По време на посещението си в Пекин Меркел изнесе реч пред Академията за социални науки, където именно постави проблемите с цялата възможна острота, която дипломацията позволява. „Когато видим автомобил, който изглежда като Smart, но не е Smart, а негово копие, което не е разработено съвсем законно, това не е добре”, обясни канцлерът. Германия щяла да се противопоставя на подобни проблеми, съобщава Automobilwoche.
Китай също можел да постига собствените си икономически цели, само ако правото на интелектуална собственост било гарантирано. Това било важно за чуждите фирми, но също и за китайските предприемачи, които инвестирали в иновации. Законовата рамка в Китай срещу пиратството на индустриални продукти била добра, но имало какво още да се желае по отношение на прилагането на закона и някои други съпътстващи нормативни актове. Имало нужда от по-високо ниво на юридическа сигурност и този проблем, според Ангела Меркел, ще играе важна роля в диалога между Германия и Китай.
На автосалона във Франкфурт (13-23 септември) ще участват 1046 изложители от над 40 държави. От тях китайските са 4 автомобилни производители и около 50 доставчици на части и оборудване. Германските производители възнамеряват да използват изложението като трибуна, от която да се обърнат към незаконните плагиати. BMW вече тръгна срещу производителя на спортния автомобил CEO Shuanghuan в Италия, предприемайки стъпки срещу вносителя на модела. Автомобилът CEO, както и малката кола Nobel копират в дизайна твърде детайлно модели на BMW и Smart (Mercedes)