IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дългоочакваното ново Mondeo

Карахме го

Дългоочакваното ново Mondeo

Новото Mondeo е по-добро от всякога, но и задачата му е по-трудна. Автомобилът е позициониран в сегмент с намаляващи продажби, от който отпадат дори популярни играчи. Моделът на Ford е сред лидерите по продажби в своята категория, като новото му поколение ще опита да запази доброто си класиране с модерни и уникални технологии, нови версии, още по-голям простор и икономични двигатели.
Дългоочакваното ново Mondeo
За да бъде добре въоръжен за битката за клиенти, Mondeo бе задържан за оптимизации на няколко пъти. Чакането обаче си е струвало, тъй като четвъртата генерация на автомобила демонстрира редица модерни технологии, някои от които се появяват за първи път в автомобилната индустрия.

Не случайно в компанията наричат новото Mondeo "най-технологичния Ford досега". Автомобилът може да бъде оборудван с новаторските надуваеми задни колани, които при сблъсък рязко се надуват, разпределяйки силата на удара на пет пъти по-голяма площ.

За да предотврати евентуален сблъсък, колата разполага и със системите активен паркинг асистент (паркира колата и я извежда от паркомястото автоматично), асистент за странична помощ (предупреждава за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад), асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци, адаптивен автопилот, технология за разпознаване на пътните знаци и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новост са също така адаптивните LED фарове, които разполагат със 7 предварително настроени режима. Те се избират автоматично в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и др. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя.

Подобрения са правени и по отношение на конструкцията, като общото тегло на колата е редуцирано със 115 кг. Четвъртото поколение Mondeo е изградено на новата D-платформа на Ford, а каросерията му е с 40% по-здрава от тази на предшественика (устойчивостта на усукване е оптимизирана с 25%). Освен това А- и В-колоните и релсите на покрива са изработени от хидроформирана високоякостна стомана, което се прави за първи път в индустрията. Магнезиева структура пък е използвана за задния капак на версиите с 4 и 5 врати.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новости не липсват и в гамата мотори, която вече покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатите са средно с 14% по-икономични от преди и разполагат стандартно със старт/стоп система, радиаторна решетка с активни клапи, икономичен режим и др.

За първи път при Mondeo се предлага и система 4х4.

Гамата от мотори стартира с малкия 1,0-литров мотор с три цилиндъра. Той е от серията EcoBoost и предлага 125 к.с. и 170 Нм.

По време на представянето в България този модел не бе наличен, като успяхме да изпробваме следващия EcoBoost мотор в гамата. Агрегатът е четирицилиндров, има обем от 1,5 литра и генерира 160 к.с. и 240 Нм.

Въпреки че има намален обем и турбина, двигателят демонстрира равномерен и плавен ход, като се развърта добре в почти целия диапазон от обороти. Динамиката му също впечатлява дори при висока скорост. От официалните данни става ясно, че средното потребление на гориво при този двигател е около 6 литра на 100 км, но реално може да постигнете подобен разход единствено извън града. И то ако се постараете. При магистрална скорост и по-динамично шофиране разходът може да достигне и до 10 л/100 км, както показа нашия тест.

Ако по-често шофирате колата си с висока скорост, по-добрият избор са дизеловите мотори. Ние се спряхме на 2,0-литровия дизел със 180 к.с. и 400 Нм. При същите условия моторът показа разход от малко под 6 на 100, като освен това предлага осезаемо по-добра динамика.

Агрегатът е достъпен и във версии със 150 и 210 к.с., при които е налична и система 4х4. Има и по-малък дизел с обем 1,6 литра и мощност 115 к.с., а гамата бензинови двигатели включва още 2,0-литров EcoBoost с 203 или 240 к.с.
Дългоочакваното ново Mondeo
Абсолютна новост при модела е хибридната версия. Тя комбинира 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км в електрически режим, предлага мощност от 187 к.с. и среден разход от 4.2 л/100 км, сочи информацията от Ford.

На пътя новото Mondeo се усеща като автомобил от по-висок клас. Не само заради оборудването, особено при по-скъпите версии, но и заради самото усещане от колата. Салонът предлага напълно дигитално арматурно табло, материали с високо качество, стилна конзола с голям тъч екран, електрически регулируем волан с памет, седалки с масажираща функция, гласова технология SYNC 2 и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Независимо от сериозните си външни и вътрешни размери, на пътя автомобилът се усеща пъргав и лек. Управлението, което разчита на електрически сервоусилвател, е прецизно и приятно, а кренът в завои остава минимален.

Автомобилът стои стабилно и уверено на пътя, точно както бихте очаквали от кола с подобен дизайн, но не вози твърдо. Настройката на шасито при новото Mondeo остава неутрална, но предоставя комфорт от по-висок клас.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новото поколение Mondeo се предлага във версии с 4 и с 5 врати, както и като комби. Цените в България започват от 43 900 лв. с ДДС за версията с 1,5-литров бензинов двигател със 160 к.с. Малко по-висока е стартовата цена на дизеловия 1,6-литров агрегат - 44 650 лв. с ДДС.

Снимки: Любомир Асенов

 

Тагове: ford mondeo
0 от 500
  • #65
    4 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    А Фиестата е най-яката машина :P Честно, изобщо не искам да я сменям дори с по-нов модел. да не говорим за друга марка. извадих голям късмет преди доста години, че се реших на нова Фиеста. Ако не бях го направил, щях да си скубя косите сега с някоя Лагуна, Ксантия или Пасат, каквито аха да взема, ама Оня отгоре ме дръпна за яката и ми показа Правия път :P
  • #64
    4 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    А за еднолитровия мотор мога да пророкувам, че Мондео е с лека предница, а от там и с още по-добро управление, особено в сравнение с тежките дизелови версии. Сякаш забравихте времената, когато в началото на деветдесетте Пасат се продаваше с 1.8 литров мотор, 75 к.с. И досега в БГ има такива щастливци. А може би не се и сещате за конската глава с 60 коня дизел. Комшията ни возеше с такъв, лека му пръст. Ускоряваше цяла вечност дори до 50 км/ч.
  • #63
    2 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    @automotive, тук не сме нито София, нито Амстердам. Затова има Мондео и Фиеста, а няма Пасат и Поло. Със сигурност във Волсбург 80% от автомобилите са Фолксваген, а в Кьолн 80% Форд. Сигурно едните германци са ***, а другите преливат от акъл. Просто ми направи впечатление, че аз досега тук н ов Пасат не съм виждал, а Мондео засякох на няколко пъти, без да броя шоурума на МП.
  • #62
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тук пише само един пишман-фен на Форд. Не, че харесва тази утрепана марка, но е беден кавал и няма пари за Голф. Форд се купува от неуспели голфаджии. Звучи гадно, но е истина.
  • #61
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ford Fiesta имала добро пътно поведение....????? Тoзи който е написал това, със сигурност не е карал Fiesta и споделя "опит" от страниците на AutoBild.
  • #60
    5 rate up comment 5 rate down comment
    патил от рено ( преди 9 години )
    Колкото по-далече стоите от тази фирма, толкова по-малко главоболия ще имате. Няколко рена съм имал(сам съм си ги вкарвал от Германия гаранционни на малко км. обслужвани в рено) , а последния беше нов меган от рено.бг. Тази марка не съществува повече за мен, ако ще да ги подаряват колите. Едно време бяха поне евтини, въпреки лошото качество, а сега само цената завишиха, а качеството все така калпаво. Рено е все пак. Въобще френските фирми само гледат как да ти вземат парите. ***!
  • #59
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Глупости, Форд и Опел са единствените читави немски марки и от малкото читави европейски такива наред с Алфа-Ромео, Ланча. Мазерати и Ферари не ги броя, защото са спортно-луксозни, не са за обикновения човек.
  • #58
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Доволен от Форд ( преди 9 години )
    Преди 5 години си взех Форд Фиеста бензин от Мото Пфое.Колата е супер. Навъртял съм и близо 70,000 километра. Досега единстевените ми забележки са към алармата, която е допълнително монтирана в България и към това, че при ниски температури дясната врата не иска да се затваря.Другото са само плюсове - добро пътно поведение, евтина поддържка, пали при минус 20 и при плюс 40. Има много екстри - USB, вградено хендсфрий, гласов контрол... Мисълта ми е не вярвайте на стериотипи.
  • #57
    13 rate up comment 13 rate down comment
    патил от форд ( преди 9 години )
    Колкото по-далече стоите от тази фирма, толкова по-малко главоболия ще имате. Няколко форда съм имал(сам съм си ги вкарвал от Германия гаранционни на малко км. обслужвани във форд) , а последния беше нов Фокус от мото-пфое. Тази марка не съществува повече за мен, ако ще да ги подаряват колите. Едно време бяха поне евтини, въпреки лошото качество, а сега само цената завишиха, а качеството все така калпаво. Форд е все пак. Те и ФВ са фирми, които само гледат как да ти вземат парите. ***!
  • #56
    7 rate up comment 7 rate down comment
    automotive ( преди 9 години )
    @до AutomotiveСамо не ми е ясно при все, че досега говорихме за Mondeo (поне аз), за чий намеси Focus? Толкова ли ти е трудно да си хейтиш агументирано, че трябва да намесваш други модели? Смешна работа...BTW Audi A3, A4, TT базово нямат облегалка за ръка между предните седалки - различни производители, различна политика.