IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW измъкна 218 к.с. от 1,5-литров мотор

Двигателят с директно впръскване на вода харчи по-малко

BMW измъкна 218 к.с. от 1,5-литров мотор

BMW представи напълно нов турбо-мотор, оборудван със система за впръскване на вода. Инженерите на баварците са успели да измъкнат 218 к.с. от агрегата, чийто работен обем е 1,5 литра.
BMW измъкна 218 к.с. от 1,5-литров мотор
Прототип на двигателя е поставен на хечбека BMW 1-Series. При него фина струя вода се впръсква в колектора, благодарение на което мощността на мотора се увеличава с около 10%, а обемът на вредните емисии намалява.
BMW измъкна 218 к.с. от 1,5-литров мотор
Инженерите на баварската компания са категорични, че впръскването на вода оказва благотворно влияние и върху икономичността на агрегата, най-вече при спортно каране.
BMW измъкна 218 к.с. от 1,5-литров мотор
Всъщност новата технология вече бе изпробвана при купето BMW M4, което служи като кола за сигурност в шампионата Moto GP. При този автомобил водата за охлаждане се съхранява в 5-литров резервоар, който регулярно се пълни. За да се облекчи работата на мотора е създадена специална система, която премахва конденза. И позволява на двигателя винаги да бъде готов за работа на пълни обороти.

Снимки: BMW

Тагове: bmw1-series
0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Чувах напоследък , че има алуминиеви двигатели! А дали цилиндрите им са алуминиеви? Или сегментите? Дали не съм пропуснал нещо?
  • #8
    0 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    не виждам проблем с корозията с алуминиев двигател.
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    FunFree ( преди 9 години )
    Т.н. Пароинжектор познат от 1936г.Водата се изпарява в цилиндрите и се получава прегрята пара. (като при парен локомотив). Прегрятата пара повишава значително средното индикаторно налягане в цилиндрите и подобрява КПД.Проблем е, че парата има поне 10 пъти по висока корозионна активност от чешмяна вода. До момента не са открити материали за цилиндри сегменти и пр. за такъв двигател. Обикновен автомобил изкарва 15 000км с пароинжектор преди основен ремонт.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    bmw e60 ( преди 9 години )
    Всъщност наистина вкарват вода в двигателяhttp://***.digitaltrends.com/cars/bmw-water-injection-news-performance-pictures/
  • #5
    2 rate up comment 10 rate down comment
    bmw e60 ( преди 9 години )
    Не се впръсква вода в двигателя.Водата служи за охлаждане на интеркулера. До сега беше с въздушно охлаждане сега е с водно.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пламен ( преди 9 години )
    Нищо ново под слънцето. В корабни условия от 5-6 години насам се ползват хомогенизатори за смесване на гориво и пара. Отделен е въпроса за вредата над разпръсквачите, но ДА ефект с намаляване на горивото има!
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз не разбрах, тази вода служи само за охлаждане ли?
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    това е нещо дето се знае от 50г., има такива системи за тунинговани коли, а автопроизводителите не го ползват в серийните. и какво стана че БМВ се сетиха а него
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Кое от двете?"Двигателят с директно впръскване на вода харчи по-малко""фина струя вода се впръсква в колектора"