IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota обяви рекордна печалба

Слабата йена е с основен принос за годишния резултат на японската компания, която изнася над половината от продукцията си

Toyota обяви рекордна печалба

Toyota обяви рекордна печалба
Тойода: Тази година ще е решителна за компанията. Снимка: Ройтерс

Японският автомобилен гигант Toyota отчете рекордна печалба за изминалата финансова година главно заради слабата йена.

Както обяви най-големият по продажби производител на автомобили в света, оперативната печалба е скочила с 20% до 2,75 трлн. йени (20 милиарда евро). Благодарение на благоприятния валутен курс и спестяването на разходи е бил компенсиран спадът на продажбите.

Чистата печалба за приключилата на 31 март фискална година се покачва с 19,2% до рекордната сума от 2,2 трлн. йени. Приходите от продажби скачат със 6 на сто до 27,2 трлн. йени. За новата фискална година, която приключва на 31 март 2016 г., Toyota очаква леко повишение на оперативната печалба до 2,8 трлн. йени.

От всички големи японски автопроизводители Toyota се е възползвала най-много от слабостите на местната валута, тъй като компанията изнася повече превозни средства, отколкото Nissan или Honda. Toyota произвежда повече от една трета от всички свои автомобили в Япония, като продава повече от половината от тях в останалата част на света.

Анализаторите очакват през текущата фискална година да има нова рекордна печалба. Въпреки това слабата йена може вече да не подкрепя толкова много резултатите, колкото през последните две години. Наистина йената остава слаба спрямо щатския долар, но в последно време местната валута поскъпна спрямо други валути като еврото и австралийския долар.

Ето защо бъдещото развитие на концерна ще зависи според пазарните експерти още повече от бъдещата стратегия за растежа на главния изпълнителен директор Акио Тойода, особено след като обозначената от самия Тойода фаза "умишлена пауза" наближава своя край. Toyota се въздържаше да прави нови инвестиции в нови заводи, а вместо това се фокусираше над други неща, като развитието на нови производствени технологии.

„Тази година ще е важен повратен момент за Toyota, дали ще направим сериозна крачка към стабилния растеж, или ще се върнем към стария начин“, каза Тойода, цитиран от Ройтерс. През април компанията обяви, че ще вложи 1,4 млрд. долара в нов завод в Мексико и разширяването на съществуваща фабрика в Китай.

За текущата година Toyota очаква да продаде 10,15 млн. коли след 10,168 млн. броя през изминалата година. Японският концерн се съревновава с Volkswagen за лидерската позиция на пазара.

За цялата година се повишава и дивидентът от 165 на 200 йени за акция. Освен това Toyota обяви, че ще изкупи собствени акции на стойност 300 млрд. йени.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Айде след 5-6 години пак ще си говорим като влязат масово екобусти, тиефсиайки и други напомпани матори на по 112 джамбазки иляди. ;)
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Nev, разликата я правя и съм чел по въпроса, просто отбелязах, че БМВ реално са търсили някакви алтернативни решения преди време.Сега аз не си изтъквам грамотостта и не парадирам с нея. Ама да се казва, че чак пък никога нищо не с правили е тъпо.
  • #6
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Nev ( преди 10 години )
    "Това за БМВ и водородните не е съвсем вярно. Имаха 2005 до 2007 бивалентна 7ма серия. На бензин и водород." Фетз, правишли разлика, м/у конвенционалния двигател на БМВ, работещ на водород, на принципа на повечето таксита в БГ на газ/бензин и водородната горивна клетка на Тойота, задвижващата ел. двигател и още над 5600 патента при водородните технологии, които пуснаха за свободно ползване? Поне се ограмотете малко, преди да се изказвате компетентно по всички въпроси, над интелекта ви!
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дано само и те не се фокисират в автомобили с живот 5-7-10 години максимум, при които двигател, трансмисия и др. по-големи агрегати са консумативи. Щото няма да има кво да караме в Бг, както е тръгнало всички да произвеждат трошки.
  • #4
    19 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В цялата статия прозира абсолютното невежество на автора. Според него, само заради слабата йена са си вдигнали толкова печалбата. По-голяма глупост няма. Дори първоглоксник в икономическа специалност знае, че слабата валута влияе на увеличаването на износа, но не и на печалбата непременно. Другата глупост е че Тойота се били съревновавали с ФВ за първото място. Когато си едноличен лидер дълги години другите се съревновават с теб. Освен това на Тойота никога не им е било фикс идея да са Но. 1.
  • #3
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Фетз ( преди 10 години )
    Това за БМВ и водородните не е съвсем вярно. Имаха 2005 до 2007 бивалентна 7ма серия. На бензин и водород. Въпросът, е че стратегията им е шифтната в посока продажба на пърформанс и хендлинг коли. Ходът за игра с Тойота е много умен, защото сами няма да успеят в никакъв сличай. Така или иначе автомобилостроенето се очертава да остане една игра на групиране между големите, както и на поглъщане, докато опадат "малките круши" от пазара. Евала на Тойота за разултатите, евала им и за доброто качество
  • #2
    23 rate up comment 12 rate down comment
    Nev ( преди 10 години )
    "добре че БМВ им помага иначе скоро няма и да са номер 3"Ами Тойота пуснаха първия си хибрид през далечната 1995 ако се не лъжа, и от тогава са продали милиони бройки на една от най-надежните коли в света, според повечето от класациите, а БМВ тепърва, след като направиха joint ventureс Тойота излязоха на пазара с хибридите и ел. автомобилите. Така че пак си помисли, кой на кого помага? Да не говорим пък за водородните задвижвания, там БМВ дори нямат планове още...
  • #1
    12 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    добре че БМВ им помага иначе скоро няма и да са номер 3