IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дългоочакваното ново Mondeo

Карахме го

Дългоочакваното ново Mondeo

Новото Mondeo е по-добро от всякога, но и задачата му е по-трудна. Автомобилът е позициониран в сегмент с намаляващи продажби, от който отпадат дори популярни играчи. Моделът на Ford е сред лидерите по продажби в своята категория, като новото му поколение ще опита да запази доброто си класиране с модерни и уникални технологии, нови версии, още по-голям простор и икономични двигатели.
Дългоочакваното ново Mondeo
За да бъде добре въоръжен за битката за клиенти, Mondeo бе задържан за оптимизации на няколко пъти. Чакането обаче си е струвало, тъй като четвъртата генерация на автомобила демонстрира редица модерни технологии, някои от които се появяват за първи път в автомобилната индустрия.

Не случайно в компанията наричат новото Mondeo "най-технологичния Ford досега". Автомобилът може да бъде оборудван с новаторските надуваеми задни колани, които при сблъсък рязко се надуват, разпределяйки силата на удара на пет пъти по-голяма площ.

За да предотврати евентуален сблъсък, колата разполага и със системите активен паркинг асистент (паркира колата и я извежда от паркомястото автоматично), асистент за странична помощ (предупреждава за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад), асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци, адаптивен автопилот, технология за разпознаване на пътните знаци и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новост са също така адаптивните LED фарове, които разполагат със 7 предварително настроени режима. Те се избират автоматично в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и др. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя.

Подобрения са правени и по отношение на конструкцията, като общото тегло на колата е редуцирано със 115 кг. Четвъртото поколение Mondeo е изградено на новата D-платформа на Ford, а каросерията му е с 40% по-здрава от тази на предшественика (устойчивостта на усукване е оптимизирана с 25%). Освен това А- и В-колоните и релсите на покрива са изработени от хидроформирана високоякостна стомана, което се прави за първи път в индустрията. Магнезиева структура пък е използвана за задния капак на версиите с 4 и 5 врати.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новости не липсват и в гамата мотори, която вече покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатите са средно с 14% по-икономични от преди и разполагат стандартно със старт/стоп система, радиаторна решетка с активни клапи, икономичен режим и др.

За първи път при Mondeo се предлага и система 4х4.

Гамата от мотори стартира с малкия 1,0-литров мотор с три цилиндъра. Той е от серията EcoBoost и предлага 125 к.с. и 170 Нм.

По време на представянето в България този модел не бе наличен, като успяхме да изпробваме следващия EcoBoost мотор в гамата. Агрегатът е четирицилиндров, има обем от 1,5 литра и генерира 160 к.с. и 240 Нм.

Въпреки че има намален обем и турбина, двигателят демонстрира равномерен и плавен ход, като се развърта добре в почти целия диапазон от обороти. Динамиката му също впечатлява дори при висока скорост. От официалните данни става ясно, че средното потребление на гориво при този двигател е около 6 литра на 100 км, но реално може да постигнете подобен разход единствено извън града. И то ако се постараете. При магистрална скорост и по-динамично шофиране разходът може да достигне и до 10 л/100 км, както показа нашия тест.

Ако по-често шофирате колата си с висока скорост, по-добрият избор са дизеловите мотори. Ние се спряхме на 2,0-литровия дизел със 180 к.с. и 400 Нм. При същите условия моторът показа разход от малко под 6 на 100, като освен това предлага осезаемо по-добра динамика.

Агрегатът е достъпен и във версии със 150 и 210 к.с., при които е налична и система 4х4. Има и по-малък дизел с обем 1,6 литра и мощност 115 к.с., а гамата бензинови двигатели включва още 2,0-литров EcoBoost с 203 или 240 к.с.
Дългоочакваното ново Mondeo
Абсолютна новост при модела е хибридната версия. Тя комбинира 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км в електрически режим, предлага мощност от 187 к.с. и среден разход от 4.2 л/100 км, сочи информацията от Ford.

На пътя новото Mondeo се усеща като автомобил от по-висок клас. Не само заради оборудването, особено при по-скъпите версии, но и заради самото усещане от колата. Салонът предлага напълно дигитално арматурно табло, материали с високо качество, стилна конзола с голям тъч екран, електрически регулируем волан с памет, седалки с масажираща функция, гласова технология SYNC 2 и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Независимо от сериозните си външни и вътрешни размери, на пътя автомобилът се усеща пъргав и лек. Управлението, което разчита на електрически сервоусилвател, е прецизно и приятно, а кренът в завои остава минимален.

Автомобилът стои стабилно и уверено на пътя, точно както бихте очаквали от кола с подобен дизайн, но не вози твърдо. Настройката на шасито при новото Mondeo остава неутрална, но предоставя комфорт от по-висок клас.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новото поколение Mondeo се предлага във версии с 4 и с 5 врати, както и като комби. Цените в България започват от 43 900 лв. с ДДС за версията с 1,5-литров бензинов двигател със 160 к.с. Малко по-висока е стартовата цена на дизеловия 1,6-литров агрегат - 44 650 лв. с ДДС.

Снимки: Любомир Асенов

 

Тагове: ford mondeo
0 от 500
  • #75
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пич, Elantra е всъщност i30 с багажник. В класа на Фокус е. Макар, че си прав за предпочитанието. Особено ако е дизел. Форд могат само да дишат праха на Хюндай, с техните френски моторчета са повече от жалки. Чест им прави на корейците, че са напълно самостоятелни.
  • #74
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Втори по продажби не са Форд, а Рено. Пак са еднодневки, но много по-добре от фордовете.
  • #73
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Щом слагаш Alfa при автомобилите, ясно колко разбираш. Дори нямаш книжка, нали? Хванах те!
  • #72
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до анонимния с дачия ( преди 9 години )
    Само ако знаеш колко нищо не разбираш от автомобили.1. Handling2. Safety3. Steering feedbackПо трите горе Дачия дори не може да сънува да се доближи до Форд.А по 1 и 3 само Алфа са по добри от форд при автомобилите с предно.
  • #71
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Незнам дали сте се качвали в мондео, ама е с много по-качествени материали от пасата, както и е много по-здрав. Екстрите са повече и всичко му е на по-високо ниво, така че ... може само да ви яд, като гледам това сте го постигнали.
  • #70
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    бъчваря, щом за теб Фиеста е "най-яката" машина, мога само да те съжалявам. Доста трябва да си изпаднал и да не си се качвал на друго, за да го кажеш. Друг е въпросът, че Форд са нищо повече от една посредствена марка автомобили за хора с ограничеени възможности и занижени изисквания за качество, комфорт и надеждност. Общо взето бюджетен автомобил на завишена цена. Ако ще е бюджетен, то Дачия имат много по-добри предложения.
  • #69
    8 rate up comment 3 rate down comment
    аз ( преди 9 години )
    Всеки дава акъл, а цифрите са че след фв, форд са втори по продажба в европа за 2014.
  • #68
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хубав е но не знам кой ще го предпочете пред Елантра, която спрямо цена-качество няма равна.
  • #67
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Кьолн 80% от колите били форд...!!!! Не думай, бе! . Германците не обичат Форд и Опел.
  • #66
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Който се е качвал, знае каква е дилемата: Dacia Sandero или Ford Fiesta. Качество е същото. Дачията е Клио, значи едно ниво над фиестата. Иначе като поведение на пътя, Сандеро е като S-класа пред третокласната Фиеста.