Кампанията по обновяването на лекотоварната "флота" на Фолксваген продължава. След появата на новия Транспортер преди 3 години, след новото Кади, сега е наред новият LT, който ще се появи през 2006. Очаква се той да отвори нова страница в 30 годишната история на модела LT.
Може би най-съществената характеристика на новия LT са по-мощните двигатели и като цяло големия избор от агрегати. 2.5 литровия TDI двигател е предлаган в четири варианта - с мощност 89 к.с., 109 к.с., 136 к.с. и 164 к.с. Всички дизелови двигатели за LT се характеризират с висок въртящ момент още при ниските обороти. При тези мотори Фолксваген започва да прилага технологията common-rail към която се насочва, като изоставя технологията помпа-дюза. В допълнение моделът се предлага с филтър за твърдите частици още в базисната си версия. Като стандарт е монтирана и шестстепенната ръчна скоростна кутия. Лекотоварният автомобил има нова спирачна система, която действа сигурно, независимо от теглото на товара в колата. Системите ABS и ESP също са още в стандартния модел. Кабината е ергономична и предлага удобство на водача, независимо от неговия ръст или тегло. В нея са разположени доста практични места за багаж или документи. Лостът за скоростите е от типа Joystick и е много удобен при маневриране.
Фолксваген LT дава големи възможности за вариации на вътрешното пространство. Предлагат се три размера на колесната база, четири дължини на каросерията и три височини на покрива. Максималният обем за товари е 17м3. или 2670 кг. Дъстъпът до товарното отделение е много удобен. При автомобилите със средна или удължена колесна база се предлагат плъзгащи се врати, които позволяват товаренето на стандартни палети. В колата има място за две палети поставени една до друга. Външният дизайн на новия Volkswagen LT няма нищо общо със стария модел. Модерният му и динамичен вид се подчертава от страничните лайстни за защита, от вертикалните светлини и чистите линии.{moscomment}