IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford чества 50-годишнината на Transit

В навечерието на юбилея лекотоварната гама на компанията отбелязва най-добрия си пазарен дял от 20 години насам

Ford чества 50-годишнината на Transit

Популярният лекотоварен автомобил Ford Transit празнува 50-ия си юбилей през 2015 г., съобщават от базираната в САЩ компания.
Ford чества 50-годишнината на Transit
Снимка: Ford

Първият модел с това име слиза от поточната линия в Лангли, Англия, на 9 август 1965 г. А днес, 50 години по-късно, Transit се е превърнал в цяло моделно семейство, реализирано на пазара в почти 8 милиона екземпляра.

"Паркирани един зад друг, всички произведени през изминалите 50 години Transit-и биха обиколили земното кълбо. Средно, клиентите са купували нов Transit на всеки 180 секунди от създаването му досега", разкриват от Ford.

Настоящата гама Transit се състои от 4 модела – Transit, Transit Custom, Transit Connect и Transit Courier – чиито продажби в Европа за първото тримесечие на 2015 г. отбелязват ръст от цели 42% спрямо миналата година. Общият брой продажби достигат 70 646 екземпляра, калкулирайки пазарен дял от 13.3%, или най-добрият резултат на марката от 20 години насам.

Ford Transit дебютира на пазара като единичен модел, но бързо еволюира с широка гама от версии и каросерии: от ванове, през самосвали и кемпери до извънредни единични екземпляри, задвижвани от Cosworth V8 двигател.

Още през 1976 г. продажбите надминават 1 милион екземпляра, а следващите юбилеи са през 1985, 1994, 2000, 2005, 2010 и 2013 г. С принос от продажбите на по-малкия Transit Connect – над 1 милион бройки – и от компактния, изцяло нов Transit Courier, общото производство на всички модели Transit ще достигне 9 милиона през 2015 г., прогнозират от компанията.

Днес Transit е представен на 6 континента, като се произвежда в Турция, Русия, Китай, САЩ.

Тагове: Ford Transit
0 от 500
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Транситите не са лоши, но след определен бр. км стават много капризи. До около 200 000 км. грижи няма, но след това предстоят големите проблеми. Моя е на 300 000 км. 2008 г. и съм сменил какво ли не вече. Май само двигателя и купето не са пипани. Най-лошото е че и много гние. Не повече обаче от Транспортерите на ФВ, а най-много гният Мерцедесите Вито. Нещо подобно са на Опел Кадет на 15 г., но при Вито гниенето започва след 3-тата година и то много прогресивно.
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Коста ( преди 10 години )
    Честито! Да почерпи!