fallback
Коментари ( 59 )
Напиши коментар
-
#59
Много интересни неща научих. Благодаря. Поздрави.
-
#58
А смисъла от подобна точност е например GPS система с точност под милиметър. Аз лично не бих я отказал ако беше комерсиално достъпна.
-
#57
Абсолютна стабилност няма, но рекорда на NIST e +/- 2e-18, което дава по-малко от секунда неточност за времето от началото на вселената досега.
-
#56
"Много благодаря за пояснението за избягване на разсейването на атомите посредством прецизни лазери. "Виж сега, разсейването е съвсем различно явление. Тук говорим за поглъщане. Всяка движеща се частица има отместване в честотите на преходите - т.нар. доплеров ефект, независимо дали е йон или неутрален атом. Всичките атоми в атомен часовник са еднакви, за да имат еднакви преходи, иначе може да са неутрални, а може и да са йони.
-
#55
Разбира се че разлика има, но крайния потребител реално няма нужда от най-най-възможно напредналата технология. Пилотите във Ф1 карат и използват възможно най-авангардните машини, но на нас ни е достатъчно и старичко комби, така е и при атомните часовници. Разбира се, на една космическа агенция, метеорологична или метрологична служба, това не и върши работа, съответно тя ще хвърли милионите за сериозният атомен часовник не само защото се нуждае от точно време, но и защото ще предоставя това точно време на нас крайните потребители, които ще си сверяваме часовниците по техния. Ние потребителите не разработваме и не изобретяваме, но ползваме технологиите. Както един изобретател се нуждае от корпорация, която да финансира и вкара в производство технологията, така и корпорацията се нуждае от нас крайните потребители, за да получи печалба от инвестираните милиони/милиарди. Ако едно звено липсва по веригата, няма и верига. Относно патентите: Може би аз се изразявам неточно, за което се извинявам патентът е публична защита на интелектуална собственост.Много благодаря за пояснението за избягване на разсейването на атомите посредством прецизни лазери. Само още няколко въпроса:Само неутралните атоми ли имат разсейване /шум/ и дали всички атоми в атомния часовник са неутрални? На практика, би трябвало да е невъзможно да се постигне абсолютна стабилност, на температура, честота и най-вече захранване, тъй като тези неща дори минимално се влияят от неща като налягане, гравитация, вибрации и т.н. което дава минималното отклонение на атомния часовник от секунда за няколко милиарда години. P.S. За дълги постове в аутомедия пишеш текста в word документ /или друга текстообработваща програма/ копи/пейст. Благодаря още веднъж за обяснението, извинявам се ако съм се държал нахално, или ако съм те обидил.Относно патентите: Може би аз се изразявам неточно, за което се извинявам патентът е публична защита на интелектуална собственост.Много благодаря за пояснението за избягване на разсейването на атомите посредством прецизни лазери. Само още няколко въпроса:Само неутралните атоми ли имат разсейване /шум/ и дали всички атоми в атомния часовник са неутрални? На практика, би трябвало да е невъзможно да се постигне абсолютна стабилност, на температура, честота и най-вече захранване, тъй като тези неща дори минимално се влияят от неща като налягане, гравитация, вибрации и т.н. което дава минималното отклонение на атомния часовник от секунда за няколко милиарда години. P.S. За дълги постове в аутомедия пишеш текста в word документ /или друга текстообработваща програма/ копи/пейст. Благодаря още веднъж за обяснението, извинявам се ако съм се държал нахално, или ако съм те обидил.
-
#54
Да кажем че се съглася с теб за Кюньо ,не съвсем но както и да е..,а относно Форд той няма особен принос за изобретяването на автомобила ...Даймлер и Бенц мойто дете са бащите на днешните автомобили, колкото и да ви е трудно да го преглътнете "хейтърчета"
-
#53
"А Форд е направил автомобилите достъпни ката въвежда поточната линия за производството им с модел Т."Щото сегашните автомобили не са достъпни и не се правят на поточна линия ли? Хе-хе!
-
#52
"но тя е парна,и е по близко до локомотив от колкото до автомобил!"Автомобил по дефиниция в ЗДП е "безрелсово моторно превозно средство с повече от две колела, предназначено за превозване на пътници и товари." По тая дефиниция самоходната машина на Кюно е автомобил и не е локомотив. Ти коя дефиниция ползваш? Може би наложената от немската пропагада че автомобила трябва се задвижва от ДВГ? Ами според нея дизеловия локомотив е автомобил, а пък Тесла Модел С - не.
-
#51
"Хейтърчета кой е създал автомобила ?"Първия документиран автомобил е на Никола-Жозеф Кюно. Във вид най-близък до сегашния му - Хенри Форд.Кюньо може би е изОбретил първата самоходна машина,но тя е парна,и е по близко до локомотив от колкото до автомобил! А Форд е направил автомобилите достъпни ката въвежда поточната линия за производството им с модел Т.
-
#50
Така ако атома тръгне да "бяга" от центъра на уловката, честотата на прехода му се доближава до честотата на лазера и той започва да поглъща, който пък му придава импулс в обратната посока и така го връща в центъра на уловката. Затова ти трябва лазер с много точно настроена честита, която пък зависи от това колко е стабилна температурата, която стабилност пък зависи от стабилността на азахранването му. Хе-хе, сега да не би да разбра?
1 - 10 от 59
първа < 1 2 3 4 > последна