IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW обеща водороден автомобил до 2020 г.

Баварците подготвят и електрически кросовър

BMW обеща водороден автомобил до 2020 г.

Първият водороден автомобил на BMW ще се появи на пазара най-късно през 2020 г. Това твърди изданието Auto Express, което се позовава на неназовани представители на германския производител.
BMW обеща водороден автомобил до 2020 г.
Хибридът X5 xDrive40e. Снимка: BMW

Според информацията машината с горивни клетки ще стане част от семейството екологични модели BMW i. Моделът се разработва съвместно с марката Toyota, която вече предлага на пазара своя водороден седан Mirai. Баварците обаче не желаят да използват първото поколение на технологията и ще изчакат появата на втората генерация на водородните агрегати.

Преди това обаче BMW ще попълни линията i с трети модел. Това ще бъде електрически кросовър, който ще се присъедини към BMW i3 и BMW i8. Целта на този автомобил е да се пребори за клиенти с бъдещия Tesla Model X. Американската машина най-вероятно ще излезе на пазара в началото на 2016 г. Опити за направата на електрически кросовър правят не само в BMW и в Tesla. Наскоро от Audi обявиха, че подготвят модела си Q6, който ще се предлага и във версия с електромотор

Моделът на BMW ще се произвежда в завода в Спартенбърг (САЩ). Именно там се сглобяват и по-голямата част от кросовърите на германския производител.

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Швабен - това, че Lexus го наричат така не значи че е вярно. RX няма нищо общо като качества с X5 - и преди и сега. Също така разликата във времето между излизането на единия и на другия е около 1г - знаеш, че изцяло нов клас автомобил не се пуска в продажба за 1 година. За водорода-може да е с нулеви вредни емисии когато отдава енергията си, но емисиите са много високи при производството му. Също така има и много рискове свързани с използването му
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Хех, точно японците разработиха първообраза на Х5 - Lexus RX300, първия в света премиум кросоувър. Х5 е негов клонинг. А водорода има едно основно предимство - нулеви вредни емисии. Само електромобилите могат да го конглокират.
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Когато японци или корейци започнат да произвеждат и продават автомобил като X5 тогава можете да говорите, че диктуват тенденциите.Засега водорода е екзотика с недоказани предимства/недостатъци а хибридите за момента след 20 г. развитие още не са особено убедителни и са за много ограничен кръг клиенти.
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Нев ( преди 10 години )
    Като приемем факта, че най-добрите гермаски премиуми са БМВ и Мерцедес, и първите чакат на Тойота да им даде технологиите от бъдещето, представям си за какви "велики" хибриди, е-трони, ме-трони бълнуват във Вагенската измекярска фирма! Добре че са японците и корейците вече да диктуват световните тенденции в автомобилостроенето, че ако зависеше от Меркел, още 100 години ще си тракаме с канцерогенниците за да тъпчем джоба на Хер Вурст!
  • #8
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    BMW е относително малка компания сравнена с огромните Toyota, VW, GM и т.н.Нормално е да нямат достатъчен финансов респ. времеви ресурс за разработка на екзотични технологии и затова ще ги вземат от Toyota и в замяна на това им дават двигатели.Ако четем обаче между редовете се вижда, че явно технологията на Toyota към момента е зле и затова от BMW се надяват на 2ра версия, тъй като BMW предпочитат (както и другите германци) когато пуснат нещо то да няма съществени недостатъци.
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    1 ( преди 10 години )
    Те 2020г. Тоиота ще правят летящи коли вече :D
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В случая ти цитирам обяснението за разрушаване на горивната клетка, ама най-интересно ще е какво ще се случи с горивото под налягане, когато някой пироман реши да пали коли за забавление.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да измислили са го, ама оправданието: при нарушаване на целостта на горивната клетка водородът, тъй като е под налягане излизал моментално. Само не споменаха какво се случва, ако излизащият газ под налягане срещне искра или по-лошо: огън, може би компанията производител на Хинденбург ще ни разкаже. Не можеш да предвидиш деформациите при всички възможни случаи, а предизвикването на искра не е изолиран случай при катастрофи.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Измислили са го как,не се притеснявай......На хората това им е работата-да измислят неща които за масат звучат нереално.Тя и баба ти преди 20 год. не е вярвала ,че ще има телефон с камера и интернет който може да ти пали колата и пуска климатика ама.....
  • #3
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Как човек да не се чувства спокоен, докато управлява автомобил, чието водородно гориво е 10 пъти по-запалимо от петрола и 20 пъти по-взривоопасно и се намира под 10 000 атмосфери налягане...