IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-популярните коли в света - една нестандартна класация

Ето кои са най-продаваните модели в страни като Иран, Мозамбик и Северна Корея

Най-популярните коли в света - една нестандартна класация

Японските автомобили са особено популярни в САЩ, но какви коли предпочитат самите японци. Или пък кои модели се продават най-много в държави като Северна Корея, Китай или Иран? На тези въпроси се опитва да отговори изданието Autoexpress съвместно с сайта BestSellingCarsBlog.

Hawtai Lusheng E70
Най-популярните коли в света - една нестандартна класация
Това е най-продаваният автомобил в Северна Корея. Всички данни за обема на продажби, както и за цената му са строго засекретени, тъй като поръчките идват директно от държавата. За машината обаче се знае, че предимно изпълнява функциите на такси в столицата Пхенян. Що се отнася до техническите му детайли, единствено известно е, че в основата му е модел на Hyundai от 2000 г., а производството се извършва в Китай.

VW Gol
Най-популярните коли в света - една нестандартна класация
Това е най-продаваният автомобил в Южна Америка. Компактният модел (да не се бърка с Golf) излиза още през 1980 г. Освен като хечбек, той се продава и като седан под името Voyage.

Peugeot Pars
Най-популярните коли в света - една нестандартна класация
Най-продаваният автомобил в Иран е и един от най-продаваните модели на Peugeot в историята на марката. Това няма как да бъде пренебрегнато, дори като се има предвид, че прародителят на Pars - Peugeot 405, съвсем скоро ще навърши 30 години.

Matchedje F16

Най-популярните коли в света - една нестандартна класация
Това е бъдещият бестселър в Мозамбик. Производството на този пикап се поддържа от Фронта за освобождение на Мозамбик, който иска до 2025 г. годишният обем на производство да достигне 1 млн. единици. Машината, естествено, е създадена от китайци, които също така контролират нейното производство.

Mobius II

Най-популярните коли в света - една нестандартна класация
Най-популярната машина в Кения е местно производство. Тя струва около 10 000 долара, но конструкцията и е максимално опростена. Моделът се предлага с 6 или 8 места, като може да носи товар до 500 кг. Задвижването е поверено на 2,0-литров бензинов двигател от Toyota.

Honda N-Box
Най-популярните коли в света - една нестандартна класация
Най-успешният кей-кар в Япония през последните години. Японските машини, оборудвани с 660-кубиков мотор и с дължина под 3,4 метра са любимото средство за придвижване в големите мегаполиси. През 2014 г. почти всеки втори автомобил, продаден в Япония, влиза в тази категория. Конкуренцията е жестока, така че успехът на Honda не е никак лесен.

Toyota Avanza
Най-популярните коли в света - една нестандартна класация
Най-популярният модел на пазара в Индонезия, където по принцип доминират именно Toyota и Daihatsu. Годишните продажби на Avanza надминават 200 000 единици.

Wuling Hongguang

Най-популярните коли в света - една нестандартна класация
Това е мечтата на всеки производител - негов модел да бъде най-продаван на пазара в Китай. Марката е местна, въпреки че 44% от нея принадлежи на General Motors. Тайната на минивана е в ниската му цена - около 7400 долара. Само през миналата година собственици на нов Hongguang са станали повече от 750 000 души.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Пантелей ( преди 10 години )
    Интересно кой ви излъга, че пътищата в Иран не са добри. Имам познати тираджии които са пътували преди време там и казват, че пътищата са им перфектни. Повечето държави в Европа могат да си мечтаят за такива. Преди 2 г. се върна един приятел от пътешествие в Иран. 14 000 км. са минали по пътищата на тази държава. Няма дупки, кръпки и липса на маркировка перфектни са. Нормалните им пътища са с 2 ленти в едната посока и аварийна. Това за тях не е магистрала, а обикновен път.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Aleks ( преди 10 години )
    метанови бутилки и ето ти мах натоварване на задния мост.Но темата не е за това. Сигурен съм, че окачването на 405 в иранското изпълнение е подсилено, модифицирано и по-малко комплицирано, а може и дори отзад да не е оригиналното торсионно.
  • #5
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "...френско окачване из Иранските пътища..."Това само показва че слабото френско окачване е само митове и легенди. Като дългогодишен собственик на френски коли мога да кажа че единственото слабо място на френското (предимно торсионно) окачване е че не носи на редовно товарене на мах - скоро торсионите омекват но колко често си товариш колата на мах, като гледам из София 90% от колите возят 1 или 2-*** човека. А ако ще я товариш редовно си вземи баничарка
  • #4
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Никой от тия *** не може да се сравни с Газ-24! Това е истински автомобил! Мощен, красив, надежден. А тука само някви чайници.
  • #3
    5 rate up comment 14 rate down comment
    GTE ( преди 10 години )
    Това с Пежо 405 (с мигачи в огледалата) и френско окачване из Иранските пътища ... ШОК !!!!
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Един там ( преди 10 години )
    Тва, кенийското МПС, е много яко... !!!
  • #1
    28 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    почти всеки втори автомобил в Япония е с 660 кубика двигател и под 3.4 м, това е интересно ...