Mercedes-Benz разкри част от новите технологии, които ще се появят на следващото поколение на седана E-Class. Машината ще разчита на системи за активна безопасност и автономно управление, като ще може да обменя информация с другите автомобили на пътя.
.jpg)
Според изданието Car&Driver следващата E-Class ще бъде по-технологична от сегашното поколение на S-Class. Новият модел ще получи същата система за полуавтоматично автономно управление, каквато има и флагманът на Mercedes-Benz, но тя ще бъде усъвършенствана.
Технологията използва датчиците, които служат на адаптивния круиз-контрол. С тяхна помощ автомобилът може напълно самостоятелно да се придвижва със скорост до 96 км/ч, като „следи” инфраструктурата и останалите обекти на пътя. Системата работи дори при липса на пътна маркировка. От компанията уточняват, че това не е автопилот и ръцете на водача трябва да бъдат на волана.
Седанът ще получи и система за автоматично паркиране, при която шофьорът може да бъде извън автомобила и да го управлява с помощта на смартфона си. Данните ще се предават чрез Blietooth, затова радиусът на действие ще бъде около 3 метра. Подобни технологии вече използват BMW и Land Rover.
Друго нововъведение е възможността за отключване на автомобила с помощта на смартфон. За целта е нужно само телефонът да се доближи да дръжките. Освен това GSM-ът ще може и да стартира двигателя, след като бъде поставен на специално място в автомобила. Там той ще може да се зарежда без използването на кабел.
Новата E-Class ще разчита и на усъвършенствана система за автоматично спиране в случай на опасност от сблъсък. Технологията ще позволи да се разпознават по-голям брой ситуации, при които ще се наложи нейното използване – например, при преминаване през кръстовище. Системата също така ще помага на водача да избегне внезапно излезли на пътя пешеходци.
Моделът също така ще бъде оборудван с нови адаптивни фарове с 84 индивидуални източника на светлина, всеки един от които може да работи самостоятелно и независимо от другите. Тази технология ще позволява да не се заслепяват идващите насреща автомобили.
Снимка: Mercedes-Benz


1