VW Touareg е сред способните SUV автомобили, които се справят добре както на шосето, така и извън него. Тунинг ателието JE Design обаче буквално заличи офроуд способностите на модела, като значително подобри динамиката му на пътя.
Проектът на компанията е базиран на обновената версия на Touareg във версия с пакет R-Line и предлага както оптичен, така и силов тунинг.
По отношение на дизайна, JE Design са заложили на мащабен бодикит, който придава буквално състезателен външен вид на автомобила. Виждат се нови предна и задна части, странични прагове, 22-инчови джанти, изпускателна система с две или четири крайни тръби, спойлери, по-широки арки на кланиците и др.
Сериозно редуциран е просветът, като доработеният модел е снабден с твърдо спортно окачване, което оптимизира поведението при движение по гладки асфалтови пътища.
Също с цел по-добро представяне на асфалта, тунерите са доработили и най-големия дизелов мотор, предлаган за модела. Той е V8, като след намесата на ателието генерира 410 к.с. и 930 Нм. Стандартните показатели на мотора са 340 к.с. и 800 Нм.
Благодарение на увеличените показатели моделът е способен на спринт от място до 100 км/час за само 5,4 секунди, или с около половин секунда по-бързо от Porsche Cayenne S Diesel.
Въпреки оптимизацията моделът на JE Design не може да се нарече най-бързия дизелов SUV в света. Тази титла остава притежание на Alpina XD3 Biturbo.
Добрата новина е, че пакетът не е от най-скъпите. Силовият тунинг коства 2399 евро. Оптичният пакет се предлага срещу 4760 евро, като клиентите могат да поръчват и отделни елементи.
Снимки: JE Design