fallback

Концернът Volkswagen е заплашен с глоба от 18 млрд. долара

Акциите на германския производител паднаха с 22% след скандала с подменените резултати от екологичните тестове

Концернът Volkswagen Group е застрашен с рекордна глоба от 18 млрд. щатски долара заради нарушение на екологичните норми, съобщи Bloomberg. Скандалът избухна, след като Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA) обвини концерна в предоставяне на неверни данни за вредните емисии, отделяни от негови модели с дизелови мотори. Резултатите, съобщавани от германския производител, са били постигнати с помощта на промяна на програмното обезпечение на агрегатите и драстично се отличавали от реалните. При тестовете в нормални условия, извършени от ЕPA, се оказва, че получените резултати са между 10 и 40 пъти по-високи. От агенцията съобщават, че на пазара са пласирани 482 000 автомобила, произведени между 2009 и 2015 г., при които стойностите са значително занижени. За всеки от тях концернът ще трябва да плати около 35 000 долара глоба, което прави общо 18 млрд. долара.Ръководството на концерна реагира незабавно, като първо прекрати продажбата на дизелови двигатели на територията на САЩ, където избухна сканадалът. Главният изпълнителен директор на Volkswagen – Мартин Винтеркорн, поднесе официално своите извинения, като обяви, че производителят започва собствено разследване и ще помага на властите в САЩ и в Германия.Случилото се може да доведе до отстраняването на Винтеркорн от поста. В петък Наздорният съвет на Volkswagen трябва да се събере за да реши дали да продължи договора топ-мениджъра. Проблемът почти сигурно ще се отрази и на плановете на концерна да задмине Toyota като производител №1 на планета.Новината предизвика спад на акциите на германския производител, които достигнаха 126,4 евро на бройка. На това ниво ценните книжа са се продавали през есента на 2008 г.Снимка: Volkswagen

Тагове: volkswagen group
fallback
  • #62
    до: RRE S3 ( преди 9 години )
    Трябва да си изключително тъпо парче, за да кажеш:A VW tezi 18 miliarda 6te gi zabraviat o6te v denia,v koito gi platiatТи знаеш ли как се плащат тези пари! Мислиш ли, че някоя компания може ей така да ги извади на момента. Мислиш ли, че си ги държат по сметки! Това са виртуални пари, които ще трябва да се платят реално. Знаеш ли какво е това или да ти превеждам? А последствията от скандала още 18 млрд. минус от акции и лошо доверие и загуби от поръчки и продажби? Нещо да кажеш куха лейко?
  • #61
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Problema e drug i toi e 4e USA vodi 3 ta svetovna voina s Evropa pone ot 2008 godina
  • #60
    Нови Новини ( преди 9 години )
    Очаквайте съвсем скоро, вурстовете да почнат да развиват хибридните технологии и да излизат вече статии с отрицателни стойности на потреблението на гориво! Колкото повече караш, толкова повече гориво ти се връща в резервоара. Всеки Гоуф ще го продават с по една цистерна от 2 т., за да има къде да си съхранявате произведеното гориво. По-големи шашмаджии от немците няма. Лъжат, дори повече от високоалкохолната напитка - РОМ!!!
  • #59
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Az disel ne nosia i ne karam,taka 4e tova ne me kasae.A VW tezi 18 miliarda 6te gi zabraviat o6te v denia,v koito gi platiat
  • #58
    Къде са ( преди 9 години )
    форумните нафтови печки? Да не са отишли да точат нелегална нафта, че ги няма или са на околомръсното да заработват. От ТИРаджии чух, че за нафтаджиите имало прУмоция 5 л. нафта за сФирка. Може да са им се изприщили устните от сФирене и да не могат да пишат.Аре елате бе ВАГончета нафтаджиите фенове на ТеДеитата да ни обясните за новите немски дизели!
  • #57
    до лопатар ( преди 9 години )
    от къде е тази информация? дай линк
  • #56
    Анонимен ( преди 9 години )
    Истината е една, че цялата немска автомобилна индустрия се движи от чистите дизели! Това е най-голямата им технология. Всички немски компании трябва да бъдат разследвани най-обстойно! Това са най-големите мошеници. Колко пъти ги хващаха в корупционни скандали и всичко се потулваше. Сега нещата се надявам да се раздвижат, за да спрат за леки автомобили най-после тази канцерогенна технология.
  • #55
    лопатар ( преди 9 години )
    През 1998 американското правителство глобява производителите на дизели за камиони Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, Mack, Navistar, Renault и Volvo общо около 1 милиард долара за подобни далавери. От изброените, 5 са американски фирми. Толкова за конспирациите, че Щатите искали да унищожат Европа.
  • #54
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ай стига ве ей!Кажете поне едно :Бог да ги прости и ги погребвайте!Те отдавна трябваше да бъдат погребани. Още след войната, създадената от Хитлер и нацистите народна марка трябваше да бъде закрита. Да, но ги оставиха и те продължиха със същите нацистки методи да действат и да пропагандират. От много години, трябваше да им ударят балтията, а не да тровят хората с чистия си дизел!!!А сега нафтовите фенове, какво ще кажат? Много се надявам и другите немски марки ги разследват за това!
  • #53
    Разбирачев ( преди 9 години )
    Нищо ново под слънцето.Трябват сериозни лъжи да се пази имиджа на продуктите на ФВ.Никой вече не коментира а и скандала бе старателно замазан когато преди 2г. лъснаха подменените статистики и тестове на немските автомобилни медии начело с Аутобилд.Там в подчти всички класации резултатите на ФВ продуктите бе изкуствено завишаван и накрая в съда авторите заявиха:Не може ненемси автомобил да е по добър от ФВ дори обективната реалност да го показва.МитА за великите немски коли се подхранва и до ДНЕС
fallback
Последни