IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Моделът предлага и автоматична кутия с 9 степени

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Новостите в моделната гама на Honda демонстрира българското представителство на марката по време на специално събитие. Пред журналисти бяха представени обновените версии на Civic и CR-V, които вече са налични на пазара.

При Civic модернизацията е засегнала най-вече някои елементи от дизайна, шасито и електронните системи, като затова в този материал ще обърнем внимание на по-големия модел CR-V. Той също демонстрира нов дизайн, но и значителни новости по отношение на задвижването.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Обновеният Civic

Основната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Той има четири цилиндъра и обем от 1,6 литра, като генерира 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът замества използвания до скоро 2,2-литров мотор, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен. Той разполага с два турбокомпресора, като по-компактният е с турбина с променлива геометрия (VGT) и оптимизира представянето при ниски обороти. По-големият сработва в средни и високи обороти. Казано иначе, двигателят разгръща въртящия си момент още при потегляне, като постига максималната стойност от 350 Нм при едва 2000 об/мин.

Динамиката на агрегата е повече от задоволителна, като незапознат трудно би повярвал, че под капака е поставен двигател с обем от само 1,6 литра. Благодарение на двойната турбо система максималната тяга е налична в широк диапазон от обороти, а обичайната за моторите с  принудително пълнене "турбо дупка" е на практика незабележима.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
По време на представянето бяха налични единствено автомобили с ръчна предавателна кутия с 6 скорости. Дългоочакваният автоматик с 9 степени вече може да бъде поръчван, като първите доставки към клиенти са насрочени за това лято.

Версиите с новата трансмисия, производство на ZF, обещават да бъдат дори по-икономични, най-вече при движение по магистрала и в града. Но и моделът с механична кутия може да се похвали с повече от приличен разход. При нашия тест Honda CR-V показа потребление в рамките на 6 литра на 100 км, а при известно старание от страна на шофьора разходът може да бъде сведен дори под 5 л/100 км.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Що се отнася до цялостното представяне на обновената Honda CR-V, то може да бъде сравнено с това на лек автомобил. Ефектът е търсен, като инженерите са имали задача да конструират автомобил, който не само предлага увеличена проходимост, но и висок комфорт и нисък разход на гориво. И са я изпълнили доста успешно.

Новият CR-V стои на само 16,5 см. от пътя, което изглежда достатъчно за ежедневните нужди на повечето шофьори. По-малкият просвет, разбира се, ограничава представянето извън пътя, но пък значително подобрява комфорта при движение по асфалт.

На магистрала Honda CR-V стои стабилно и сигурно, с минимален крен при завои. Аналогична е и ситуацията по планинските пътища. За подобрената стабилност роля изиграват също така редица нововъведения при модернизирания модел - увеличени с 15 мм предна и задна следи, окачване с нова характеристика, по-директно предавателно отношение на кормилното управление и др.

Въпросният нов дизелов двигател с мощност 160 к.с. се оборудва стандартно с активна система AWD, която също подобрява представянето на пътя и извън него. Технологията предава основната част от въртящия момент на мотора към предните колела, като следи редица параметри - двигател, трансмисия, електронни системи. При необходимост, както и при всяко потегляне, системата включва в задвижването и задните колела.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Модернизираната Honda CR-V може да се похвали също така с подобрена шумоизолация на салона, нови елементи и материали в интериора и напълно нова инфо-развлекателна система Honda Connect със 7-инчов дисплей, която разчита на операционна система Android 4.0.4 и предлага достъп до интернет.

Интересна новост е също така системата, която следи пътните знаци - най-вече тези за ограничение на скоростта, и ги извежда на екран на централната конзола. Моделът може да бъде оборудван също така с интелигентен автопилот, който следи както колите отред и отзад, така и тези встрани. Предлагат се още технология за следене на мъртвата зона и на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.

Съществени промени са извършени също така по екстериора на колата, като модернизираният CR-V се явява предвестник на новия дизайнерски език на Honda, който ще бъде въведен при всички нови модели.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Като цяло модернизацията на CR-V приближава модела още повече до леките автомобили - както откъм дизайн, така и като поведение. От една страна моделът е загубил част от възможностите си извън пътя, най-вече заради намаления просвет. От друга обаче японският автомобил печели ценни точки по отношение на комфорта и разхода на гориво.

Honda CR-V изглежда отлично решение за онези, които търсят комфортен автомобил за къси и дълги пътувания. Моделът предлага водещ простор в купето, голям багажник, модерни технологии за безопасност и добро сцепление при лоши пътища - заснежени, заледени или кални. А благодарение на новия 1,6-литров дизел, печели допълнителни точки не само с нисък разход на гориво, но и с изненадващо добра динамика. Очакваме с нетърпение и новата автоматична кутия, която ще изпитаме по-късно тази година.

В България цените на Honda CR-V започват от 44 990 лв. с ДДС. Стартовата цена на автомобил с новия дизелов мотор със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.

Технически характеристики на Honda CR-V със 160 к.с. и ръчна кутия:

Ускорение 0-100 км/час: 9,6 сек.
Максимална скорост: 202 км/ч.
Разход на гориво
  - в града: 5,3 - 5,5 л/100 км
  - извън града: 4,7 л/100 км.
  - смесен: 4,9 - 5,1 л/100 км.
Собствено тегло: 1630-1718 кг.


Снимки: Automedia.bg, Honda
 

Тагове: Honda CR-V
0 от 500
  • #116
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ясно е, че това двигател на Фиат. Дано поне е качествен.
  • #115
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Алуди,селска рикша за мазни *** дюмбели и чалгари.
  • #114
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Volkswagen в Топ 10 на най-калпавите двигателиВ топ листата първите 2 места по надеждност се заемат от японските производители Honda и Toyota, а третото място на Mercedes, като разликата между първия и втория е почти двойна. Оказва се, че едва един от 344 двигателя Honda е създал грижа на своите собственици, следвани от 1 от 171 потребителя на Toyota и 1 от всеки 119 собственика на Mercedes. Според специалистите от Warranty Direct моторите са най-разходоемкият ремонт в един автомобил, пише autoclub.bg.Управляващият директор на Warranty Direct, Дънкан МакКлър Фишър, коментира изследването така: "Ремонтът на двигателя е може би един от най-големите страхове на водача, защото е свързан с много скъпи части и много часове труд. Броят на дефектиралите двигатели може би изглежда малък на фона на проблемите с осите и окачването, но поправките по двигателя почти винаги водят след себе си разходи в хиляди, непокрити от гаранцията на автомобила."Топ 10 на най-здравите двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 Honda 0.29% 1 от 3442 Toyota 0.58% 1 от 1713 Mercedes-Benz 0.84% 1 от 1194 Volvo 0.90% 1 от 1115 Ягуар 0,98% 1 от 1036 Lexus 0.99% 1 от 1017 Fiat 1.17% 1 от 858 Брод 1.25% 1 от 809 Nissan 1.32% 1 от 7610 Land Rover 1.38% 1 от 72Топ 10 на най-ненадежните двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 MG Rover 7.88% 1 от 132 Audi 3.71% 1 от 273 MINI 2.51% 1 от 404 Saab 2,49% 1 от 405 Vauxhall 2.46% 1 от 416 Peugeot 2.26% 1 от 447 BMW 2.20% 1 от 458 Renault 2.13% 1 от 469 Volkswagen 1.91% 1 от 5210 Mitsubishi 1.70% 1 от 59
  • #113
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до Leberknoedl ( преди 9 години )
    Пропусна Сименс, който в последствие бе закупен от Континентал. Сименс станаха известни с горящите пиезо дюзи за 2.0 ТДИ:)HDI, CRDI, TDI и тн са запазени означения за мотори, не за дюзи. Дори VAG си запазиха TDI въпреки че са с комън рейл дюзи вече.
  • #112
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Повече или по-малко, това е известен проблем на някои TFSI двигатели на VW Group , консумиращи повече петрол, отколкото се очакваше. В Холандия, обаче, тези дни, една застрахователна компания решиха да възстанови вече не ремонти, свързани с този проблем.Проблемът възниква, както на 1.4, 1.8 и 2.0 TFSI, използван от всички марки на VW Group (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda) дори и в бързи модели, вижте Golf GTI , а някои 2.0 TDI двигатели, като Volkswagen Amarok и Transporter .Предимно, проблемът с висока консумация на масло се случва в 2.0 TFSI. Холандското дружество Autotrust го казва е получил съобщения, че те консумират до 1 литър масло на 1000 км, а тя получава около заявление за обезщетение на всеки два дни. Вие разбирате, че проблемът за застрахователната компания е голям, който има няколко стотици застрахованите автомобили с TFSI и TDI двигатели.Така той решава да спре да плаща компенсация за разходите за ремонт щети (нови и извори на бутала), холандската фирма уводни модели на VW Group, на PON, да не са го направили досега нито един коментар по този въпрос.
  • #111
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хонда двигатели номер 1 в света.Алуди в топ10 на най-калпавите двигатели.Всеки 27-ми двигател на Алуди за моргата.Факт пише го навсякъде.Мухахахахахахаха.
  • #110
    2 rate up comment 7 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Honda petni reputaciata na Maclaren s tezi 4uplivi imalomo6tni dvigatel4eta.Van ot Formula 1 jalturi.Tova e sport za injinerni genii,a ne metar i kinta drebosaci s caisi
  • #109
    2 rate up comment 8 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Toi nikoi ne si vzima honda osven tojotodjiite s 2 leva v djoba,no sega i s dvigateli ot Fiat napravo stava mazalo
  • #108
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Виж Алуди с мотор от Трабант и Вартбург има колкото си искаш.
  • #107
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    На тази земя няма Хонда с мотор на Фиат.На другите планети може,но тук все още не.Хонда не са чували и не знаят за съществуването на Фиат.Иначе може всички да зе бъзикат колкото си искат.