fallback

Концернът Volkswagen е заплашен с глоба от 18 млрд. долара

Акциите на германския производител паднаха с 22% след скандала с подменените резултати от екологичните тестове

Концернът Volkswagen Group е застрашен с рекордна глоба от 18 млрд. щатски долара заради нарушение на екологичните норми, съобщи Bloomberg. Скандалът избухна, след като Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA) обвини концерна в предоставяне на неверни данни за вредните емисии, отделяни от негови модели с дизелови мотори. Резултатите, съобщавани от германския производител, са били постигнати с помощта на промяна на програмното обезпечение на агрегатите и драстично се отличавали от реалните. При тестовете в нормални условия, извършени от ЕPA, се оказва, че получените резултати са между 10 и 40 пъти по-високи. От агенцията съобщават, че на пазара са пласирани 482 000 автомобила, произведени между 2009 и 2015 г., при които стойностите са значително занижени. За всеки от тях концернът ще трябва да плати около 35 000 долара глоба, което прави общо 18 млрд. долара.Ръководството на концерна реагира незабавно, като първо прекрати продажбата на дизелови двигатели на територията на САЩ, където избухна сканадалът. Главният изпълнителен директор на Volkswagen – Мартин Винтеркорн, поднесе официално своите извинения, като обяви, че производителят започва собствено разследване и ще помага на властите в САЩ и в Германия.Случилото се може да доведе до отстраняването на Винтеркорн от поста. В петък Наздорният съвет на Volkswagen трябва да се събере за да реши дали да продължи договора топ-мениджъра. Проблемът почти сигурно ще се отрази и на плановете на концерна да задмине Toyota като производител №1 на планета.Новината предизвика спад на акциите на германския производител, които достигнаха 126,4 евро на бройка. На това ниво ценните книжа са се продавали през есента на 2008 г.Снимка: Volkswagen

Тагове: volkswagen group
fallback
  • #82
    Анонимен ( преди 9 години )
    Целия свят е в краката на Японците.Мнението на чалгара див *** *** Балкански буди дива насмешка.
  • #81
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най добрите бензинови двигатели да.Всеки 27-ми за моргата.Volkswagen в Топ 10 на най-калпавите двигателиВ топ листата първите 2 места по надеждност се заемат от японските производители Honda и Toyota, а третото място на Mercedes, като разликата между първия и втория е почти двойна. Оказва се, че едва един от 344 двигателя Honda е създал грижа на своите собственици, следвани от 1 от 171 потребителя на Toyota и 1 от всеки 119 собственика на Mercedes. Според специалистите от Warranty Direct моторите са най-разходоемкият ремонт в един автомобил, пише autoclub.bg.Управляващият директор на Warranty Direct, Дънкан МакКлър Фишър, коментира изследването така: "Ремонтът на двигателя е може би един от най-големите страхове на водача, защото е свързан с много скъпи части и много часове труд. Броят на дефектиралите двигатели може би изглежда малък на фона на проблемите с осите и окачването, но поправките по двигателя почти винаги водят след себе си разходи в хиляди, непокрити от гаранцията на автомобила."Топ 10 на най-здравите двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 Honda 0.29% 1 от 3442 Toyota 0.58% 1 от 1713 Mercedes-Benz 0.84% 1 от 1194 Volvo 0.90% 1 от 1115 Ягуар 0,98% 1 от 1036 Lexus 0.99% 1 от 1017 Fiat 1.17% 1 от 858 Брод 1.25% 1 от 809 Nissan 1.32% 1 от 7610 Land Rover 1.38% 1 от 72Топ 10 на най-ненадежните двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 MG Rover 7.88% 1 от 132 Audi 3.71% 1 от 273 MINI 2.51% 1 от 404 Saab 2,49% 1 от 405 Vauxhall 2.46% 1 от 416 Peugeot 2.26% 1 от 447 BMW 2.20% 1 от 458 Renault 2.13% 1 от 469 Volkswagen 1.91% 1 от 5210 Mitsubishi 1.70% 1 от 59
  • #80
    RRE S3 ( преди 9 години )
    VW Group praviat nai-dobrite benzinovi dvigateli,dizela nikoga ne im e bil ot parvostepenno zna4enie
  • #79
    Фен на Тойота ( преди 9 години )
    Аз съм привърженик на японките (Тойота, Мазда), но когато прочетох, че и Южна Корея ще проверява Фолксваген, се убедих, че корейците и американците, които са мнооого зад немците и японците, започнаха атака първо срещу Тойота преди години (спомняте ли си?), а сега и срещу Фолксваген - двата най-големи производителя в света, които детронираха Дженерал Мотърс. Целта е да съсипят Фолксваген и намиращата се в невиждан възход немска (европейска) индустрия. Кой е заинтересован? САЩ и Южна Корея.
  • #78
    biturbo ( преди 9 години )
    18 млрд е глобата, а за има няма 2 дена вече изгубиха 25 млрд от борсите. С времето ще загубят още няколко пъти по толкова от накърнен имидж. Не съм фен на немските автомобили, но като европеец ме боли. Немската държава имаше за цел да стъпче и погълне европейските икономики и в частност автомобилната. Почти унищожиха италианските автомобили, почти успяха и с френските, ако не беше там държавата да ги крепи безумно. Крайно време е немците да разберат, че трябва да уважават европейските събратя.
  • #77
    Анонимен ( преди 9 години )
    щели да платят НА СТОТИНКИ по един цент...ОХХХХ. НЕ Е ИСТИНА! Не бях се смял от много време така!!!Разби ме човек!!!Отиди и си плати тока НА СТОТИНКИ по една СТОТИНКА!!!Признавам те човек!!!!
  • #76
    Анонимен ( преди 9 години )
    A ako bezmoza4nite toyotodjii si misliat,4e VW 6te plati ne6to mnogo se lajat
  • #75
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Vsiako 4udo za 3 dni.Dnes akciite na VW spriaha da padat.
  • #74
    Много се жалки ( преди 9 години )
    Ей такава злоба, такова нещо не съм виждал. Мед ви капе на душата нали, жълтурковци. VW ще изплати глобата на стотинки по 1 цент, за да им се изгаврят още веднъж и пак ще си произвеждат дизелите, а относно хибридите и електричките, ще купят и Тесла. Тогава искам да ви видя тъпите оризарски физиономии. 12 марки са под шапката на VW, току така няма да им се опрат 30-40 милиарда, ако евентуално терористите спечелят делото. ФауВе, ФауВе, ФауВе и всичко останало. Das ***.
  • #73
    Анонимен ( преди 9 години )
    Избори идват и там, държавен рекет да изкожат някой друг долар(милиард) за пропагнда и водене на войни по света, че тяхните пари попривършиха пък кътайците вече не им отпускат кредити. Много фирми ще ги заболи, особено чуждестранните. Удар и по Германия и респективно Европа. Като се има предвид, че контролират всички потоци от информация от мухата слон могат да направят със спекула, после *** обяснявай че нямаш сестра.
fallback
Последни