Първото електрическо превозно средство на Bentley, което обещава истинска революция, ще пристигне през 2026 г. Британската гордост обещава „първи в света истински луксозен градски SUV“. Той ще бъде и един от 10-те EV и plug-in хибридни модела на марката в следващото десетилетие.
Дебютът на EV от базираната в Крю компания трябваше да е следващата година, но като други компании и Bentley отложи своите времеви рамки за пълна електрификация. Производителят ще продължи да развива PHEV технологията поне до 2035 г. Новият шеф на Bentley Франк-Щефен Вализер каза, че фирмата се адаптира към „днешната икономическа, пазарна и законодателна среда“ и нарече новия стратегия „основен преобразуващ план за утрешния ден“.
Bentley разкри смелата си бизнес стратегия Beyond100 през 2020 г. с план да пусне първия си EV през 2025 г. и да стане само електрическа марка само за EV до 2030 г. Ревизираната Beyond100+ вече излага план да се създават само електрически автомобили от 2035 г. нататък. Сега ще продължи с успешната си гама от PHEV модели. След "пенсионирането" на легендарния двигател W12 на фирмата, Continental GT и Flying Spur сега се предлагат само с V8 PHEV задвижване. Bentley все още не е посочил дали всяко от тези превозни средства ще бъде изцяло нов модел или някои ще бъдат вариации на задвижването. При всички случаи това намеква за значително разширяване на гамата на компанията.
Заедно със скица за предварителен преглед, намекваща за линията на покрива на автомобила, Bentley не даде почти никаква информация за новия SUV. Освен по-скоро силно „първи в света истински луксозен градски". Моделът ще бъде проектиран, разработен и произведен във фабриката на Bentley в Крю.
Това потвърждава по-ранните доклади на Autocar, че новият EV ще бъде „кросоувър в сегмента“.
Той ще бъде дълъг по-малко от пет метра, което го прави най-малкото превозно средство на Bentley досега. Новият луксозен електрически SUV на практика ще бъде позициониран под по-големия Bentayga в SUV гамата на фирмата.Този първи BEV определено е крайъгълен камък за Bentley“, каза Вализер „Той няма да замени автомобил: той ще бъде допълнителен модел в нашия автопарк и това ще бъде нещо наистина различно от това, което предлагаме днес."
Фокусирането върху луксозен SUV за градска употреба ще помогне да се компенсира допълнителното тегло и размер, изисквани от батериите в EV.
Докато компанията все още не е дала точни подробности за гамата на модела, техническият шеф на Bentley Матиас Рабе повдигна завесата: „Никой клиент няма да се оплаче от гамата. За нас също е важно пробегът да е добър при нормални условия на шофиране, не само при постоянна ниска скорост“. Рабе също обеща: "Ние не искаме просто да създадем електрическа кола. Тя трябва да бъде истинско Bentley". По темата със звука той обясни: "Всички ние сме любители на колите и звукът е изключително важен, но трябва да идва естествено“, изключвайки въвеждането на изкуствени шумове от двигателя. Но намекна, че фирмата работи върху "нещо по много интересен начин за звука. Не мога да кажа повече, защото никой друг не го прави в момента. Ще бъде наистина вълнуващо".
Както беше съобщено по-рано от Autocar, новият модел ще се базира на новата електрическа платформа PPE на Volkswagen Group, която е съвместно разработена от Audi и Porsche. Тя се използва за новото Audi Q6 E-tron и Porsche Macan Electric. Това може да подскаже големия размер и производителност на Bentley EV.
Говорейки пред Autocar наскоро, Вализер – който преди това е работил в Porsche, определи като „напълно погрешно“ Bentley да разработва модел като на базираната в Щутгарт фирма. Платформата PPE позволява набор от оформления, включително опции с един и два двигателя, като последният предлага задвижване на всички колела. Той може също така да приеме различни размери батерии и типове мотори, докато неговата 800V архитектура позволява ултра-бързо зареждане.
Шефът на дизайна на Bentley - Робин Пейдж вече каза, че новият модел ще запази много от историческите дизайнерски черти на марката. Но включва нов дизайн на предния край заради липсата на двигател с вътрешно горене. Обширните предложения от подразделението за персонализиране на Bentley Mulliner също вероятно ще бъдат ключови за превръщането на модела в истински луксозен автомобил. Трябва да се отбележи, че решението за производство на „градски SUV“ дистанцира първото EV на Bentley от новите електрически съперници като седана Rolls-Royce Spectre.
Бизнес планът Beyond100+ включва и това, което Bentley нарече „фундаментално преоткриване“ на производствената инфраструктура в своя дългогодишен завод в Крю. Това ще „осигури“ бъдещето му като дом на „следващото поколение продукти“. Новата инвестиционна програма в 85-годишната фабрика ще бъде до голяма степен самофинансирана. Тя ще включва нов дизайнерски център, бояджийски цех и линия за сглобяване на EV, което, според фирмата, ще постави нови еталони в „цифровите, гъвкави и високостойностни производствени операции“. Bentley казва, че целта е заводът да се превърне във „фабрика на мечтите“ за неговото изцяло електрическо бъдеще.
Според Bentley всички нови автомобили, които ще бъдат произведени между 2026 и 2035 г., ще бъдат „проектирани и разработени“ в Крю. Но остави отворена възможността някои модели да бъдат произведени, изцяло или частично, в други заводи на VW Group . В момента всички модели на фирмата се сглобяват в Крю, въпреки че каросерията за Continental и Bentayga се на други места.
Докато първоначалният план Beyond100 предвиждаше пет електромобила за пет години от 2025 г. до 2030-а., Bentley не потвърди колко от 10-те нови коли ще бъдат чисти електрички и колко plug-in хибриди. Рабе обаче изключи предлагането на автомобили с избор между PHEV или EV задвижвания. Той каза: „Това би бил грешен отговор за луксозна платформа".
Валидзер по-рано намекна пред Autocar, че някои от бъдещите модели на Bentley ще бъдат „изненадващи“ и „по-екстремни“ от текущата гама. Но категорично няма да се основен фокус на британската гордост. Рабе каза още, че фирмата може да продължи да предлага нови модели само с ДВГ. Нов вариант на Bentayga е такъв и идва следващата година.