IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дългоочакваното ново Mondeo

Карахме го

Дългоочакваното ново Mondeo

Новото Mondeo е по-добро от всякога, но и задачата му е по-трудна. Автомобилът е позициониран в сегмент с намаляващи продажби, от който отпадат дори популярни играчи. Моделът на Ford е сред лидерите по продажби в своята категория, като новото му поколение ще опита да запази доброто си класиране с модерни и уникални технологии, нови версии, още по-голям простор и икономични двигатели.
Дългоочакваното ново Mondeo
За да бъде добре въоръжен за битката за клиенти, Mondeo бе задържан за оптимизации на няколко пъти. Чакането обаче си е струвало, тъй като четвъртата генерация на автомобила демонстрира редица модерни технологии, някои от които се появяват за първи път в автомобилната индустрия.

Не случайно в компанията наричат новото Mondeo "най-технологичния Ford досега". Автомобилът може да бъде оборудван с новаторските надуваеми задни колани, които при сблъсък рязко се надуват, разпределяйки силата на удара на пет пъти по-голяма площ.

За да предотврати евентуален сблъсък, колата разполага и със системите активен паркинг асистент (паркира колата и я извежда от паркомястото автоматично), асистент за странична помощ (предупреждава за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад), асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци, адаптивен автопилот, технология за разпознаване на пътните знаци и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новост са също така адаптивните LED фарове, които разполагат със 7 предварително настроени режима. Те се избират автоматично в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и др. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя.

Подобрения са правени и по отношение на конструкцията, като общото тегло на колата е редуцирано със 115 кг. Четвъртото поколение Mondeo е изградено на новата D-платформа на Ford, а каросерията му е с 40% по-здрава от тази на предшественика (устойчивостта на усукване е оптимизирана с 25%). Освен това А- и В-колоните и релсите на покрива са изработени от хидроформирана високоякостна стомана, което се прави за първи път в индустрията. Магнезиева структура пък е използвана за задния капак на версиите с 4 и 5 врати.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новости не липсват и в гамата мотори, която вече покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатите са средно с 14% по-икономични от преди и разполагат стандартно със старт/стоп система, радиаторна решетка с активни клапи, икономичен режим и др.

За първи път при Mondeo се предлага и система 4х4.

Гамата от мотори стартира с малкия 1,0-литров мотор с три цилиндъра. Той е от серията EcoBoost и предлага 125 к.с. и 170 Нм.

По време на представянето в България този модел не бе наличен, като успяхме да изпробваме следващия EcoBoost мотор в гамата. Агрегатът е четирицилиндров, има обем от 1,5 литра и генерира 160 к.с. и 240 Нм.

Въпреки че има намален обем и турбина, двигателят демонстрира равномерен и плавен ход, като се развърта добре в почти целия диапазон от обороти. Динамиката му също впечатлява дори при висока скорост. От официалните данни става ясно, че средното потребление на гориво при този двигател е около 6 литра на 100 км, но реално може да постигнете подобен разход единствено извън града. И то ако се постараете. При магистрална скорост и по-динамично шофиране разходът може да достигне и до 10 л/100 км, както показа нашия тест.

Ако по-често шофирате колата си с висока скорост, по-добрият избор са дизеловите мотори. Ние се спряхме на 2,0-литровия дизел със 180 к.с. и 400 Нм. При същите условия моторът показа разход от малко под 6 на 100, като освен това предлага осезаемо по-добра динамика.

Агрегатът е достъпен и във версии със 150 и 210 к.с., при които е налична и система 4х4. Има и по-малък дизел с обем 1,6 литра и мощност 115 к.с., а гамата бензинови двигатели включва още 2,0-литров EcoBoost с 203 или 240 к.с.
Дългоочакваното ново Mondeo
Абсолютна новост при модела е хибридната версия. Тя комбинира 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км в електрически режим, предлага мощност от 187 к.с. и среден разход от 4.2 л/100 км, сочи информацията от Ford.

На пътя новото Mondeo се усеща като автомобил от по-висок клас. Не само заради оборудването, особено при по-скъпите версии, но и заради самото усещане от колата. Салонът предлага напълно дигитално арматурно табло, материали с високо качество, стилна конзола с голям тъч екран, електрически регулируем волан с памет, седалки с масажираща функция, гласова технология SYNC 2 и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Независимо от сериозните си външни и вътрешни размери, на пътя автомобилът се усеща пъргав и лек. Управлението, което разчита на електрически сервоусилвател, е прецизно и приятно, а кренът в завои остава минимален.

Автомобилът стои стабилно и уверено на пътя, точно както бихте очаквали от кола с подобен дизайн, но не вози твърдо. Настройката на шасито при новото Mondeo остава неутрална, но предоставя комфорт от по-висок клас.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новото поколение Mondeo се предлага във версии с 4 и с 5 врати, както и като комби. Цените в България започват от 43 900 лв. с ДДС за версията с 1,5-литров бензинов двигател със 160 к.с. Малко по-висока е стартовата цена на дизеловия 1,6-литров агрегат - 44 650 лв. с ДДС.

Снимки: Любомир Асенов

 

Тагове: ford mondeo
0 от 500
  • #85
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    пиши в youtube, alfa bether car then bwm и ще видиш теста на немците, в който казват, че алфата е най-добро пътно поведение. Толко по тая тема, че в твърдите ви кратуни едва ли ще влезе нещо смислено.
  • #84
    11 rate up comment 6 rate down comment
    естет ( преди 9 години )
    Мондео или Пасат са като от трън на глог, че по-висок! Въпросът само е кое е по-голяма ***.Колкото до Алфите, които намесвате, то те не са в тези класове. Това е малко по-изтънчена марка за ценители. Марка след която ще се обърнеш или като е видиш ще се усмихнеш, ще ти стане ведро и приятно на душата. След Пасат и Мондео никой не се обръща. Всъщност, никой не ги забелязва сред повечето сиви и скучни автомобили. Все едно да сравняваме костюм на Версаче с такива на C&A. Различни вселени са.
  • #83
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А теб кой те излъга, че бмв е премиум марка? смешници.
  • #82
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Готина статия.Можете ли да тествате ситроен С5.Със хидравличното окачване?Ако може да не е комби.
  • #81
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    КВо си гледал незнам, ама да говориш за автомобил в който не си се качвал и е обявен за най-стабилния в класа си е просто смешно. За двигателя - 2.4 дизел с 210 коня 2006 година немците само могат да си мечтаят. Когато започнете да говорите, като комунистически пропагандиращи ***, ставате още по-жалки. Като не сте карали алфа просто си мълчете. А за ауди да ми говориш и за handling, само показва колко си невеж в автомобилната индустрия.... НЕ случайно дадох примера с бмв 3ка.. ама ти си зле
  • #80
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Alfa 159 и най-стабилната в класа си! Какво доживяхме! Тези коли се купуват само от Алфа сектанти, иначе са пълни боклуциВреме е да си сваляш розовите очила.По въпроса за Мондео, 2007 се колебаех между Мондео и Пасат. За мой късмет си купих Пасат :) Таблото на Мондеото ме отврати, сегашното ми се вижда по добро.
  • #79
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Alfa 159 в теста на немски специалисти се оказа най-стабилната в класа си, далече пред бвм 3-ка и подобни уш еталони. Така че като не си се качвал на алфа не говори *** немски п*ткопоклонник. Форда е класи над пасат и подобни дървении. Просто вие сте пубери, които се возят в дръгливия VW на тате и си мислите, че сте в космически кораб, а не в раждясал ковчег.. Заблудени пубери.
  • #78
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Няма да коментирам колата. Ще кажа само, че никога не ми е харесал модел от тази марка. Не съм се обръщал след форд. Минусите им са били винаги повече от плюсовете. За това ще се съглася с определението по-долу- Форд е посредствена марка.
  • #77
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Предница на Астън Мартин, визия открадната от още няколко производителя, дизели на Пежо... кое по-точно е на Форд ще не се сещам! Тези са едни нагли копировачи и крадци. Политиката им беше да купуват акции от закъсали компании и да им крадат технологиите и после да ги оставят. От където са минали никой добро не е видял. Единствено Мазда успяха да изплуват и то не за друго, а защото Форд имаха малко акции и не можеха да правят каквото искат. Форд са, като пиявици в автоиндустрията.
  • #76
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не знам дали сте се качвали в мондео, ама е с много по-калпави материали от пасата, който е и много по-здрав от който и да е форд. Екстрите са повече и всичко му е на по-високо ниво, така че ... Форд, има още много хляб да ядете. Дори не сте на прав път, с този copy/paste дизайн от Ягуар. Може само да го е яд селянчето с фиестата от 1993.