IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хибридният RAV4 харчи под 5 л/100 км

Toyota показа европейската версия на кросовъра

Хибридният RAV4 харчи под 5 л/100 км

Toyota официално представи варианта за Европа на хибридния си кросовър RAV4, оборудван със система за рекуперация на топлинната енергия. Това стана на автосалона във Франкфурт, предаде пратеникът на Automedia.bg.

Американската версия бе показана още през април, но тогава от Toyota не съобщиха точните характеристики на всъдехода. Вече е известно, че в силовия му агрегат влизат 2,5-литров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електромотор и комплект никел-метал хидридни батерии.

Общата мощност на задвижващата система е 197 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,7 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. От Toyota официално обявиха, че средният разход на хибридния RAV4 e 4,9 л/100 км.

Моделът е оборудван със система за рекуперация на енергията при спиране. Хибридният кросовър може да рекуперира не само кинетичната, но и топлинната енергия, отделяна от агрегата. Аналогична система се използва и от болидите във Формула 1.

В зависимост от нивото на оборудване хибридният RAV4 ще се предлага както с предно предаване, така и със система 4х4. Във втория случай ще се поставя електромотор на задната ос, който ще подпомага придвижването при хлъзгава настилка и потеглянето от място. Мощността на този двигател е 68 к.с.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #22
    41 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хаха, изуезте от Гоуфо уей, шъ поудеете уей!
  • #21
    37 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хахаха,спри таз японска чалга момче съвсем се повреди
  • #20
    48 rate up comment 12 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    koi se osmeliava da sravniava po6lia plastmasov groznik za bedniaci folksvagen yeti s velikia RAV4??! Ta yeti dori zvu4i po6lo kamo li kak izglejda kato nedovyr6en pikap roomster.Otdelno 4e yeti e po-malyk ot Rav4.
  • #19
    45 rate up comment 13 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Imar vreme germanskite kopirova4i da razu4avat iaponskite tehnologii ili da postypiat kato bmw da se syiuzaiat s velikte iaponski marki za da izkarat ne6to razli4no ot starovremski dizel.
  • #18
    46 rate up comment 12 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Perfektno otnovo nai-modernite avtomobilni tehnologii ot Japan. A i nai-krasivite koli razbira se za razlika ot noktoreza4kite na folksvagen4e muhahahahaha
  • #17
    38 rate up comment 25 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Hibrida e moralno ostariala tehnika
  • #16
    39 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Плюй анонимка. А така. Ще ти олекне. Тойота е оправдание, че караш шкода.
  • #15
    40 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    тойота и качество това е оксиморон. Все едно да кажеш млад старец или дървено желязо. толкова са качествени че журналистите като тестваха приус написаха че пластмасите по таблото се напуквали по-бързо от колкото можело да се напише. Организацията на потребителите в САЩ препоръчваше на американците да не си купуват приус заради евтините материали в колата и лоша возия, като добавим многомилионните сервизни акции, милионите клиенти на Тойота, които я съдиха, рекордните глоби наложени на Тойота в САЩ за укриване на дефекти и т.н. и т.н... само показват, че Тойота и качество са несъвместими неща. Относно статията за този хибрид, не виждам никакъв смисъл от него, защото поне от Тойота дават същия разход и за дизеловия си РАВ, но вероятно ще е доста по евтин. Май цялата история с хибридите на Тойота е мижай да те лъжем.
  • #14
    47 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Техниката на Тойота/Лексус е от най - висока класа без да има компромис в качеството.При ВАГонетките каквото и да вземеш е все ***. Трябва да избираш по - малък или по - голям *** ще вземеш. Немска му работа...
  • #13
    44 rate up comment 10 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 9 години )
    Тойота и Лексус са едно и също. Така че спорът кой чия технология ползва е безсмислен.