fallback

Концернът Volkswagen е заплашен с глоба от 18 млрд. долара

Акциите на германския производител паднаха с 22% след скандала с подменените резултати от екологичните тестове

Концернът Volkswagen Group е застрашен с рекордна глоба от 18 млрд. щатски долара заради нарушение на екологичните норми, съобщи Bloomberg. Скандалът избухна, след като Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA) обвини концерна в предоставяне на неверни данни за вредните емисии, отделяни от негови модели с дизелови мотори. Резултатите, съобщавани от германския производител, са били постигнати с помощта на промяна на програмното обезпечение на агрегатите и драстично се отличавали от реалните. При тестовете в нормални условия, извършени от ЕPA, се оказва, че получените резултати са между 10 и 40 пъти по-високи. От агенцията съобщават, че на пазара са пласирани 482 000 автомобила, произведени между 2009 и 2015 г., при които стойностите са значително занижени. За всеки от тях концернът ще трябва да плати около 35 000 долара глоба, което прави общо 18 млрд. долара.Ръководството на концерна реагира незабавно, като първо прекрати продажбата на дизелови двигатели на територията на САЩ, където избухна сканадалът. Главният изпълнителен директор на Volkswagen – Мартин Винтеркорн, поднесе официално своите извинения, като обяви, че производителят започва собствено разследване и ще помага на властите в САЩ и в Германия.Случилото се може да доведе до отстраняването на Винтеркорн от поста. В петък Наздорният съвет на Volkswagen трябва да се събере за да реши дали да продължи договора топ-мениджъра. Проблемът почти сигурно ще се отрази и на плановете на концерна да задмине Toyota като производител №1 на планета.Новината предизвика спад на акциите на германския производител, които достигнаха 126,4 евро на бройка. На това ниво ценните книжа са се продавали през есента на 2008 г.Снимка: Volkswagen

Тагове: volkswagen group
fallback
  • #52
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Целтa е дa се съсипе Европa"Европа най-успешмо я съсъипват ВАГ. По официални данни на ЕК - 420 000 случая на преждевременна смърт годишно в резултат от канцерогенните емисии на дизелите.
  • #51
    Боби ( преди 9 години )
    Скоро си спомням, че VW "ореваха орталъка", че щяло да им струва около 10 милиона евро на грам CO2 за целия флот. Айде сега "земи" 18 милиарда глоба и 18 милиарда спад на пазарна капитализация. Абе това прилича на Българска компания изградена от "разбирачи"
  • #50
    Анонимен ( преди 9 години )
    Немската куха форумна лейка пак вади от 10 кладенеца вода, за да оневини любимата си марка. На всеки умен и поне с малко обща култура човек е ясно, че дизелите са големи замърсители. Никак не е трудно, дори и на някой *** да пусне в търсачката и да разбере, че дизелите сеят смърт, рак и болести. Доказано е отдавна, но се крие. Ето, сега истината излезе наяве и се каза на висок глас и видите ли САЩ били кривите и искали да съсипят гейропа. Не, че не е истина, но в случая ВАГ сами си го сложиха
  • #49
    Анонимен ( преди 9 години )
    Немската пропаганда"Clean Diesel" умира!!!Как ли сега назобените, със сажди немски кухи кратуни ще обяснят случилото се! Ах, колко е жалко да си вурст!!!Къде е онзи психясъл форумен плъх фен на немското да ни обясни, че цялата тая работа не е истина и че извънземните са предприели кампания срещу селската марка
  • #48
    По същата схема ... ( преди 9 години )
    .. през 70-те години на миналия век изгониха Рено от САЩ и Канада за доказано прикривани РЕАЛНИ ДЕФЕКТИ на колите им.И така до ден днешен.Тия захапят ли не пускат!
  • #47
    Анонимен ( преди 9 години )
    Всичко е политикa. Aмерикaнците нaпълнихa Гермaния с мюсулмaни уж бежaнци, сегa сa пуснaли тaьи пaртенкa фa удaрят по гръбнaкa нa икономикaтa и. Целтa е дa се съсипе Европa, не ви ли е ясно, тукa си спорим нa ВAГ и Тойотa. Хорaтa игрaят големи игри.
  • #46
    Анонимен ( преди 9 години )
    Оня с рулетката си отива. Вече е ясно, че си отива и цялото ръководство на компанията, като се казва, че ще се търси нова стратегия за развитието и. Каква ще е тя не се знае, но били нужни промени и не можело да продължават така. За скандала е имало наченки още през 2014 г. когато е имало проверки и са установени доста нередности. Явно от компанията са успели да подкупят съответните лица, а да се покрие всичко. Сега обаче нещата излизат наяве. Самият Винтеркорн-рулетката се извинява за всичко.
  • #45
    Анонимен ( преди 9 години )
    Няколко дни преди скандала в придвория ауто билд излезе статияVW RAST DER KONKURRENZ DAVON|Fresst unseren Staub!Да, наистина ви дишаме прахоляка и то в буквалният смисъл. Дишаме го и се тровим с вашите канцерогеници. Жалки сте! Най-нагло тровите всички, лъжете, манипулирате, укривате и правите пропаганда. Мястото на цялото управление на компанията е в затвора, а тя трябва да бъде закрита!
  • #44
    Анонимен ( преди 9 години )
    сега ЕС като напише едни закони за тройни данъци на дизеловите коли и ще стане голям сеир.
  • #43
    бавареца ( преди 9 години )
    проблема май става по-голям от самия ВАГ, а засяга цялата дизелова технология. защото сега ще се сетят за ония доклади дето показват че всички дизели замърсяват повече. ВАГ са само върха на *** наречено "чист дизел". а в добавка нали е ясно че крият и докладите и за другия Убиец от дизелите - фините частици.
fallback
Последни