снимка: BMW Моделът BMW X3 xDrive 20d с 2,0-литров дизелов мотор е бил подложен на тест от Международния съвет за чист транспорт (ICCT), като резултатите са показали, че азотните оксиди са цели 11 пъти над нормата, сочи информацията. "Нашите данни са категорични, че Volkswagen не е единствената компания с подобен проблем", казва пред изданието Петер Мок от ICCT. Но пояснява, че това съвсем не означава, че е използван софтуер за манипулиране на данните. От BMW коментират, че техните автомобили не са оборудвани с подобен софтуер. И допълват, че ще се свържат с ICCT, за да получат подробности за проведеното от тях изследване. Според ръководството на баварците обаче няма да има разлика между обявените досега показатели и тези от тестовете. Заради информацията акциите на базирания в Мюнхен производител поевтиняха с 10% само в рамките на днешния ден, като достигнаха нива от 72.05 евро. Акциите на другия голям немски концерн - Daimler, също се повлияха от общата несигурност в сектора, отбелязвайки спад с 3,5 на сто.

Тагове:
fallback
  • #45
    Бо ( преди 9 години )
    Замислете се защо гонят само немски производители? Германия отново е с Русия в политикта и сега има наказателна акция по техните производители.
  • #44
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    sega e momenta da si kupite evtini PREMIUM akcii!
  • #43
    Уличен дрифтър ( преди 9 години )
    Гафът вече може да се оприличи и с вица за ада, където за казана с немските автошефове дявол не е нужен.
  • #42
    L. ( преди 9 години )
    Под псевдоним не се говори за себе си, нопонеже един от отделите, които ръководя е акредитирана лаборатория,да светна многознаещите тук, че от перфектен до плачевен резултат, разликата е много малка и силно зависи от условията на опита. Купувате си перални А++, нали?А центрофугата й видяхте ли кой клас е?
  • #41
    aa ( преди 9 години )
    Бе ще разберат някои кухи кратуни, че най-добрите дизели са италианските и френските
  • #40
    L. ( преди 9 години )
    Щом и BNW са в кюпа, значи има и други.Тогава обаче, проблемът придобива друго измерение - дали заради изхвърляния и лобита на зелени активисти, автоиндустрията не е била принудена да търси алтернативни пътища за да постигне ЗАКОНОВО установени норми?!
  • #39
    георги ( преди 9 години )
    А камионите и автобусите в българия :) ? Не знам колко от вас карат колелета, но аз като карам зад някой автобус буквално не може да се диша въздух. Време е вече да се намали броя на колите. Едно време как се оправяха хората с по една кола в семейство. Сега доста семейства имат по няколко коли.
  • #38
    бавареца ( преди 9 години )
    една дизелова кола може да гори 3л икономично каране и 30л на писта, така както бензинова бегачка може 6л и 60л. И ако трябва да измериш колко гори и колко са емисиите е ясно, че ще го направиш в "икономичен" режим на мотора. т.е. всички дават НЕреални стойности. голямата разлика е че VW го правят грубо - със тъпо написан софтуер. те не просто минават в "икономичен" режим а в режим - "дай да излъжем". И са си го признали. ***.
  • #37
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ей, вурстовем като сте некадърни да правите чисти автомобили - или купете технология от японците, или се откажете. Те тръгнали да тровят масово клиентите си, надявайки се никой да не разбере. Абсолютни ***.
  • #36
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не си доразбрал.Били са предупредени от еколозите 2014-та след като са установили разминаванията в емисиите.Ако ти и друг е вярва в емисиите и разхода,това не е извинение производител да лъже за тези неща чрез софтуер,който да манипулира тези данни.
fallback
Последни